  • 1. Data: 2005-12-01 20:52:55
    Temat: Sprzedaż samochodu
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    jest sobie stary samochód (13 letni fiat). Jest ktoś kto chce przyjąć/kupić
    ten samochód. Jak sporządzić umowę i jaką formę przyjąć?
    Domyślam się że w grę wchodzą dwa rozwiązania:
    1. Umowa kupna-sprzedaży
    - czy można za symboliczną złotówkę?
    - jak wygląda wtedy opłata podatku? (2% od 1zł?)

    2. Umowa darowizny
    - można z osoba niespokrewnioną?
    - z jakimi obciążeniami to się wiąże?

    Dla mnie wartość pojazdu to jakieś - (minus) 300 zł za złomowanie.

    z góry dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    Alek

  • 2. Data: 2005-12-01 21:20:15
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu
    Od: "misiaa26" <m...@p...internetdsl.pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - można z osoba niespokrewnioną?
    > - z jakimi obciążeniami to się wiąże?
    >
    > Dla mnie wartość pojazdu to jakieś - (minus) 300 zł za złomowanie.

    Witam
    Najlepiej standardowa umowa kupna sprzedaży a cene dowolną mniejszą niż 1000
    zł ponieważ do 1000 zł nie podlega opłacie skarbowej.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-12-01 23:27:00
    Od: "Cinek" <g...@S...fm>

    Użytkownik "misiaa26" <m...@p...internetdsl.pl> napisał w wiadomości

    > Najlepiej standardowa umowa kupna sprzedaży a cene dowolną mniejszą niż
    > 1000 zł ponieważ do 1000 zł nie podlega opłacie skarbowej.
    > Pozdrawiam
    No i jeszcze dopisać ze silnik jest do remontu, bo jeśli w urzędzie mają
    wiekszą wartość w swoich danych to sie mogą doczepić.

    --
    Pozdrawiam Maricn

  • 4. Data: 2005-12-02 07:18:40
    Od: "Dawid" <j...@w...pl>

    ale niemoga na tobie wymusic zmiany ceny bo to ty ja ustalasz i wzasadzie
    mozesz sprzedac merola za 100000zl w cenie 900zl bo ty tyle zaniego chcesz
    :) a oni nic niemoga zrobic :) przynajmniej tak bylo pol roku temu

    pozdrawiam Dawid

  • 5. Data: 2005-12-02 10:22:12
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Dawid" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chcesz
    > :) a oni nic niemoga zrobic :) przynajmniej tak bylo pol roku temu

    Ale podatek kupujący płaci wg. ich wyceny no chyba, że akurat przepłacił
    to płaci większy podatek liczony od kwoty transakcji.

    --
    pozdrawiam
    P.