  • 1. Data: 2002-01-16 18:41:40
    Temat: urlop bezpłatny podczas okresu wypowiedzenia
    Od: "Tomasz K." <t...@p...onet.pl>

    Czy ktoś mi poradzi?. Otóż mam trzymiesięczny okres wypowiedzenia,
    między świętami Bożego Narodzenia a Sylwestrem zaplanowano wolne dni
    to znaczy kto dysponował jeszcze urlopem mógł go wykorzystać, natomiast
    ja nie miałem i wpisano mi urlop bezpłatny. Czy zakład pracy może w ten
    sposób postępować jeżeli mam okres wypowiedzenia ?, bo ja mam pewne
    obawy, albo powinien mi zapewnić w takiej sytuacji pracę lub zapłacić
    za urlop.
    Proszę o poradę. Dzięki.

  • 2. Data: 2002-01-16 18:58:50
    Od: p...@w...pl (Marek Janczur)

[...]

    Cześć,
    Art. 174 par.1 kp: Na PISEMNY WNIOSEK PRACOWNIKA, pracodawca może udzielić
    mu urlopu bezpłatnego.
    Pracodawca może zawsze udzielić Ci dodatkowego płatnego urlopu
    wypoczynkowego, ale nie może narzucić Ci brania urlopu bezpłatnego.
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur