  • 1. Data: 2004-08-03 16:31:13
    Temat: Dyplomy i umieszczanie ich w internecie
    Od: "Cezar" <c...@i...net.pl>

    Witam.

    Pewien pracownik za pieniądze firmy X został wysłany na 2 kursy,
    po których otrzymał świadectwo ich ukończenia. Po jakimś
    czasie przeszedł do innej firmy, konkurencji Y.

    Oczywiście oryginałów nie dostał, ale ksero sobie zrobił,
    zaznaczając, że to na pamiątkę. Rozumiem, że może się
    tym pochwalić przy zdobywaniu nowej posady. Problem
    polega na tym, iż nowa firma Y, która go zatrudniła umieściła
    na swojej witrynie właśnie jeden z tych dyplomów. Nie wiem,
    czy za jego zgodą czy nie ?

    Czy aby napewno ma do tego prawo ?
    A jeśli nie, to komu trzeba zwrócić uwagę ? Firmie Y
    czy pracownikowi byłemu ?

    Pozdrawiam,
    Cezar

  • 2. Data: 2004-08-03 17:46:07
    Temat: Re: Dyplomy i umieszczanie ich w internecie
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 03/08/2004 18:31, Cezar wrote :
> [...]
    > czy za jego zgodą czy nie ?
    >
    > Czy aby napewno ma do tego prawo ?
    > A jeśli nie, to komu trzeba zwrócić uwagę ? Firmie Y

    To sprawa pomiędzy firmą Y a byłym pracownikiem firmy X (obecnym Y).

    Przy okazji, wcale nie jest dla mnie oczywiste, że pracownik nie
    otrzymał oryginałów świadectw ukończenia kursów. W końcu to pracownik
    był na kursie, a nie jego ówczesny pracodawca. Gdyby pracownik zażądał
    oryginałów, to moim zdaniem, powinien je otrzymać.

    Pozdrawiam,

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 3. Data: 2004-08-03 19:25:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Oczywiście oryginałów nie dostał, ale ksero sobie zrobił,
    > zaznaczając, że to na pamiątkę.
    Co to znaczy "nie dostał"? Mój kolega miał podobną sytuację (pracodawca
    usiłował nie wydać mu oryginału certyfikatu, zdobytego po szkoleniu
    opłaconym przez firmę), zarządał natychmiastowego wydania go pod groźbą
    zgłoszenia na policji zaboru cudzego dokumentu i otrzymał go w chwilę potem.

> [...]
    > polega na tym, iż nowa firma Y, która go zatrudniła umieściła
    > na swojej witrynie właśnie jeden z tych dyplomów. Nie wiem,
    Wg mnie lepiej, żeby firma miała pisemną zgodę zainteresowanego na
    publikację jego danych osobowych (zawartych, jak rozumiem, na publikowanym
    dokumencie). Ale jeśli gościowi to nie przeszkadza, to nic nikomu do tego.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 4. Data: 2004-08-03 19:34:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

> [...]
    > był na kursie, a nie jego ówczesny pracodawca. Gdyby pracownik zażądał
    > oryginałów, to moim zdaniem, powinien je otrzymać.

    To jest właśnie to, co mi się jako pierwsze rzuciło w oczy czytając post
    Cezara. Firma X, jeśli zapłaciła za ten kurs, to ma wynikające z prawa lub
    umowy roszczenie o ewentualną zapłatę za kurs. I to pod opisanymi w prawie
    warunkami. Dyplomy są własnością pracownika i ja raczej bym specjalnie nie
    protestował na miejscu firmy X, bo przy okazji może się okazać, że
    bezprawnie przetrzymują te dokumenty.

  • 5. Data: 2004-08-04 21:58:28
    Od: "Cezar" <c...@i...net.pl>

> [...]
    > warunkami. Dyplomy są własnością pracownika i ja raczej bym specjalnie nie
    > protestował na miejscu firmy X, bo przy okazji może się okazać, że

    W sumie fakt. Nie ma co tematu dalej rozsztrząsać.

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Cezar