  • 1. Data: 2006-03-31 13:54:37
    Temat: uniewinnienie dot. wykroczenia a roszczenie odszkodowawcze
    Od: " " <v...@N...gazeta.pl>

    sytuacja: sąsiad informuje przed godziną 22 policję, że z okreslonego
    mieszkania dobywa się hałas, policja podejmuje interwencję, podczas intewencji
    okazuje się, że w mieszkaniu była de facto było cicho; policja kieruje sprawę
    do sądu, właściciel mieszkania otrzymuje nakaz karny, wnosi sprzeciw,
    postepowanie wykroczeniowe wykazuje, że właściciel jest niewinny i taki zapada
    wyrok; pytanie: czy jest możliwości dochodzenia jakiegoś odszkodowania od
    osoby która dokonała zgłoszenia wykroczenia na policji, które to zgłoszenie
    okazało się de facto bezpodstawne, a naraziło osobę ukaraną nakazem a pożniej
    uniewinnioną na stres, kontakty z policją itp?

  • 2. Data: 2006-03-31 14:25:47
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <v...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > uniewinnioną na stres, kontakty z policją itp?

    A od kiedy to kontakt z ustawowym organem panstwa stanowi podstawe
    przyznania odszkodowania?
    Moze jeszcze pozwiesz pracodawce, ze przez niego masz kontakty z Urzedem
    Skarbowym?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2006-03-31 15:03:00
    Od: " " <v...@g...pl>

    > A od kiedy to kontakt z ustawowym organem panstwa stanowi podstawe
    > przyznania odszkodowania?
    > Moze jeszcze pozwiesz pracodawce, ze przez niego masz kontakty z Urzedem
    > Skarbowym?

    moze żle to ujałem, miałem na mysli odszkodowanie od osoby, która zgłosiła
    na policję ten fakt, po czym okazało się, ze nie miał on miejsca, wobec
    czego nastapiło uniewinnienie; osoba ta zgłaszajac wykroczenie, którego nie
    popełniono (bo nastąpiło uniewinnienie) spowodowała wszczecie postepowania
    ws wykroczenia i w konsekwencji nieprzyjemnosci dla osoby obwinionej, a
    nastepnie uniewinnionej

    również pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-31 16:07:33
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ws wykroczenia i w konsekwencji nieprzyjemnosci dla osoby obwinionej, a

    No niestety - musi Ci wystarczyc uniewinnienie.
    Postepowanie w sprawei o wykroczenie jest normalnym postepowaniem zapisanym
    w ustawie i fakt, ze ktos tam byl obwinionym przez jakis czas nie stanowi
    zadnej dolegliwosci. Przeciez korzystales z domniemania niewinnosci.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)