  • 1. Data: 2006-03-31 09:19:31
    Temat: Trudne do ocenienia.
    Od: Doker <d...@w...pl>

    Otorz kupilem Acera i pierwszego dnia zauwazylem, ze jeden klawisz
    wypada(mial odlamany jeden "zawias") ale nie o tym.
    Ostatnio zrobily sie dziwne przebarwienia na wyswietlaczu
    ( http://kolos.math.uni.lodz.pl/~doker/DSC01990.JPG
    http://kolos.math.uni.lodz.pl/~doker/DSC01989.JPG ) i w zwiazku z tym
    laptop idzie do serwisu (jak tylko w weekend sklonuje dysk).

    Lecz nie to jest problemem. Chodzi o to, ze juz 2 razy znalazlem na
    ziemi srubke, az wreszcie zrozumialem ze pochodza z laptopa, oraz o to, ze
    ostatnio podczas otwierania *zlamal mi sie* przy zawiasie (sic!)
    ( http://kolos.math.uni.lodz.pl/~doker/DSC01995.JPG )

    Zdaje sobie sprawe z tego, ze w serwisach pracuja ludzie nieuczciwi,
    nastawieni na "NIE" i przez to az boje sie do nich wyslac ten sprzet.

    Druga sprawa, ze to co zobaczylem (oprocz wymienianych to np pstrykajaca
    klawiatura - jakby czesc plyty z klawaitura wisiala w powitrzu i
    odskakiwala z opoznieniem po puszczeniu klawisza i wiele innych
    uciazliwosci) jestem bardzo rozczarowany Acerem 5200 - zwlaszcza za
    takie pieniadze jakie zaplacilem (5200zl) powinienem byl dostac cos
    porzadnego. Nie chce juz acera i nigdy go w zyciu nie kupie. Czy mam
    prawa prosic o moje pieniadze, ihmo za feler?

    Jestem tez zainteresowany wszytkimi zrodlami innymi niz same ustawy -
    interpretacja, wyciagi, tlumaczenia dla przecietnego konsumenta.

  • 2. Data: 2006-03-31 10:25:42
    Temat: Re: Trudne do ocenienia.
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Doker napisał(a) :
    > Zdaje sobie sprawe z tego, ze w serwisach pracuja ludzie nieuczciwi,
    > nastawieni na "NIE" i przez to az boje sie do nich wyslac ten sprzet.

    Wysłać? Pocztą czy kurierem?
    Strach się bać.

    > Nie chce juz acera i nigdy go w zyciu nie kupie.

    He, he... ja mam inną "ulubioną" markę. Laptopy też robią.

    > Czy mam
    > prawa prosic o moje pieniadze, ihmo za feler?

    Prawo masz. Zakładając, że jesteś konsumentem, bo z poniższego
    tak wynika.

    > Jestem tez zainteresowany wszytkimi zrodlami innymi niz same ustawy -
    > interpretacja, wyciagi, tlumaczenia dla przecietnego konsumenta.

    Masz prawo nie tylko prosić, ale żądać zwrotu gotówki.
    W tym wypadku nie powołuj się na warunki gwarancji tylko na
    niezgodność towaru z umową na podstawie ustawy z 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    kodeksu cywilnego:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=140
    O ile gwarancja może być na rok, to odpowiedzialność z tytułu
    niezgodności z umową 2 lata.
    Roszczenia dochodzisz od sprzedawcy, nie serwisu czy producenta.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 3. Data: 2006-03-31 15:00:17
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > z umową 2 lata.
    > Roszczenia dochodzisz od sprzedawcy, nie serwisu czy producenta.

    Jakby bylo tak latwo i radosnie jak piszesz to byloby super ....
    zobacz na pl.misc.konsumenci

    K.

  • 4. Data: 2006-03-31 15:09:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Krzysztof napisał(a) :

    > Jakby bylo tak latwo i radosnie jak piszesz to byloby super ....
    > zobacz na pl.misc.konsumenci

    Taaaa... byłem tam kiedyś. W każdej dziedzinie prawa nie jest
    łatwo. Albo się ktoś poddaje, albo walczy, jeśli jest przekonany,
    że wszystko jest po jego stronie.

  • 5. Data: 2006-03-31 20:44:39
    Od: Doker <d...@w...pl>

    W koncu nie rozumiem.
    Zwrotu moge zadac tylko w przypadku uciazliwosci. Lecz kiedy wystepuje
    uciazliwosc? Czy to ze potrzebuje laptopa w szkole jest uciazliwoscia?

  • 6. Data: 2006-03-31 21:01:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Doker napisał(a) :
    > W koncu nie rozumiem.
    > Zwrotu moge zadac tylko w przypadku uciazliwosci. Lecz kiedy wystepuje
    > uciazliwosc? Czy to ze potrzebuje laptopa w szkole jest uciazliwoscia?

    Chyba dla dzieci jest to uciążliwością :-P
    Nie wiem. Ja tu tylko sprzątam. Prawo to nie fizyka. Nie ma
    ścisłych reguł, definicji. Wszystko zależy od wielu czynników,
    oceny sędziego w spornych kwestiach, itp.