  • 1. Data: 2006-03-31 13:53:49
    Temat: odbiór mieszkania
    Od: "t0mala" <t...@v...pl>

    Witam,

    Pozwolcie, ze naszkicuje sytuacje:

    1. dzisiaj zadzwonil do mnie moj Deweloper-Łaskawca i wrecz zazadal, abym jutro
    stawil sie na odbior mieszkania;

    2. odpowiedzialem, ze wedlug mojej wiedzy (dzwonilem do Inspekcji Budowlanej i
    uchylili dla mnie rabka tajemnicy) budynek jest jeszcze nieodebrany przez IB i
    w zwiazku z tym jestem zaskoczony zaproszeniem na odbior;

    3. Deweloper na to, ze o IB niech mnie glowa nie boli i ze oni chca mi oddac
    mieszkanie, a nie caly budynek, w zwiazku z czym prosze przyjsc szybko,
    podpisac, co trzeba i nie robic problemow;

    4. dla oszczednosci nerwow umowilem sie wstepnie na za tydzien z opcja
    przelozenia i postanowilem zasiegnac jezyka.

    Inne informacje, ktore moga okazac sie byc nie bez zwiazku:

    1. oddanie mieszkania jest na dzien dzisiejszy opoznione o pol roku;

    2. w umowie okreslona jest kara, jaka deweloper placi za kazdy miesiac
    opoznienia;

    3. w umowie nie ma sprecyzowanego sposobu poinformowania mnie o terminie
    odbioru mieszkania (tzn. nie ma ustepu mowiacego, ze o terminie odbioru dowiem
    sie np. poprzez list polecony);

    4. faktem niezbitym jest, ze pierwsze zaproszenie na odbior (rowniez
    telefoniczne) otrzymalem jakies 3 tygodnie temu, ale, primo, bylem wyjechany
    sluzbowo, secundo, budynek byl wowczas jeszcze w rozsypce (np. byla wymieniana
    hydraulika na dwoch pietrach) i wydalo mi sie oczywiste, ze o odbiorze nie moze
    byc mowy;

    5. innego niz telefoniczne zawiadomienia nigdy nie otrzymalem; ani o terminie
    odbioru, ani o opoznieniu w oddaniu budynku, nic;

    Pytania, na jakie bylbym niezwykle rad otrzymac odpowiedzi, brzmia:

    1. czy w ogole deweloper moze wymagac ode mnie odbioru takiego (tzn.
    znajdujacego sie w nieukonczonym budynku i nieodebranego przez Inspekcje
    Budowlana) mieszkania?

    3. czy z punktu widzenia prawa budowlanego moje mieszkanie - samemu bedac
    ukonczonym, ale znajdujac sie w budynku w trakcie wykanczania - jest
    gotowe/ukonczone?

    3. czy podstawa odmowy odbioru mieszkania moze byc fakt nieodebrania budynku
    przez Inspekcje Budowlana? o ile sie orientuje, bez pozytywnej weryfikacji
    budynku przez IB nie moge uzytkowac lokalu, tzn. nie moge sie do niego
    wprowadzic, ale odebrac pewnie moge - tylko czy musze? niefajnosc sytuacji, w
    ktorej bylbym zobligowany do podpisania protokolu odbioru polega na tym, ze
    stalbym sie tym samym wlascicielem mieszkania, a nie moglbym w nim zamieszkac;
    ergo: ja dalej de facto nie mialbym mieszkania, ale o kary za opznienie
    liczylyby sie tylko do dnia podpisania papieru...

    4. czy powinienem w ogole odmowic spotkania z deweloperem w celu odbioru - czy
    lepiej udac sie na odbior, ale pisemnie odmowic przyjecia mieszkania, motywujac
    to brakiem dokumenentow z Inspekcji Budowlanej?

    5. czy moge odmowic spotkania z deweloperem w celu odbioru, motywujac to
    brakiem oficjalnego zawiadomienia o terminie odbioru?

    Duzo tego, zdaje sobie sprawe, tym wieksza moja wdziecznosc z gory za
    wyswietlenie watpliwosci. A wiec: z gory dziekuje za wszelkie
    wyjasnienia.

    Pozdrawiam,

    t0mala

    (Przepraszam za crossposta, ale sprawa jest dla mnie z oczywistycz wzgledow
    wazna).

  • 2. Data: 2006-03-31 14:34:49
    Temat: Re: odbiór mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    t0mala wrote:

    > 2. w umowie okreslona jest kara, jaka deweloper placi za kazdy miesiac
    > opoznienia;

    jak jest liczone to opoźnienie. Do kiedy. Do momentu podpisania przez
    ciebie odpbioru technicznego lokalu, bo to możesz zrobić wcześniej, cy
    do momentu uzyskania przez developera pozwolenia na użytkowanie budynku.
    W pierwszym przypadku kara przestanie leciec jak podpiszesz, w drugim
    przypadku nie.

> [...]
    >
    > 1. czy w ogole deweloper moze wymagac ode mnie odbioru takiego (tzn.
    > znajdujacego sie w nieukonczonym budynku i nieodebranego przez Inspekcje

    Wymagać nie, ale nie ma przeszkód, abyś odbiór techniczny samego lokalu
    zrobił.
    Oznacza to tylko, że lokal jest wykończony.
    Oczywiście jak coś jeszcze kopią przy instalacjach gdzie indziej i np.
    nie ma ciepłej wody, to nie ma mowy o tym, że lokal nadaje się do
    odbioru technicznego.

    > 3. czy z punktu widzenia prawa budowlanego moje mieszkanie - samemu bedac
    > ukonczonym, ale znajdujac sie w budynku w trakcie wykanczania - jest
    > gotowe/ukonczone?

    Lokal tak, ale nadal jest to budowa i zgodnie z prawem nie masz prawa
    tam zamieszkać. Oczywiście to tylko teoria, bo kto cię wywali jak
    zamieszkasz.

> [...]
    > budynku przez IB nie moge uzytkowac lokalu, tzn. nie moge sie do niego
    > wprowadzic, ale odebrac pewnie moge - tylko czy musze.

    Nie jestem pewiem, chyba nie musisz.

    Zrób mu inny numer.
    Weź jakiegoś dobrego kierownika budowy i nie się z tobą przespaceruje.
    Nie ma mocnych, znajdzie 1000 usterek.
    Podłoga ma być pozioma, ściany pionowe, a odchyłka nie może wynosić
    więcej niż 3 mm na 2 m długości.
    Widziałeś kiedyś tak zrobione mieszkanie, bo ja nie.
    Okna mają być nieporysowane, a szyby w drzwiach do pokoju nie brzęczeć
    jak się w nie puknie.
    Jak odbierałem swoje mieszkanie, to majstra na budowie krew zalała.
    Miesiąc poprawiali.
    W ten sposób problem odbioru technicznego będziesz miał na miesiąc z głowy.

    > ... bylbym zobligowany do podpisania protokolu odbioru polega na tym, ze
    > stalbym sie tym samym wlascicielem mieszkania, a nie moglbym w nim zamieszkac;

    nie stałbyś się właścicielem mieszkania w żaden sposób.
    Jedynie akt notarialny uczyni cię właścicielem mieszkania.

    > ergo: ja dalej de facto nie mialbym mieszkania, ale o kary za opznienie
    > liczylyby sie tylko do dnia podpisania papieru...

    j.w. sprawdź w umowie.

    > 4. czy powinienem w ogole odmowic spotkania z deweloperem w celu odbioru - czy
    > lepiej udac sie na odbior, ale pisemnie odmowic przyjecia mieszkania, motywujac
    > to brakiem dokumenentow z Inspekcji Budowlanej?

    j.w.

    > 5. czy moge odmowic spotkania z deweloperem w celu odbioru, motywujac to
    > brakiem oficjalnego zawiadomienia o terminie odbioru?

    eee, bez sensu. to ci przysle za dwa dni na pismie i tyle.