  • 1. Data: 2003-07-03 14:33:09
    Temat: umowa-zlecenie pilne!
    Od: <p...@o...pl>

    Witam
    Moje pytanko: czy pracodawca może zatrudnić mnie na umowe-zlecenie zamiast
    umowy o pracę, jeśli jest to "normalna" praca, tzn. wykonywana przez 8
    godzin
    pod nadzorem kierownika? Szukam w sieci ale potrzebuje pilnie się dowiedzieć
    czy to jest zgodne z k.h., ponieważ zalazłam informację, że po zmianach w
    prawie pracy po 29 listopada 2002 nie można zastępować umowy o pracę umowami
    cywilnoprawnymi. Jak to jest teraz ? Proszę o wyjaśnienie lub jakiegoś
    linka...To dość pilna sprawa.
    Pozdrawiam
    Elwira

  • 2. Data: 2003-07-03 15:23:09
    Temat: Re: umowa-zlecenie pilne!
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    a zamiast tego napisal(a):

    > Moje pytanko: czy pracodawca może zatrudnić mnie na umowe-zlecenie zamiast
    > umowy o pracę, jeśli jest to "normalna" praca, tzn. wykonywana przez 8
    > godzin
    > pod nadzorem kierownika?

    faktycznie tak, prawnie nie

  • 3. Data: 2003-07-03 16:10:01
    Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    prawnikiem nie jestem i nie chce mi sie szukac w przepisach ale wydaje mi
    sie! ze jesli nie jest to przeniesienie stosunku o pracy na zasadzie, ze
    wczesniej byles na umowe o prace a teraz na umowe zlecenie tylko od razu
    bierze cie na umowe zlecenie to chyba nie ma w tym nic zlego, wg tej samej
    zasady dzialaja firmy oferujace leasing pracowniczy

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-07-03 16:54:29
    Od: <p...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl> napisał w
    wiadomości news:be1khi$20c$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > bierze cie na umowe zlecenie to chyba nie ma w tym nic zlego, wg tej samej
    > zasady dzialaja firmy oferujace leasing pracowniczy
    Właśnie na takiej zasadzie to jest. Mam zacząć pracę w firmie. Początkowo
    podczas rozmów ustalone było, że będe na umowę o pracę na okres próbny (tak
    mówił szef z oddziału) ale centrala (nie wiem z jakich względów)
    stwierdziła, że najpierw wezmą mnie na umowę-zlecenie. I w zasadzie nie wiem
    o ile mniej korzystna jest ta umowa. (może ktoś wie?) Zdaję sobie sprawę, że
    pewnie nie przysługuje mi prawo do urlopu itp. ale to mnie na razie nie
    interesuje. Obawiam się tylko czy pracodawca nie będzie mnie zbyt długo
    zwodził na tej umowie zlecenie i czy następna będzie o pracę.A z drugiej
    strony wyczytałam w kodeksie pracy, że jeśli praca ma charkter określony i w
    miejscu wskazanym przez pracodawcę i pod nadzorem (niedokładny cytat), to
    nie może być na umowę cywilnoprawną.
    Elwira

  • 5. Data: 2003-07-03 18:58:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej R napisał:
> [...]
    > bierze cie na umowe zlecenie to chyba nie ma w tym nic zlego, wg tej samej
    > zasady dzialaja firmy oferujace leasing pracowniczy

    Błądzisz bracie...

    KP
    "Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się
    do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
    § 11. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.
    § 12. Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową
    cywilnoprawną przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w
    § 1."

    Nota bene cos takiego jak leasing pracowniczy nie istnieje w prawie
    polskim. Firmy "wynajmujące" pracowników działaja w prawnej próżni.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-07-03 20:47:09
    Od: <p...@o...pl>

> [...]
    > § 12. Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową
    > cywilnoprawną przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w

    No właśnie o ten zapis mi chodzi. Więc czy pracodawca może zatrudnić mnie na
    umowe-zlecenie zakładając, że praca spełnia wszystie wymienione wyżej
    warunki, czy nie?
    Elwira

  • 7. Data: 2003-07-03 22:01:45
    Temat: OT: umowa-zlecenie pilne!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Nota bene cos takiego jak leasing pracowniczy nie istnieje w prawie
    >+ polskim.

    Podobnie jak kilka innych wynalazków, np. telepraca.
    Ma być "porządnie", pracownik przychodzi "do stanowiska"
    i "świadczy" jako rzeczono "pod kierownictwem"... :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-07-04 09:26:38
    Temat: Odp: umowa-zlecenie pilne!
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    na
    > umowe-zlecenie zakładając, że praca spełnia wszystie wymienione wyżej

    Jest to niezgodne z prawem pracy i w razie kontroli z PIP na przykład, takie
    umowy zostałyby potraktowane jako umowy o pracę! Chyba że są dobrze napisane
    a ty nie przyznasz sie że świadczysz prace taka jak na podstawie stosunku
    pracy. Moja znajoma też została tak zatrudniona, ale po pół roku podpisali
    z nią umowę o pracę. Co do uprawnień-to tracisz uprawnienia urlopowe na
    umowie zlecenia, poza tym jesli nie jesteś studentką i nie masz innej
    pracy-to składki zus są odprowadzane takie jak z tytułu umowy o pracę. No i
    taką umowę łatwiej rozwiązać jest ...Ogólnie dla pracodawców umowa zlecenia
    jest wygodniejsza.....nie trzeba akt personalnych prowadzić, nie ma urlopów
    i innych świadczeń przewidzianych w prawie pracy
    Renata.

  • 9. Data: 2003-07-04 10:46:24
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > jest wygodniejsza.....nie trzeba akt personalnych prowadzić, nie ma urlopów
    > i innych świadczeń przewidzianych w prawie pracy

    Serdeczne dzięki za konkretną odpowiedź! :)
    Pozdrawiam
    Elwira

  • 10. Data: 2003-07-04 16:22:53
    Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    dzieki za informacje
    jak napisalem prawnikiem nie jestem a wszystko co wiem wiem z zycia, ale
    milo wiedziec jak prawnie sytuacja wyglada. Jednak znajac rynek pracy nie
    rzucalbym sie specjalnie o to jaki charakter ma umowa. Oczywiscie wszystko
    zalezy od indywidualnego podejscia. Bedac studentem pracowalem na umowy
    zlecenia choc czesto praca miala charakter staly.