  • 1. Data: 2005-04-06 22:45:14
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "resaca" <r...@N...gazeta.pl>

    jeden punktów umowy, którą podpiałem brzmi:

    Wraz z podpisaniem umowy Zleceniobiorca deklaruje brak przeciwskazań
    zdrowotnych oraz posiadanie wymaganych uprawnień i umiejętności niezbędnych
    do wykonania zlecenia.

    W związku z tym mam następujące pytania:
    1. Kto w razie kontroli np. PIP-u zostanie obciążony karą za nie posiadanie
    książeczki sanepidu(którą zgodnie z prawem powinienem posiadać),
    Zlecenodawca czy Zleceniobiorca?
    2. Chodzi o to, czy na podstawie tego punktu umowy zostanie obciążony
    Zlecenobiorca, który go nie wypełnił? czy Zleceniodawca, który dopuścił do
    wykonywania pracy bez sprawdzenia uprawnień?

  • 2. Data: 2005-04-07 00:01:02
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "resaca" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Kto w razie kontroli np. PIP-u zostanie obciążony karą za nie
    posiadanie
    > książeczki sanepidu(którą zgodnie z prawem powinienem posiadać),
    > Zlecenodawca czy Zleceniobiorca?

    Zleceniodawca na pewno, bowiem to on nie dopilnuje tego. Co do
    zleceniobiorcy, to bym się zastanawiał.

    > 2. Chodzi o to, czy na podstawie tego punktu umowy zostanie obciążony
    > Zlecenobiorca, który go nie wypełnił? czy Zleceniodawca, który
    dopuścił do
    > wykonywania pracy bez sprawdzenia uprawnień?

    Tu dotknąłeś ważnego aspektu. Fakt, ze taka umowę nazwano umową zlecenie
    nie powoduje, nie jest to umowa o pracę. Wystarczy, ze będzie ona
    spełniać warunki opisane w ustawie.