  • 1. Data: 2011-03-02 17:11:00
    Temat: umowa zlecenia a badania do pracy
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

    Witam

    Podjalem prace na umowe zlecenie. Firma skierowala mnie na badania
    profilaktyczne ktore nie sa tanie ( 150zl ).
    Po powrocie z badan zadalem pytanie: kiedy zostanie mi ta kwota zwrocona, a
    pani do mnie, ze moze za 2-3 miesiace jesli zdecyduje sie zostac na
    `dluzej`. Nie ukrywam ze potrzebuje tej kasy na teraz i nie widzi mi sie
    czekac na ich widzimisie odnosnie czasu w ktorym zostanie owa kasa oddana.
    Zatem, czy jest jakis przepis regulujacy `czasowosc` w ktorym firma powina
    zwrocic poniesione koszta, i czy firma ma obowiazek zwracac te koszta na
    umowe zlecenie ?

    pozdr

    CeZ__134

  • 2. Data: 2011-03-02 17:27:28
    Temat: Re: umowa zlecenia a badania do pracy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <D...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zatem, czy jest jakis przepis regulujacy `czasowosc` w ktorym firma
    > powina zwrocic poniesione koszta, i czy firma ma obowiazek zwracac te

    A dostałaś skierowanie na te badanie, czy ktoś Cię ustnie tam skierował?

  • 3. Data: 2011-03-02 18:41:16
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011 18:11:00 +0100, "CeZ__134"
    <D...@p...onet.pl> wrote:

    >Zatem, czy jest jakis przepis regulujacy `czasowosc` w ktorym firma powina
    >zwrocic poniesione koszta, i czy firma ma obowiazek zwracac te koszta na
    >umowe zlecenie ?
    W przypadku umowy zlecenia to jest dokladnie tak jak sie w tej
    umowie... umówiliście. W przypadku umowy o pracę koszty badań ponosi
    pracodawca.

    WAM

  • 4. Data: 2011-03-02 18:44:13
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

    Dostalem skierowanie, mam kopie faktury za to.

  • 5. Data: 2011-03-02 19:32:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dostalem skierowanie, mam kopie faktury za to.

    No to masz dwie możliwości. Albo iść na wojnę z pracodawcą, albo położyć
    uszy po sobie. Bitwa do wygrania. Pracodawcy grozi nie tylko proces
    cywilny - skierował Cię i ma obowiązek zapłacić - ale i karny, bowiem
    kierując Cię na płątnme badania lekarskie a później nie zatrudniając
    wystawia sie na zarzut oszustwa. Tylko co z wojną. Pewnie Cię nie zatrudni.

  • 6. Data: 2011-03-02 22:14:17
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <D...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Podjalem prace na umowe zlecenie.
    Skoro podjałeś to znaczy, że umowa podpisana.

> [...]
    > Po powrocie z badan zadalem pytanie: kiedy zostanie mi ta kwota zwrocona,
    > a pani do mnie, ze moze za 2-3 miesiace jesli zdecyduje sie zostac na
    Co w tej kwestii mówi podpisana przez ciebie umowa?
    Nic?
    No to cię wydymali.

    > Zatem, czy jest jakis przepis regulujacy `czasowosc` w ktorym firma powina
    > zwrocic poniesione koszta, i czy firma ma obowiazek zwracac te koszta na
    > umowe zlecenie ?
    Jak w umowie stoi.
    Nic o tym nie stoi?
    No to cię wydymali.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2011-03-04 19:26:24
    Od: M&C <c...@T...pl>

    W dniu 2011-03-02 18:11, CeZ__134 pisze:
> [...]
    > zwrocic poniesione koszta, i czy firma ma obowiazek zwracac te koszta na

    Mój pracodawca płacił przychodni za badania w takiej sytuacji. Nie
    bardzo chciał tylko płacić za badania okresowe dla osób na
    umowie-zleceniu, tzn za czas spędzony na badaniach.

    Cyprian

  • 8. Data: 2011-03-04 21:59:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011, Jotte wrote:

    > Użytkownik "CeZ__134" <D...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro podjałeś to znaczy, że umowa podpisana.

    > Jak w umowie stoi.
    > Nic o tym nie stoi?
    > No to cię wydymali.

    Na pewno?
    Głowy bym za taką tezę nie dał.
    Skoro "firma skierowała", to pytam po dobroci co na takie
    dictum stanowi 742 KC?
    Skoro *FIRMA UZNAŁA ŻE TRZEBA*, to widać było to potrzebne
    do "należytego wykonania zlecenia", tak czy nie?
    (bo Ty pewnie przyjąłeś a priori, że jak czegoś nie dotyczy KP,
    to nic już tego nie dotyczy, a to nieprawda :) - bo np. w zakresie
    agencji prawa agenta bywają bardziej chronione niż pracownika,
    a jak widać i do zlecenia kilka uwag ustawodawca raczył był
    zapisać)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-03-04 22:04:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011, WAM wrote:

    > W przypadku umowy zlecenia to jest dokladnie tak jak sie w tej
    > umowie... umówiliście.

    A w przypadku braku zapisu umowy wchodzi KC.
    I co teraz? ;)
    (patrz mój post do Jotte)
    Ale przyznaję, że nie ma regulacji co do terminu.
    Na mój gust z 742 KC wynika, że powinno to być "niezwłocznie".

    Tak jak Robert napisał - z możliwym skutkiem przegrania wojny ;)
    (ale co do bitwy, również tak jak Robert pisał, IMO jest "w prawie",
    ma pisemne skierowanie i na mój gust jest to jasne przyznanie
    zleceniodawcy co do JEGO oceny "celu należytego wykonania")

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-03-04 22:52:02
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Na pewno?
    > Głowy bym za taką tezę nie dał.
    To nie dawaj, kto ci każe?

    > Skoro "firma skierowała", to pytam po dobroci co na takie
    > dictum stanowi 742 KC?
    Nic. Gdy go przeczytasz, to przekonasz się, że on nie uprawnia zleceniodawcy
    do wysyłania zleceniobiorcy na badania.
    Ale mogą się na to umówić w razie potrzeby i za obopólną zgodą, a warunki
    tej czynności zawrzeć w umowie

    > Skoro *FIRMA UZNAŁA ŻE TRZEBA*, to widać było to potrzebne
    > do "należytego wykonania zlecenia", tak czy nie?
    Nie.

    > (bo Ty pewnie przyjąłeś a priori
    Skoro ty najlepiej wiesz co ja przyjąłem a priori to dyskusja mija się z
    celem.

    --
    Jotte