  • 1. Data: 2004-05-04 18:23:54
    Temat: PYtanie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "news5" <t...@e...szczecin.pl>

    1. Gdzie mogę złożyć zażalenie na fakt złamania prawa przez Bank.
    2. Czy będąć żyrantem kredytu mam prawo domagać sie okazania mi orginalnej
    UMOWY KREDYTOWEJ ?
    3. Czy bank ma prawo odsprzedać kredyt innemu bankowi ?
    4. Czy Bank może łączyc niespłacone kredyty razem ?
    5. Jezeli tak czy jednocześnie ja jako żyrant mam odpowiadać w całości za
    kredyt w którym nie byłem żyrantem.
    6. Jeżeli żyrantami były dwie osoby a na odsłesnajej kserokopi umowy
    widnieje tylko jedna (druga osoba jest nieudolnie zasłonieta i na kserowane
    jest coś innego) co mam z tym fantem zrobić, zgłaszałem to w prokuraturze
    ale oni niczego się nie dopatrzyli nawet tego że umowe podpisywało dwóch a
    jest jeden..
    7. Jezeli moja zona nie podpisywała się ze mną na umowie kredytowej to
    komornik moze z nie egzekwować spłacanie tego kredytu.
    8. Co mam robić bo pan komornik co chwila dopisuje sobie jakieś koszty i
    należność główna cały czas rośnie. Osoba która wzieła ten kredyt ma
    potwierdzenia że kredyt w którym byłem żyrantem jest spłacony.
    9. Czy dopuszczalne jest na umowie kredytowej wnoszenie jakich kolwiek
    poprawek ręcznie jest dopuszczalne bez podpisania się obok tej poprawki, czy
    nie ma takiego zwyczaju że osoba biorąca kredyt podpisuje się na kazdej
    stronie ?

    Proszę o wyczerpujaca odpowiedż bo nie mam juz sił ani ochoty walczyć z
    wiatrakami jakimi sa polskie Banki , Prokuratura oraz Komornik

    Józef Chomont

  • 2. Data: 2004-05-04 20:09:21
    Temat: Re: PYtanie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news5" <t...@e...szczecin.pl> napisał w wiadomości
    > 1. Gdzie mogę złożyć zażalenie na fakt złamania prawa przez Bank.

    Do sądu. No i zależy od tego, jakie to prawo jest łamane.

    > 2. Czy będąć żyrantem kredytu mam prawo domagać sie okazania mi
    orginalnej
    > UMOWY KREDYTOWEJ ?

    No przecież musiałeś ją podpisać.

    > 3. Czy bank ma prawo odsprzedać kredyt innemu bankowi ?

    Ma. I by uprzedzić - nie musi dłużnika czy poręczycieli pytać o zgodę.

    > 4. Czy Bank może łączyc niespłacone kredyty razem ?

    Może.

    > 5. Jezeli tak czy jednocześnie ja jako żyrant mam odpowiadać w całości
    za
    > kredyt w którym nie byłem żyrantem.

    W żadnym wypadku. Twoja odpowiedzialność jest ograniczona tylko do
    wysokości poręczonej przez Ciebie kwoty.

> [...]
    prokuraturze
    > ale oni niczego się nie dopatrzyli nawet tego że umowe podpisywało dwóch

    Jeśli po podpisaniu umowy ktoś w jakiś tam sposób ingerował w jej treść,
    to jest to fałszowanie dokumentu. Nie wiem co zgłaszałeś prokuraturze i
    czego się nie dopatrzyli.

    > 7. Jezeli moja zona nie podpisywała się ze mną na umowie kredytowej to
    > komornik moze z nie egzekwować spłacanie tego kredytu.

    Nie.

    > 8. Co mam robić bo pan komornik co chwila dopisuje sobie jakieś koszty i
    > należność główna cały czas rośnie. Osoba która wzieła ten kredyt ma
    > potwierdzenia że kredyt w którym byłem żyrantem jest spłacony.

    Iść do adwokata. Bo w takie cuda jak Ty opisujesz, to ja nie wierzę. Coś
    tutaj nie gra.

    Jeśli dłużnik ma pokwitowanie zapłaty długu, to zostaje Ci powództwo
    przeciwegzekucyjne. Ale trochę się z tym spóźniłeś. A gdzie byłeś, jak
    bank dochodził roszczeń?

    Jeśli dłużnik ma pokwitowania zapłąty zobowiazania, a bank mimo to
    wystawił Bankowy Tytuł Egzekucyjny na tę kwote, to jest to przestępstwo
    poswiadczenia nieprawdy.

> [...]
    czy
    > nie ma takiego zwyczaju że osoba biorąca kredyt podpisuje się na kazdej

    Praktycznie oparafowana powinna być każda strona. Jeśli tak nie jest, to
    strona wywodząca swoje prawo z umowy musi udowodnić w razie wątpliwości,
    że umowa miała taką treść, jak na przedstawionym przez nią dokumencie. W
    praktye bywa to trudne.