  • 1. Data: 2004-05-04 20:36:58
    Temat: NASK - precedens w Polsce !!!
    Od: "Marek hudyma" <m...@o...pl>

    Witam!
    Jestem właścicielem subdomeny www w domenie nidzica.pl, czyli posiadam
    adres: www.nidzica.pl . Taką domenę mogę ustawić na serverze jako:
    www.www.nidzica.pl i www.nidzica.pl (na czym najbardziej mi zależy!!!).

    Urząd Miejski w Nidzicy skontaktował się ze mną telefonicznie, czy zgadzam
    się na przekazanie domeny nidzica.pl z NASK, do Urzędu (aby było to możliwe,
    wszyscy właściciele subdomen w domenie nidzica.pl muszą wyrazić zgodę). Ja
    takie zgody nie wyraziłem.

    Następnie dostałem taki oto list polecony z NASK:

    (początek cytatu)
    „
    Szanowni Państwo,

    W związku z zamiarem przekazania administracji domeną nidzica.pl przez
    Naukową i Akademicką Sieć Komputerową, jednostkę badawczo – rozwojową (NASK)
    na rzecz Urzędu Miejskiego w Nidzicy oraz z uwagi na fakt, iż NASK nie
    otrzymał do dnia wysłania niniejszego pisma Państwa oświadczenia o wyrażeniu
    zgody na przeniesienie z NASK na Urząd Miejski w Nidzicy praw i obowiązków z
    umowy jaka łączy Państwa z NASK, dotyczącej rejestracji i utrzymywania nazwy
    domeny www.nidzica.pl przez NASK informuję, że w wypadku nieotrzymania przez
    NASK takiego oświadczenia do dnia 12 maja br. – wymieniona umowa zostanie
    rozwiązana za 3 miesięcznym wypowiedzeniem, którego bieg rozpoczyna się z
    dniem 12 maja 2004. W takim wypadku domena zostanie usunięta

    Z poważaniem
    Dyrektor Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej
    Dr Maciej Kozłowski
    „ (koniec cytatu)

    Skontaktowałem się z NASK’iem (Panem Arturem Piechockim) i zostałem
    poinformowany, że NASK już podjął decyzję przekazania domeny Urzędowi, a ze
    mną zostanie zerwana (!!!) umowa jeżeli nie wyrażę zgody. Zostaną mi
    zwrócone rzeczywiste koszty poniesione prze zakupie domeny!
    Jeżeli natomiast wyrażę zgodę na przeniesienie domeny do Urzędu Miejskiego w
    Nidzicy, Urząd jako posiadacz domeny, może także zerwać ze mną umowę,
    zwracając mi koszty zakupu domeny.

    Zatem jestem skazany na utratę tej domeny, a jako zadośćuczynienie
    proponowane są mi małe kwoty, które poniosłem kupując domenę.
    Moim zdaniem domena ta jest teraz warta o wiele więcej niż koszt zakupu!
    Moim zdaniem bezprawnie i bez poszanowania moich praw, domena ta zostanie mi
    odebrana, czy tego chce czy nie!

    Gdzie zatem mam prawo się zwrócić o pomoc ?
    Jak mogę zapobiec odebraniu mi mojej własności ?

    Dziękuję za wszelkie rady
    Marek Hudyma

  • 2. Data: 2004-05-04 20:44:41
    Temat: Re: NASK - precedens w Polsce !!!
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@o...pl news:c78uro$lvd$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Jak mogę zapobiec odebraniu mi mojej własnoœci ?

    No coz, NASK to znani zlodzieje

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2004-05-04 20:48:57
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Marek hudyma wrote:
    > Zatem jestem skazany na utratę tej domeny, a jako zadoœćuczynienie
    > proponowane sš mi małe kwoty, które poniosłem kupujšc domenę.

    Moement - może wytłumacz: co za serwis chodził pod tym adresem, że
    naraża Cię to na utratę zysków?

    > Moim zdaniem domena ta jest teraz warta o wiele więcej niż koszt
    > zakupu!

    A dlaczego? Jest pod nim jakiś znany portal? Czy może zakupiłeś tę
    domenę tylko po to, by odsprzedać ją z zyskiem, gdy ktoś się
    zorientuje, że cięzko wykorzystać domenę z zajętą subdomeną www?

    > Moim zdaniem bezprawnie i bez poszanowania moich praw,
    > domena ta zostanie mi odebrana, czy tego chce czy nie!

    SOP#1 Co jest w umowie? ;-)

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 4. Data: 2004-05-04 22:02:52
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Artur Orlowski wrote:

> [...]
    > domenę tylko po to, by odsprzedać ją z zyskiem, gdy ktoś się
    > zorientuje, że cięzko wykorzystać domenę z zajętą subdomeną www?

    No i wyszło na to, że właściciel domeny nadrzędnej jest panem i władcą
    domen podrzędnych i może z nimi robić co zechce.

    Chyba trzeba jawnie w umowach pisać o wysokości kwot wypłacanych w
    momencie zerwania umowy o prowadzenie domeny.

    W ten sposób może dojść do absurdu w którym nask może negocjować umowę
    np z właścicielem domeny np. warszawa.pl

    Domenę .pl prowadzi nask, więc od dziś ma wizję zaniechania prowadzenia
    domeny warszawa.pl więc wypowiada umowę i tyle.

    Albo powie 1 mln złotych miesięcznie bo ma takie widzimisię.
    A może by tak wypowiedzieć domenę edu.pl, com.pl, org.pl

  • 5. Data: 2004-05-04 22:26:15
    Od: Piotr 'judash' Kostrzewa <hawat@_CUT_wp.pl>

    Ratuje cie tylko trybunal praw czlowieka.
    Polskie sady... Sam wiesz.
    Faktem jest, ze jestes posiadaczem domeny, jej wlascicielem i nask wlasnie
    cie okrada :D
    Tak pro publico bono, sweet.
    wychodzi na to ze, jesli powstanie - 4 example - fundacja, ministerstwo
    czy cos takiego o nazwie wirtualna polska to wp moze juz zwijac manatki.
    Polska to piekny kraj...

    Pozdrawiam.
    Piotr.

  • 6. Data: 2004-05-04 22:33:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c793ug$leo$1@inews.gazeta.pl>, poilkj wrote:
> [...]
    >
    > Chyba trzeba jawnie w umowach pisać o wysokości kwot wypłacanych w
    > momencie zerwania umowy o prowadzenie domeny.

    Z tego co patrzę po stronach NASKu
    http://www.dns.pl/zasady-p.html

    To ta umowa winna być wypowiedziana w grudniu 2002 r (zakladajac ze ow
    regulamin jest integralna czescia umowy), lub w ogóle nie zawarta jeśli
    później:

    7. Podstawę odmowy rejestracji nazwy domeny stanowi:
    ..
    c. złożenie Wniosku dotyczącego nazwy domeny będącej nazwą województwa,
    powiatu lub gminy, chyba że wnioskodawcą jest organ administracji rządowej
    albo samorządu terytorialnego,

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-05-04 22:36:27
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    "Piotr 'judash' Kostrzewa" <hawat@_CUT_wp.pl> wrote in message
    > Ratuje cie tylko trybunal praw czlowieka.

    ponad nask-iem stoi top level domain registrant - mozna tam sprobowac
    skarzyc nask, o ile generalnie nie stosuja takich samych zasad.

  • 8. Data: 2004-05-05 04:41:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:iailm1-d6i.ln1@ziutka.router...

    > c. złożenie Wniosku dotyczącego nazwy domeny będącej nazwą województwa,
    > powiatu lub gminy, chyba że wnioskodawcą jest organ administracji rządowej
    > albo samorządu terytorialnego,

    dokladnie, szczerze powiedziawszy to wogole dziwne ze mu taka subdomene
    zarejestrowali
    jesli cos mu nie pasi powinien sie zglosic do sadu polubownego ktory jest
    przy nasku, moze wskora cos wiecej niz tylko zwrot kosztow rejestracji, ale
    nie przupuszczam

  • 9. Data: 2004-05-05 04:43:11
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr 'judash' Kostrzewa" <hawat@_CUT_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2004.05.04.22.26.13.29636@_CUT_wp.pl...

    > wychodzi na to ze, jesli powstanie - 4 example - fundacja, ministerstwo
    > czy cos takiego o nazwie wirtualna polska to wp moze juz zwijac manatki.
    > Polska to piekny kraj...

    przeczytaj chocby punkt regulaminu nasku dotyczacy rejestracji nazw domen
    bedacych nazwami powiatow, gmin, dzielnic itp, ktory tu juz zostal
    przytoczony, trzeba bylo czytac regulamin a nie teraz plakac ze ktos go
    okrada

  • 10. Data: 2004-05-05 07:41:53
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

> [...]
    > odebrana, czy tego chce czy nie!
    >
    > Gdzie zatem mam prawo się zwrócić o pomoc ?
    > Jak mogę zapobiec odebraniu mi mojej własności ?

    SOP#1
    A co było napisane w umowie?

    --
    Falkenstein