  • 1. Data: 2008-04-01 16:03:21
    Temat: umowa o prace i minimalna stawka krajowa
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Dzisiaj znajomy podpisal umowe o prace z nowym pracodawca. Umowa na czas
    okreslony, pelny etat. Troche sie zdziwilem, bo we fragmencie dotyczacym
    wynagrodzenia jest napisane:
    "wynagrodzenie miesięczne brutto:
    -400zl stawka placy zasadniczej
    -750zl premia motywcyjna na warunkach okreslonych w regulaminie
    wynagradzania"
    Regulamin oczywiscie byl do wgladu.
    No i to mnie troche dziwi. Bo niby jest ta minimalna placa krajowa - 1150zl,
    ale tak naprawde nie jest ona gwarantowana w calosci. Czy taki zapis jest
    zgodny z prawem?
    Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
    Aha, jesli to wazne, to ta premia przyznawana jest w calosci jesli w danym
    miesiacu mamy 100% obecnosc w pracy (czyli przepracowane wszystkie dni
    robocze, bez urlopow i zwolnien L4).

    Qkam

  • 2. Data: 2008-04-01 17:38:18
    Temat: Re: umowa o prace i minimalna stawka krajowa
    Od: Jacek_FH <s...@h...net.pl>

    Dnia 2008-04-01, QkamCoSieDzieje <q...@H...poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > ale tak naprawde nie jest ona gwarantowana w calosci. Czy taki zapis jest

    ZTCW ten fragment zapisu jest w sprzeczności z kodeksem pracy co oznacza że
    zamiast niego mają zastosowanie odpowiednie przepisy k.p. czyli minimalnie
    pracownik może dostać 1150zł, a nie 400zł.

    --
    Jacek_FH

  • 3. Data: 2008-04-01 18:40:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fstmcm$ql3$1@inews.gazeta.pl QkamCoSieDzieje
    <q...@H...poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > No i to mnie troche dziwi. Bo niby jest ta minimalna placa krajowa -
    > 1150zl, ale tak naprawde nie jest ona gwarantowana w calosci. Czy taki
    Nie.
    Ma dostać co miesiąc 1126 zł brutto za pełen etat (pełnozatrudniony) i tak
    ma być na umowie.
    Postanowienia umów i regulaminów niezgodnych z prawem pracy są nieważne.
    Zamiast nich stosuje się przepisy prawa pracy.
    KP oraz art. 2 ust. 5 Ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym
    wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679, z 2004 r. Nr 240, poz.
    2407 oraz
    z 2005 r. Nr 157, poz. 1314) i Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2007 r.
    w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2008 r.

    --
    Jotte