  • 1. Data: 2008-04-01 13:03:57
    Temat: Darowizna - wartość mieszkania
    Od: P...@g...com

    Wamiodt robimy podwojna darowizne mieszkania - odrebna nieruchomosc z
    ksiega wieczysta aby nie zaplacic podatku bo mieszkanie jest mojej
    Ciotki 3 gr dla mnie i to mieszkanie chce przekazac wpierw swojemu
    bratowi 1 gr.podt a pozniej jej brat czyli moj dziadek 1 gr.podt. na
    mnie i teraz mam pytanie czy urzad skarbowy jakby kiedys skontrolowal
    ta darowizne czy bedzie patrzal jaka byla podana wartosc mieszkania
    ( Nie bedzie tu podatku dla panstwa i tak) i jesli uzna ze bedzie za
    niska cena podana w porownaniu do wartosci rynkowej TO CO WTEDY SIE
    DZIEJE ??? czy bede musial jeszcze raz sporzadzic akt notarialny u
    notariusza z inna cena nieruchomosci? czy tylko bede musil "gdzies"
    cos zglosic zeby zmienili wartosc mieszkania w tych papierach? czy
    moze dowali mi jakas grzywne ? bo juz darowizna na dziadka jest
    zrobiona z podana cena rynkowa ok 40 % wartosci.

    Orientuje sie ktos ;> ? jakby ktos sie chcial zapytac po co podaje
    nizsza wartosc skoro i tak podatku nie ma,odpowiadam zeby zaplacic
    miejsza takse notarialna :) Jestem malo kasiasty.

    Acha i czy jesli od darowizny cioci na dziadka mina ok 2 tygodnie i
    bedzie robiona darowizna na mnie ? nie bedzie w przyszlosci ( czytac 5
    lat bo tyle ma urzad skarbowy na rozpatrzenie tej sprawy) problemow
    ze bede musial zaplacic podatek od tej darowizny czy jakas kare bo
    uznaja ze tu byla jakas kombinacja ?

    Dziekuje prosilbym jesli mozna o konkretne odpowiedzi

    Dziekuje.

  • 2. Data: 2008-04-01 14:08:53
    Temat: Re: Darowizna - wartość mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    P...@g...com wrote:
> [...]
    > moze dowali mi jakas grzywne ? bo juz darowizna na dziadka jest
    > zrobiona z podana cena rynkowa ok 40 % wartosci.

    Nie ma podatku to nie ma sensu wyznaczania wartości mieszkania.
    US doczepi się czegoś innego. Podwójnej darowizny.
    Zakwestionuje ją i każe ci zapłacić podatek jak darowizna bezpośrednio
    pomiędzy tobą i ciotką i wówczas rzeczywiści zażąda rynkowej ceny
    nieruchomości w celu naliczenia podatku.

> [...]
    > lat bo tyle ma urzad skarbowy na rozpatrzenie tej sprawy) problemow
    > ze bede musial zaplacic podatek od tej darowizny czy jakas kare bo
    j.w.
    jeśli tylko US się zorientuje to będzie.

  • 3. Data: 2008-04-01 15:09:30
    Od: P...@g...com

    On 1 Kwi, 16:08, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > nieruchomości w celu naliczenia podatku.

    > j.w.
    > jeśli tylko US się zorientuje to będzie.

    Witek na jakiej podstawie to piszesz ze sie przyczepia? to jesli cos
    jest zrobione zgodnie z prawem to po co jest to prawo ? wiesz
    probowlem sie troche dowiedziec w tej sprawie dzwoniac po US roznych i
    w paru mi babka powiedziala na 100 % nie moga sie przyczepic, nawet
    paru notariuszy gdy zapytalem o to powiedzili ze robili wlasnie teraz
    jak ta ustawa spoldzelcza za pis weszla takie 2dowjne darowizny i ze
    wszystko oki bedzie..

    Najgorsze jest to ze nie mozna sie tego nigdzie w 100 % dowiedziec :)
    chyba to jest tak ze co US to inne prawo maja na to wychodzi..

  • 4. Data: 2008-04-01 15:18:36
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik <P...@g...com> napisał
    w news:9827462d-8075-4691-b0ba-484f45b25768@b5g2000pri
    .googlegroups.com...
    > Wamiodt

    Ke?...

    > robimy podwojna darowizne mieszkania - odrebna nieruchomosc
    > z ksiega wieczysta aby nie zaplacic podatku

    O, to WAŻNE! "aby nie zapłacić" ^^^^^^^^^^^^^^

    > (....) to mieszkanie chce przekazac wpierw swojemu bratowi

    Przejdź się do swojej podstawówki i pokłoń się Pani od Polskiego.
    Swojemu bratu, bratu, bratu, bratu.

    > 1 gr.podt a pozniej jej brat czyli moj dziadek 1 gr.podt. na mnie
    > i teraz mam pytanie (.......................)

    Odpowiedzi szukaj w wątku pod tytułem:
    "Podwójna darowizna - pewne skomplikowanie ;)"
    sprzed około miesiąca.

    Maciek

  • 5. Data: 2008-04-01 15:32:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    P...@g...com <P...@g...com> pisze:

> [...]
    > ta darowizne czy bedzie patrzal jaka byla podana wartosc mieszkania
    > ( Nie bedzie tu podatku dla panstwa i tak) i jesli uzna ze bedzie za

    [cut, wystarczy...]
    Co to jest za bełkot?!
    Oczekujesz pomocy od ludzi, których lekceważysz takie barachło im posyłając?

    A w ogóle to google i "podatek od spadków i darowizn", "prawo spadkowe" i
    wszystko jest.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-04-01 20:25:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    P...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > Najgorsze jest to ze nie mozna sie tego nigdzie w 100 % dowiedziec :)
    > chyba to jest tak ze co US to inne prawo maja na to wychodzi..

    temat na grupie już był więc sobie poszukaj w archiwum.
    Gotfryd opisał to całkiem przejrzyście.
    Na temat porad dawanych w US to się nawet nie wypowiadam
    Babki w US nie są od doradzania. Tak samo jak od doradzania nei jest
    sędzia. Chcesz porady idź do doradcy podatkowego. Dla niego nie będzie
    to już takie oczywiste jak dla babki w US.

  • 7. Data: 2008-04-03 12:26:21
    Od: P...@g...com

[...]

    hmm na jakiej podstawie to pisales ? spotkales sie juz z taka
    sytuacja, czy czysto teoretycznie piszesz interpretujac przepisy?

    Hmm mam ciezki orzech nie wiem czy robic teraz ta 2 darowizne z
    dziadka na mnie czy czekac z pol roku tylko ze dziadek ma 85 lat :) i
    za dobrze sie nie czuje Jakbyscie mi doradzili zaryzykowac wkoncu
    zgodnie z prawem jest to zrobione najwyzej bede wzywany do US aby
    wyjasnic ta sprawe ze ciocia nie byla swiadoma

  • 8. Data: 2008-04-03 16:13:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    P...@g...com wrote:
> [...]
    >

    > hmm na jakiej podstawie to pisales ? spotkales sie juz z taka
    > sytuacja, czy czysto teoretycznie piszesz interpretujac przepisy?

    nie z taką. Z podobną. Liczy się cel, a celem jest przekazanie darowizny
    tobie. Temat na grupie już był.

    > Hmm mam ciezki orzech nie wiem czy robic teraz ta 2 darowizne z
    > dziadka na mnie czy czekac z pol roku tylko ze dziadek ma 85 lat :)

    Nic to nie zmieni. Cel jest dalej ten sam. Przekazanie mieszkania przez
    ciotke tobie.

    > za dobrze sie nie czuje Jakbyscie mi doradzili zaryzykowac wkoncu
    > zgodnie z prawem jest to zrobione najwyzej bede wzywany do US aby
    > wyjasnic ta sprawe ze ciocia nie byla swiadoma

    ale ty jestes swiadomy.

  • 9. Data: 2008-04-06 13:41:56
    Od: P...@g...com

    " ale ty jestes swiadomy. "

    a skad wiesz ze jestem swiadomy ciotka dala mieszkanie bratu gdyz nie
    ma blizszej rodziny od niego, dziadek stwierdzil ze to mieszkanie jest
    mu nie potrzebne gdyz ma swoje i nie ma zdrowia aby sie nim zajmowac
    wiec stwierdzil ze przekaze je wnukowi aby on madrze nim
    zagospodarowal, wnuk nic o tym nie wiedzial dopuki dziadek mu nie
    powiedzial o tym :)

    pls pocieszcie mnie ze to sie uda :P =>