  • 1. Data: 2008-12-19 10:56:28
    Temat: czesc zamontowana a reklamacja
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Kupuje cos z instalacja. I to cos sie psuje. Sprzwdawca mowi "prosze
    dostarczyc do punktu zakupu" a ja mowie "kupilem z montazem wiec prosze
    sobie przyjechac i wymontowac.

    Kto ma racje? SPrzedawca powinien przyjechac i wymontowac ? Czy kupujacy
    powinien wymontowac i dostarczyc do sprzedajacego ?

    Gabarty maly, waga < 1kg, istnieje jednak duza trudnosc
    instalacji/deinstalacji

    Icek

  • 2. Data: 2008-12-19 11:19:32
    Temat: Re: czesc zamontowana a reklamacja
    Od: Czarek <...@...pl>

    Icek wrote:
> [...]
    > Kto ma racje? SPrzedawca powinien przyjechac i wymontowac ? Czy kupujacy
    > powinien wymontowac i dostarczyc do sprzedajacego ?

    To zależy, czy reklamujesz z tytuły gwarancji (wtedy czytaj w warunkach
    gwarancji), czy z tytułu niezgodności towaru z umową (wtedy czytaj w
    ustawie "O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej...").
    Zakładam, że kupiłeś na użytek prywatny, nie na firmę...

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 3. Data: 2008-12-19 12:21:01
    Od: "slawek" <s...@b...pl>

> [...]
    >
    > Kto ma racje? SPrzedawca powinien przyjechac i wymontowac ? Czy kupujacy
    > powinien wymontowac i dostarczyc do sprzedajacego ?

    Jeżli nie jest zamontowany na stałe ( np. okno ) to nie musi

    > Gabarty maly, waga < 1kg, istnieje jednak duza trudnosc
    > instalacji/deinstalacji

    no czyli tak jak za montaz płaciłeś a nie potrafisz zrobić demontazu samemu
    to powtórnie musisz zapłacic komuś.

    --
    Slawek

  • 4. Data: 2008-12-19 13:57:56
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > no czyli tak jak za montaz płaciłeś a nie potrafisz zrobić demontazu
    > samemu to powtórnie musisz zapłacic komuś.

    Bzdura.
    Jak się nie znasz to się nie odzywaj.

    D.

  • 5. Data: 2008-12-19 15:35:41
    Od: "slawek" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Daniel" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura.
    > Jak się nie znasz to się nie odzywaj.
    >
    > D.

    To poczekajmy czy mu zdemontują jak się tak dobrze znasz ;P

    --
    Slawek

  • 6. Data: 2008-12-19 16:43:32
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > To poczekajmy czy mu zdemontują jak się tak dobrze znasz ;P

    Fakt, czy mu zdemontują czy nie zdemontują, nie stanie się obowiązującym
    prawem.

    Mi w takich sytuacjach demontują :->

    D.

  • 7. Data: 2008-12-19 16:44:24
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To poczekajmy czy mu zdemontują jak się tak dobrze znasz ;P

    czyli jak w koncu ?

    Kupujacy sam demontuje i zawozi do sprzedawcy? Czy wzywa
    sprzedawce/instalatora do zademontowania, zabrania na gwarancji i po
    naprawie zamontowania w swoje miejsce ?

    Pismo reklamacyjne brzmi "w zwiazku z waliwym dzialaniem prosze o naprawe
    urzadzenia"

    Icek

  • 8. Data: 2008-12-19 16:45:28
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > czyli jak w koncu ?

    Chłopie. Czarek podał Ci wszystko informacje. Poczytaj sobie w miejscach
    które Ci podał i będziesz wszystko wiedział.

  • 9. Data: 2008-12-19 23:06:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.12.2008 Icek <i...@d...pl> napisał/a:
> [...]
    > Kto ma racje? SPrzedawca powinien przyjechac i wymontowac ? Czy kupujacy
    > powinien wymontowac i dostarczyc do sprzedajacego ?

    MZ sprzedawca z tym, że ma on obowiązek pokryć koszta de(montażu) i
    dostarczenia - art. 8. u.2 przy reklamacji z tyt. niezgodności z umową.
    Jeśli reklamujesz z tyt. gwarancji to najpewniej również sprzedawca ma
    rację chyba, że jest on jednocześnie gwarantem a zapis w umowie
    gwarancyjnej go do tego zobowiązuje.

    --
    Marcin