  • 1. Data: 2002-02-21 19:06:42
    Temat: umowa o dzielo a www
    Od: "adamS" <s...@e...pl>

    witam

    pisalem juz o tym, ze chce podjac sie robienia stronn www, w zwaizku z tym
    wydawalo mi sie konieczne zalozenie firmy, ale czy nie lepszym (tanszym,
    jestem studentem) rozwiaznaiem byloby robienie tych zlecen na umowe o
    dzielo? wtedy nie musze sie rejestrowac, odprowadzac podatkow tylko szukac
    klienta i .. dzialac, chyba ze sie myle..

    pozdrawiam
    adam

  • 2. Data: 2002-02-21 19:35:56
    Temat: Re: umowa o dzielo a www
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 21 Feb 2002, adamS wrote:

    > jestem studentem) rozwiaznaiem byloby robienie tych zlecen na umowe o
    > dzielo? wtedy nie musze sie rejestrowac, odprowadzac podatkow tylko szukac
    > klienta i .. dzialac, chyba ze sie myle..

    Mylisz się, i to sporo... to że jesteś studentem (i zapewne nie
    pracujesz) nie ma nic do rzeczy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-21 20:00:24
    Od: "adamS" <s...@e...pl>

    > Mylisz się, i to sporo... to że jesteś studentem (i zapewne nie
    > pracujesz) nie ma nic do rzeczy.

    hmm, czyli jednak musze ja zalozyc? nie ma innego wyjscia??

  • 4. Data: 2002-02-22 12:27:03
    Od: gajowy <s...@w...poczta.onet.pl>

    adamS wrote:

> [...]
    > dzielo? wtedy nie musze sie rejestrowac, odprowadzac podatkow tylko szukac
    > klienta i .. dzialac, chyba ze sie myle..

    Raczej się nie mylisz.
    Koszty przy takiej działalności masz prawie żadne,
    nie opłaca się więc ich rozliczać.
    Przeszkód prawnych (AFAIK) nie ma.
    Po prostu dużo taniej będzie działać na "umowach o dzieło" zwłaszcza,
    że nie masz żadnej gwarancji ciągłości działalności.

    Przestanie ci się to opłacać przy większych inwestycjach
    w sprzęt i _oprogramowanie_.

    --
    pozdrawiam
    gajowy

  • 5. Data: 2002-02-22 14:07:02
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    > hmm, czyli jednak musze ja zalozyc? nie ma innego wyjscia??

    Nie - musisz tylko ewidencjonować swoje dochody w takiej czy innej formie,
    do rozliczenia podatku. Sposób w jaki to robisz należy do ciebie, ale już
    mówiłem że przy umowach o dzieło zapłacisz 20% ryczałtu i nie będziesz
    miał w co włożyć kosztów.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-02-22 14:56:01
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, gajowy wrote:

    > Koszty przy takiej działalności masz prawie żadne,
    > nie opłaca się więc ich rozliczać.

    A dochody? Pewnie że można zarabiać na czarno, tylko najlepiej wtedy
    chodzić w łachmanach, żeby ktoś "życzliwy" nie powiadomił US ;)

  • 7. Data: 2002-02-22 15:09:49
    Od: gajowy <s...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > A dochody? Pewnie że można zarabiać na czarno, tylko najlepiej wtedy
    > chodzić w łachmanach, żeby ktoś "życzliwy" nie powiadomił US ;)

    Dochody - na rachunku do umowy o dzieło - rozlicza Zleceniodawca!
    Potrąca to oczywiście z wynagrodzenia - wiadomo jak.
    --
    pozdrawiam
    gajowy

  • 8. Data: 2002-02-22 22:48:40
    Od: "Piotrek S." <s...@a...waw.pl>

> [...]
    > do rozliczenia podatku. Sposób w jaki to robisz należy do ciebie, ale już
    > mówiłem że przy umowach o dzieło zapłacisz 20% ryczałtu i nie będziesz

    No ale w przypadku tworzenia stron WWW można zastosować casus "Prawa
    autorskie" i w tym momencie rozliczać 50% kosztów uzyskania. IMHO przy małej
    skali działalności to się może opłacać.

    Piotrek S.

  • 9. Data: 2002-02-23 11:02:08
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > do rozliczenia podatku. Sposób w jaki to robisz należy do ciebie, ale już
    > mówiłem że przy umowach o dzieło zapłacisz 20% ryczałtu i nie będziesz

    A w jaki niby sposob nozna to robic inny niz dzialalnosc gospodarcza ? Czyli
    cala zabawa z rejestracja, urzedami skarbowymi, GUS.
    Na tworzenie stronn www nie przysluguje chyba ryczalt, wiec trzeb prowadzic
    KPiR, poznac jakies przepisy, bac sie kontoli.
    Trzeba palcic ZUS ( co akurat dla syudenta dorabiajacego nie ma sensu ).
    W przypadku umow o dzielo mozna dla tworzenia stron www zastosowac bodajze
    50% kosztow uzyskania.
    Jedyna trudnosc, czy klient sie zgodzi - bo to on musi wykonac cala robote
    papierkowa ( nie ma tego duzo, ale zawsze ).
    Jezeli tak - to dla Ciebie korzystne.

    --
    Jacek