  • 1. Data: 2002-02-05 07:30:26
    Temat: umowa najmu czy uzyczenia
    Od: "Czarek Kalista" <c...@p...onet.pl>

    wlascicielka mieszkania zaproponowala umowe uzyczenia zamiast umowy najmu
    czy takie rozwiazanie jest bezpieczne dla najemcy ?

    Czarek

  • 2. Data: 2002-02-05 08:29:09
    Temat: Re: umowa najmu czy uzyczenia
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > wlascicielka mieszkania zaproponowala umowe uzyczenia zamiast umowy najmu
    > czy takie rozwiazanie jest bezpieczne dla najemcy ?

    Oczywiście, że nie - chce w ten sposób wiele korzystnych dla Ciebie
    rozwiązań z ustawy o ochronie lokatorów.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-05 10:57:05
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że nie - chce w ten sposób wiele korzystnych dla Ciebie
    > rozwiązań z ustawy o ochronie lokatorów.
    >
    > Marcin.

    Ponadto taka umowa użyczenia będzie jako tzw. czynnośc pozorna (dla jak
    rozumiem
    ukrycia faktycznej umowy najmu) albo nieważna albo traktowana (w razie sporu
    sądowego) jako umowa najmu.

  • 4. Data: 2002-02-05 11:00:15
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    > rozumiem
    > ukrycia faktycznej umowy najmu) albo nieważna albo traktowana (w razie

    Tylko że wtedy ciężar dowodu leży na najemcy ...

    Marcin.

  • 5. Data: 2002-02-05 12:15:34
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    > sporu
    >
    > Tylko że wtedy ciężar dowodu leży na najemcy ...
    >
    > Marcin.
    >
    >To chyba nie będzie trudne. Kto uwierzy, że obcym ludziom pozwala sie
    mieszkać u siebie za darmo?

  • 6. Data: 2002-02-05 13:28:41
    Od: "Czarek Kalista" <c...@p...onet.pl>

    > Tylko że wtedy ciężar dowodu leży na najemcy ...

    reasumując:
    jesli wlascicielka sie uprze to raczej szukac innego mieszkania
    czy tak ?

    Czarek

  • 7. Data: 2002-02-05 14:57:19
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > reasumując:
    > jesli wlascicielka sie uprze to raczej szukac innego mieszkania
    > czy tak ?
    >
    > Czarek

    wlascicielka mysli tez o swoim ze tak sie wyraze interesie,co wg mnie nie jest
    dziwne zwlaszcza ze ta ustawa o ochronie lokatorow to chyba najwiekszy bubel
    legislacyjny ubieglego roku.Moim zdaniem jesli ta kobieta jest zaufana osoba i
    ona tez do ciebie ma jakies zaufanie to sie nie powinienes niczego obawiac....
    PS
    podobno ma wyjsc calkowicie nowa ustawa w tym zakresie bo spece doszli nagle do
    wniosku ze nie ma sensu nowelizowac w/w ustawy

  • 8. Data: 2002-02-06 11:25:52
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 5 Feb 2002 14:28:41 +0100, w <a3omn1$74p$1@news.onet.pl>, "Czarek
    Kalista" <c...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > reasumuj?c:
    > jesli wlascicielka sie uprze to raczej szukac innego mieszkania
    > czy tak ?

    Nie sądzę, by ktoś teraz zawierał inne umowy niż użyczenia.

    Chyba, że nie orientuje się w co go wpuszcza nowa ustawa :)).