  • 1. Data: 2002-02-04 23:54:53
    Temat: PYTANIE O TESTAMENT
    Od: <o...@p...onet.pl>

    Cześć.
    Mam wielką prośbę. Chciałbym spisać testament ale zupelnie nie wiem jak się do
    tego zabrać. Bardzo proszę o udzielenie mi kilku rad w tej kwestji.Byłbym
    wdzięczny za rzucenietego tego na priv.

    pozdrawiam ostap

  • 2. Data: 2002-02-05 08:29:12
    Temat: Re: PYTANIE O TESTAMENT
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Cześć.
    > Mam wielką prośbę. Chciałbym spisać testament ale zupelnie nie wiem jak
    się do
    > tego zabrać. Bardzo proszę o udzielenie mi kilku rad w tej kwestji.

    Najbezpieczniej u notariusza - on zadba by wszystkie rozrządzenia były
    poprawne. Można też własnoręcznie (tylko i wyłącznie pismem ręcznym) i nie
    zapomnieć o opatrzeniu testamentu datą i podpisem. Główna sprawa to
    ustanowienie spadkobiercy lub spadkobierców. Przyznawanie konkretnych
    przedmiotów lub praw to już rzecz wtórna (zapisy obciążają spadkobierców).

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-05 12:14:54
    Temat: Odp: PYTANIE O TESTAMENT
    Od: "Ricardo" <r...@p...onet.pl>

    Nie codz po zadnych notariuszach, tylko napisz odrecznie podpisz i wstaw
    date.
    Reszte Ci tez notariusz nie doradzi bo musisz wiedziec komu chcesz zapisac
    dom, samochod czy oszczednosci na koncie (nie wiesz komu to ja chetnie -
    szcz. na priva) , poza tym nie zapomnij napisac dokladnych danych osobowych
    ludzi ktorzy maja dziedziczyc Twoje wlosci.

    pozdrawiam i zycze duzo zdrowia
    Rysiek B.

    Użytkownik KRZEM <m...@s...pl000> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:sJM78.380467$5...@n...chello.at...

  • 4. Data: 2002-02-05 12:34:18
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 5 Feb 2002, Ricardo wrote:

    > Nie codz po zadnych notariuszach, tylko napisz odrecznie podpisz i wstaw
    > date.

    Jeśli ma wredną rodzinkę to notariusz może się okazać zabezpieczeniem :>

> [...]
    > szcz. na priva) , poza tym nie zapomnij napisac dokladnych danych osobowych
    > ludzi ktorzy maja dziedziczyc Twoje wlosci.

    Bez przesady, wystarczy tak określić spadkobierców żeby nie było
    wątpliwości (a jeśli są, to testament realizuje się zgodnie z domniemaną
    wolą spadkodawcy).

    PS. Odpisuj za cytatem.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)