  • 1. Data: 2007-06-29 17:37:31
    Temat: umowa lojalnosciowa za szkolenia
    Od: graf0 <L...@g...com>

    Witam

    Czy pracodawca moze ządac zwrotu pieniędzy za szkolenia w przypadku
    nieznajomości przez pracownika przed szkoleniem kwoty za szkolenie
    oraz braku informacji czy to szkolenie jest płatne ? W przypadku
    podpisania ogolnego oświadczenia o pokryciu kosztow za szkolenia w
    przypadku odejscia z pracy przed uplywem dwoch lat szkolenia. (Nie ma
    podpisanej umowy na konkretne szkolenie)

    Z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2007-06-29 17:57:47
    Temat: Re: umowa lojalnosciowa za szkolenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1183138651.066971.51340@m36g2000hse.googlegroup
    s.com
    graf0 <L...@g...com> pisze:

> [...]
    > przypadku odejscia z pracy przed uplywem dwoch lat szkolenia. (Nie ma
    > podpisanej umowy na konkretne szkolenie)
    Jak zobowiązanie zostało podpisane, to może.
    Kto przy zdrowych zmysłach podpisuje zobowiązanie do pokrycia kosztów nie
    wiadomo czego i w niewiadomo jakiej wyskości?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-06-29 20:57:14
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 19:57:47 +0200, Jotte napisał(a):

    > (Nie ma

    > Jak zobowiązanie zostało podpisane, to może. Kto przy zdrowych zmysłach
    > podpisuje zobowiązanie do pokrycia kosztów nie wiadomo czego i w
    > niewiadomo jakiej wyskości?

    Nie może.
    Nie możesz się zobowiązać po prostu do zwrotu kosztów szkolenia.
    Zobowiązujesz się wyłącznie do zwrotu konkretnego kosztu, konkretnego
    szkolenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://www.money.pl/forum/

  • 4. Data: 2007-06-29 22:53:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f63rn9$h5i$8@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > Nie może.
    > Nie możesz się zobowiązać po prostu do zwrotu kosztów szkolenia.
    > Zobowiązujesz się wyłącznie do zwrotu konkretnego kosztu, konkretnego
    > szkolenia.
    Konkretnie - dlaczego?

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-06-30 07:55:02
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 00:53:09 +0200, Jotte napisał(a):

    > Konkretnie - dlaczego?

    OIDP coś takiego wynika wprost z rozporządzenia o szkoleniach, pomijam
    już, że z samej istoty tego czym są szkolenia.
    Nawiasem mówiąc kiedyś coś takiego ćwiczył znajomy (jako powód),
    wszystkie sprawy gdzie umowa była in blanco - przegrał.

  • 6. Data: 2007-06-30 19:41:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6528l$i2v$3@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > OIDP coś takiego wynika wprost z rozporządzenia o szkoleniach, pomijam
    > już, że z samej istoty tego czym są szkolenia.
    No ja właśnie na gruncie rozporządzenia (o podnoszeniu kwalifikacji) szukam
    podstaw.
    A szkolenia są bardzo różne.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-06-30 21:07:32
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 21:41:45 +0200, Jotte napisał(a):

    > No ja właśnie na gruncie rozporządzenia (o podnoszeniu kwalifikacji)
    > szukam podstaw.
    > A szkolenia są bardzo różne.

    A tam nie jest powiedziane, że to ma być na konkretne szkolenie, a nie ot
    tak sobie, "na szkalanie"?
    Poza tym ogólnie przyjmuje się, że w stosunku z pracownikiem trzeba być
    akurą, choćby dlatego, że to podważałoby zasady odpowiedzialności
    pracownika wobec pracodawcy (OIDP takie były uzasadnienia, łącznie z zws
    oczywiście).