  • 1. Data: 2007-06-29 14:41:47
    Temat: Wypowiedzenie a urlop
    Od: gosmo <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Sytuacja wygląda następująco. Wypowiedziałem pracodawcy umowę z
    miesięcznym okresem wypowiedzenia (umowa na czas nieokreślony) ale wraz
    z okresem wypowiedzenia mam kilkanaście dni urlopu do wykorzystania.
    Rzecz w tym, że uzyskałem informację, że urlopu nie dostanę, aż nie
    znajdzie się osoba na moje miejsce. Fakt, faktem, że przez wiele
    miesięcy zatrudniali mnie na podstawie umowy o dzieło (praca po 8 godzin
    dziennie) a teraz obudzili się, że mogę odejść w ciągu miesiąca a nie
    trzech tak jak powinno być na podstawie rozmowy podczas przyjmowania się
    do firmy (słowna obietnica szybkiego otrzymania umowy o pracę). Czy na
    prawdę mogą odmówić mi urlopu? Zawsze myślałem, że nie mogą, bo urlop
    pracownikowi przysługuje, a ekwiwalent za urlop może być jedynie za
    wnioskiem pracodawcy (tak miałem zresztą w poprzedniej firmie).
    Prawda jest taka, że popracuję dla nich przez ten urlop, ale chciałbym
    wiedzieć, czy nie robią ze mnie głupka i jeśli mogę odmówić ekwiwalentu
    to chociaż miałbym argument, że nie zostaję bo muszę.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-29 18:29:01
    Temat: Re: Wypowiedzenie a urlop
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gosmo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiedzieć, czy nie robią ze mnie głupka i jeśli mogę odmówić ekwiwalentu to
    > chociaż miałbym argument, że nie zostaję bo muszę.

    Coś bardzo mocno kręcisz,albo w ogole zrobili Cię w totalne bambuko
    Umowa o dzieło jest umową o wykonanie określonej rzeczy-dzieła,
    Dziełem NIE jest przychodzenie na 8 godzin do pracy, ale jest umowa np o
    namalowanie obrazu, prowadzenie wykładu,czy napisanie programu
    komputerowego. Jeśli w niej nie masz miejsca wykonywania to możesz pracować
    na Hawajach, w domu itp. Byle byś na czas dostarczył dzieło.
    Zadnego urlopu tu się nie przewiduje- to nie umowa o pracę
    Idz Ty lepiej do PIPu i zapytaj się co robiłeś???

  • 3. Data: 2007-06-29 19:05:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f635nb$1rv0$1@news2.ipartners.pl gosmo
    <g...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > wiedzieć, czy nie robią ze mnie głupka i jeśli mogę odmówić ekwiwalentu to
    > chociaż miałbym argument, że nie zostaję bo muszę.
    Jesli chcesz uzyskać poradę to postaraj się i zapodaj sytuację jak człowiek
    choćby po podstawówce.
    Skleć jakiś w miarę logiczny opis.
    Przede wszystkim zas podaj rodzaj umowy stanowiącej podstawę wykonywania
    pracy.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-06-29 19:11:17
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Czytaj ze zrozumieniem.

  • 5. Data: 2007-06-29 21:08:09
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 21:05:59 +0200, Jotte napisał(a):

    > Skleć jakiś w miarę logiczny opis. Przede wszystkim zas podaj rodzaj
    > umowy stanowiącej podstawę wykonywania pracy.

    Przecież napisał: dzieło. Znaczy się może narobić w kaszkiet znacznie
    bardziej niż tylko odejść sobie z pracy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://www.money.pl/forum/

  • 6. Data: 2007-06-29 22:59:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f63sbo$h5i$11@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > Przecież napisał: dzieło.
    Napisał: umowa na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia i
    urlopem.
    To nie są cechy umowy o dzieło.
    O dziele pisał później.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-06-29 23:06:57
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Przecież napisał: dzieło. Znaczy się może narobić w kaszkiet znacznie
    > bardziej niż tylko odejść sobie z pracy.

    Chyba nie czytałeś dokładnie,
    Cytuję : > Sytuacja wygląda następująco. Wypowiedziałem pracodawcy umowę
    z miesięcznym
    okresem wypowiedzenia (umowa na czas nieokreślony)
    --------------------------
    A więc nie dzieło.

    Andrzej

  • 8. Data: 2007-06-30 07:11:05
    Od: "Me again" <d...@f...pl>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zadnego urlopu tu się nie przewiduje- to nie umowa o pracę
    > Idz Ty lepiej do PIPu i zapytaj się co robiłeś???

    Źle przedstawiłem sytuację, teraz jestem na umowie o pracę na czas
    nieokreślony, kiedyś robiąc dokładnie to samo pracowałem na zasadzie umowy o
    dzieło.

  • 9. Data: 2007-06-30 07:13:19
    Od: "Me again" <d...@f...pl>

    news:f63l6p$9s6$1@news.dialog.net.pl... W wiadomości
> [...]
    > człowiek choćby po podstawówce.
    > Skleć jakiś w miarę logiczny opis.
    > Przede wszystkim zas podaj rodzaj umowy stanowiącej podstawę wykonywania

    Drugie zdanie przepisać wielkimi literami?

  • 10. Data: 2007-06-30 07:57:20
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 00:59:38 +0200, Jotte napisał(a):

    > Napisał: umowa na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia
    > i urlopem.
    > To nie są cechy umowy o dzieło.
    > O dziele pisał później.

    Pewnie taka była umowa ;-) "Dzieło ... na czas nieokreślony ...
    miesięczny okres wypowiedzenia..."
    3 w jednym: brak zusu, "stabilność" oraz możliwość szybkiego pozbycia się
    "pracownika".