  • 1. Data: 2007-12-08 20:00:21
    Temat: umowa agencyjna
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Mam dwa pytania:

    1. Jaki jest termin przedawnienia roszczen z umowy agencyjnej? Ogolny ze 118?
    Nie znalazlam przepisu szczegolnego, ale asekuruje sie, bo cos moglo mi umknac.
    Zreszta - to dosc dziwne, ze przy zleceniu jest przewidziany termin szczegolny a
    przy agencji nie - i to mnie jakos tak podskornie niepokoi :-/

    2. Jaka wlasciwie jest zasadnicza roznica miedzy agencja a zleceniem? Bo - tak
    na pierwszy rzut oka - agencja jest jakby bardziej uszczegolowionym zleceniem i
    miesci sie wlasciwie w szerszej kategorii zlecenia.

    Moje pytania biora sie stad, ze wlasnie - po raz pierwszy - spotkalam sie z
    umowa, ktora najwyrazniej jest umowa agencyjna. I narastaja mi watpliwosci.

  • 2. Data: 2007-12-08 21:03:26
    Temat: Re: umowa agencyjna
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zleceniem i
    > miesci sie wlasciwie w szerszej kategorii zlecenia.

    Agent musi byc przedsiebiorca i prowadzic dzialanosc agencyjna w ramach
    swojej dzialalnosci gospodarczej (czyli byc profesjonalista), a
    zleceniobiorca nie musi. Instytucja agencji ma dwojaka forme, bo moze
    obejmowac zarowno stale posrednictwo (czynnosci o charekterze technicznym
    nie prawnym), jak i zawieranie umow w imieniu mocodawcy (tzw. umowa
    przedstawicielstwa). Ponadto agenta mozna obciazyc odpowiedzialnoscia za
    zobowiazania klienta, a zleceniodawcy nie. Agencja jest zawsze umowa
    odplatna, a zlecenie nie zawsze. No i z agentem mozna zawrzec umowe o
    zakazie konkurencji.

  • 3. Data: 2007-12-08 21:09:31
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]

    swojej dzialalnosci gospodarczej (czyli byc profesjonalista), a
    zleceniobiorca nie musi. Instytucja agencji ma dwojaka forme, bo moze
    obejmowac albo stale posrednictwo (czynnosci o charekterze technicznym nie
    prawnym), albo zawieranie umow w imieniu mocodawcy (tzw. umowa