  • 1. Data: 2002-11-19 20:06:08
    Temat: um. o prace a um. zlecenia ???
    Od: "Lukas" <l...@k...net.pl>

    mam propozycja bycia zatrudnionym na podst um zlecenia..

    czy moglby mi ktos napisac co traci co zyskuje w porownaniu z um o prace???

    dziekije
    Lukasz

  • 2. Data: 2002-11-19 20:20:26
    Temat: Re: um. o prace a um. zlecenia ???
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 19 Nov 2002 21:06:08 +0100, "Lukas"
    <l...@k...net.pl> zakodował:

    >mam propozycja bycia zatrudnionym na podst um zlecenia..
    >
    >czy moglby mi ktos napisac co traci co zyskuje w porownaniu z um o prace???

    W zasadzie zyskać MOŻESZ tylko trochę pieniędzy do ręki - jeżeli
    pracodawca przeznacza tę samą kwotę na pracownika, to netto wyjdzie
    większe przy umowie zleceniu.

    Co tracisz?
    Wszystko co daje KP, w razie problemu sądzisz się w zwykłym sądzie, a
    nie bezpłatnym dla pracownika sądzie pracy, nie dostaniesz odprawy,
    trudniej wyegzekwować płacę, nie liczy się do stażu pracy itd.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-11-19 20:32:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Tracisz wszystkie uprawnienia wynikające z zatrudnienia (urlop, ochronę
    prawną, premie, fundusz socjalny itd.) Nie zyskujesz nic prócz samej pracy,
    a więc ubezpieczenia zdrowotnego, społecznego i wynagrodzenia. No i jeśli
    umowa będzie głupio skonstruowana, to w razie czego możesz dochodzić przed
    sądem uznania jej za umowę o pracę, tyle tylko, że wówczas pewnie Cię
    zwolnią.

  • 4. Data: 2002-11-19 20:33:03
    Od: "Lukasz" <l...@k...net.pl>

    a ubezpieczenia i takie tam ????

  • 5. Data: 2002-11-20 08:49:09
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
    pracy,
    > a więc ubezpieczenia zdrowotnego, społecznego i wynagrodzenia.

    I tutaj sienie moge z Panem zgodzic. Z ubezp to jest tak...
    Obowiązek opłaty przez zleceniodawcę ubezpieczeń, jest różny w zależności od
    tego czy zlecenie jest jedynym zatrudnieniem zleceniobiorcy, czy też jest on
    zatrudniony również gdzie indziej. W tym pierwszym przypadku zleceniodawca
    musi opłacić ubezpieczenie zdrowotne, chorobowe, emerytalne, rentowe oraz
    wypadkowe; w drugim zaś przypadku obowiązkowa jest opłata ubezpieczeń
    społecznych i ubezpieczeniu zdrowotnemu z tytułu stosunku pracy.

    Pozdrawiam:
    Lukasz Ciszewski

  • 6. Data: 2002-11-20 19:56:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    No to z czym się Kolego nie zgadzasz? Przecież napisałem, że zyskuje
    ubezpieczenie zdrowotne i społeczne. Co rozumiesz przez ubezpieczenie
    społeczne, bo ja składkę na ZUS i te filary? To przecież właśnie w potocznym
    języku ubezpieczenie emerytalne, rentowe.
    No i nie bardzo rozumiem jak mają osobno zapłacić ubezpieczenie zdrowotne i
    chorobowe. To jak to będzie? Jak będzie chory, to podpadnie pod chorobowe,
    czy zdrowotne? A jak będzie zdrowy? A może pod obydwa.
    Soory, ale nie łapię twojego niewątpliwie błyskotliwego rozumowania.

  • 7. Data: 2002-11-20 21:54:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 20 Nov 2002 20:56:10 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@w...pl> zakodował:

    >Soory, ale nie łapię twojego niewątpliwie błyskotliwego rozumowania.

    AFAIK (jak się mylę, niech mnie ktoś poprawi)
    1. Przy zleceniu u pracodawcy z którym masz również umowę o pracę,
    płaci się wszystkie składki.
    2. Jeżeli masz umowę o pracę z innym pracodawcą niż umowę zlecenie to
    wypełnia się jakieś oświadczenie, w którym deklarujesz jakie składki
    mają być płacone, z tym że zdrowotne jest obowiązkowe.
    3. Jeżeli pracujesz wyłącznie na umowę zlecenie to opłacasz
    obowiązkowo emerytalne, rentowe i zdrowotne, a chorobowe dobrowolnie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775