  • 1. Data: 2020-06-02 14:09:56
    Temat: udostępnianie danych PP
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Okazuje się, że samorządy, które omówiły wydania danych Poczcie Polskiej w
    ramach sasinady miały słuszną rację, co osobiście zakomunikował Mateusz
    Krzywousty.

    << Jedną z opinii prawnych opracowali dla Związku Miast Polskich prof.
    Krystian M. Ziemski oraz Maciej Kiełbus, prawnicy w Dr Krystian Ziemski &
    Partners Kancelarii Prawnej z Poznania. ,,W obecnym stanie prawnym
    udostępnienie żądanych danych na potrzeby realizacji zadań związanych z
    organizacją wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej nie jest
    uzasadnione" - napisali wtedy poznańscy prawnicy i zwrócili uwagę, że
    zgodnie z art. 99 ustawy SARS samorządowcy powinni kierować się nie
    poleceniem jakiegokolwiek organu administracji rządowej, lecz przepisami
    prawa. W podobnym tonie wypowiedział się Krakowski Instytut Prawa Karnego.

    27 kwietnia Przemysław Mieloch, burmistrz podpoznańskiej gminy Mosina,
    napisał oficjalny protest do premiera Mateusza Morawieckiego. Zażądał
    wstrzymania wykonania decyzji zarządu Poczty Polskiej.
    Teraz dostał obszerną odpowiedź, podpisaną przez Mateusza Morawieckiego.
    Prezes Rady Ministrów pisze w nim, że owszem - wydał decyzję dotyczącą
    ,,realizacji działań w zakresie przeciwdziałania COVID-19, polegających na
    podjęciu i realizacji niezbędnych czynności zmierzających do przygotowania
    przeprowadzenia wyborów Prezydenta Rzeczpospolitej w trybie
    korespondencyjnym, w szczególności przez przygotowanie struktury
    organizacyjnej, zapewnienie niezbędnej infrastruktury oraz pozyskanie
    koniecznych zasobów materialnych i kadrowych".

    Ale kilka akapitów dalej przyznaje: - ,,Przedmiotowa decyzja [z 16 kwietnia]
    nie uprawnia (...) Poczty Polskiej S.A. do podejmowania jakichkolwiek
    działań władczych wobec podmiotów zewnętrznych. Oczywistym jest, bowiem, że
    uprawnienie do podejmowania takich działań musi, wynikać z przepisów
    powszechnie obowiązujących, nie zaś z decyzji organu administracji
    publicznej" - pisze Morawiecki i podkreśla, że Poczta Polska SA
    ,,bezpodstawnie powołała się (...) na przedmiotową decyzję Prezesa Rady
    Ministrów".

    W ocenie premiera ,,art. 99 (specustawy) stanowił jednakże jedyną i
    bezpośrednią podstawę do wystąpienia o przedmiotowe dane, zaś powołanie się
    przez Pocztę Polską S.A (...) nie było w tym kontekście ani konieczne, ani
    prawidłowe" - pisze Morawiecki."

    https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,25995234,p
    remier-odcina-sie-od-dzialan-poczty-polskiej-w-spraw
    ie-korespondencyjnych.html?_ga=2.158174137.202644046
    2.1590998169-864217066.1487590675#a=190&c=8000

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-06-02 14:46:05
    Temat: Re: udostępnianie danych PP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    [...]
> [...]
    >napisał oficjalny protest do premiera Mateusza Morawieckiego. Zażądał
    >wstrzymania wykonania decyzji zarządu Poczty Polskiej.

    Nie rozumiem. Co ma premier do PP, co ma PP do samorzadow :-)

> [...]
    >organizacyjnej, zapewnienie niezbędnej infrastruktury oraz pozyskanie
    >koniecznych zasobów materialnych i kadrowych".

    A opublikowal ? podal podstawe prawna ? :-)

> [...]
    >publicznej" - pisze Morawiecki i podkreśla, że Poczta Polska SA
    >,,bezpodstawnie powołała się (...) na przedmiotową decyzję Prezesa

    Czyli PP podala jakas podstawe ...

> [...]
    >powołanie się
    >przez Pocztę Polską S.A (...) nie było w tym kontekście ani

    Mowa o ustawie nieobowiazujacej ?

    J.

  • 3. Data: 2020-06-03 00:11:48
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 02.06.2020 o 14:09, Olin pisze:
> [...]
    ie-korespondencyjnych.html?_ga=2.158174137.202644046
    2.1590998169-864217066.1487590675#a=190&c=8000

    Czyli jak ktoś ma beknąć to szefostwo PP. Myślą że znaleźli jeleni do
    spłaty 70 baniek

    --
    Sonn

  • 4. Data: 2020-06-03 16:48:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.06.2020 o 00:11, Sonn pisze:

    > Czyli jak ktoś ma beknąć to szefostwo PP. Myślą że znaleźli jeleni do
    > spłaty 70 baniek

    Mnie najbardziej martwi to, ze sądzę, że ostatecznie osoba winna
    bezpodstawnego wydatkowania tych pieniędzy nie poniesie żadnej kary.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-06-03 22:03:37
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Mnie najbardziej martwi to, ze sądzę, że ostatecznie osoba winna
    > bezpodstawnego wydatkowania tych pieniędzy nie poniesie żadnej kary.

    Ależ to oczywiste. Masz co do tego jakiekolwiek wątpliwości? Chłopie,
    gdzie ty żyjesz.... To jest Polska.

    --
    Sonn

  • 6. Data: 2020-06-04 19:53:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.06.2020 o 22:03, Sonn pisze:

    > Ależ to oczywiste. Masz co do tego jakiekolwiek wątpliwości? Chłopie,
    > gdzie ty żyjesz.... To jest Polska.

    Z której części mojego zdania wywnioskowałeś, że mam wątpliwości?

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2020-06-08 23:53:52
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości:
    <5ed7b83d$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Mnie najbardziej martwi to, ze sądzę, że ostatecznie osoba winna
    >bezpodstawnego wydatkowania tych pieniędzy nie poniesie żadnej kary.

    Mnie bardzije martwi, co się z tymi danymi działo i się dzieje.
    Czy zostały już z czeluści PP nieodwracalnie usunięte?

    A teraz ciekawostka: osobom, które podjęły trud dopisania się do
    spisu wyborców najpierw groziło nieotrzymanie pakietów wyborczych,
    bo poczta dostała dane częściowo z bazy pesel czyli wg zameldowania.
    Teraz, ponieważ spis jest tworzony jednorazowo przed wyborami,
    będą musiały dopisywać się ponownie.
    O ile wybory były unieważnione, bo jeżeli się po prostu nie odbyły i je
    przełożono to spisy obowiązywać powinny.

    Arek