  • 1. Data: 2020-05-31 16:31:18
    Temat: Stłuczka spowodowana ropą na drodze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Kto odpowiada za rope wylaną na drodze?

    Hamujesz a auto jedzie dalej i walisz w poprzednika.
    Po fakcie okazuje sie ze na drodze pomimo słonecznego dnia i suchej
    drogi jest slisko jak diabli bo komus rozlała się ropa.

    Kto odpowiada?
    Kierowca?
    Zarzadca drogi?
    Ten kto rozlał? (tylko jak go znaleźć?)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 2. Data: 2020-05-31 16:38:14
    Temat: Re: Stłuczka spowodowana ropą na drodze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 31 May 2020 14:31:18 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > Po fakcie okazuje sie ze na drodze pomimo słonecznego dnia i suchej
    > drogi jest slisko jak diabli bo komus rozlała się ropa.

    "przyjmuje pan mandat, czy mamy skierowac sprawe do sadu" ?

    > Zarzadca drogi?

    Trudno, zeby odpowiadal, jak o tym nie wie.
    Choc nie takie cuda europejskie i amerykanskie sady widzialy :-)

    > Ten kto rozlał? (tylko jak go znaleźć?)

    Jak go znalezc, i czy byl swiadomy ...

    IMO - jest powod, aby kierowcy karnie nie skazac, z braku winy.

    Ale co z odszkodowaniem - OC jego pojazdu wyplaci czy nie ma podstaw,
    z braku winy ...

    J.

  • 3. Data: 2020-05-31 16:56:00
    Od: n...@o...pl

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ale co z odszkodowaniem - OC jego pojazdu

    "Sprawca neustalony"?

  • 4. Data: 2020-05-31 17:39:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2020 o 16:38, J.F. pisze:
    > Trudno, zeby odpowiadal, jak o tym nie wie.
    > Choc nie takie cuda europejskie i amerykanskie sady widzialy :-)

    Na zasadzie ryzyka? O dziurze w drodze też może nie wiedzieć.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-05-31 18:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Na zasadzie ryzyka? O dziurze w drodze też może nie wiedzieć.

    Czyli odpowiada zarządca? Twierdzisz czy pytasz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 6. Data: 2020-05-31 20:02:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-31 o 18:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Czyli odpowiada zarządca? Twierdzisz czy pytasz?

    Jeśli zarządca nie zamyka drogi, to znaczy, że wie jakie
    są warunki i że jest bezpiecznie.

  • 7. Data: 2020-05-31 22:45:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2020 o 18:00, Budzik pisze:

    > Czyli odpowiada zarządca? Twierdzisz czy pytasz?

    Sugeruję. Przecież dziury też w drodze nie robi. Oczywiście, jak się uda
    ustalić osobę, która ropę wylała, to na zasadzie regresu z jej OC da się
    tego dochodzić.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-05-31 23:10:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Na zasadzie ryzyka? O dziurze w drodze też może nie wiedzieć.

    To może dopytam... dziś córka w dziurze rozerwała oponę. Pewnie trzeba
    będzie kupić dwie, aby były takie same.
    Warto słać pismo do zarządcy drogi? Jak to wygląda w praktyce. Płacą?

    Robert

  • 9. Data: 2020-06-01 00:48:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To może dopytam... dziś córka w dziurze rozerwała oponę. Pewnie trzeba
    > będzie kupić dwie, aby były takie same.
    > Warto słać pismo do zarządcy drogi? Jak to wygląda w praktyce. Płacą?

    Ja dostałem. nie od Zarządcy drobi, a od ubezpieczyciela. Bo oni są
    ubezpieczeni. Wezwałeś na miejsce Policję i macie notatkę z kolizji?

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-06-01 10:11:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >To może dopytam... dziś córka w dziurze rozerwała oponę. Pewnie
    >trzeba będzie kupić dwie, aby były takie same.
    >Warto słać pismo do zarządcy drogi? Jak to wygląda w praktyce. Płacą?

    W Berlinie nie placa.

    Bo tam zarzadca drogi patroluje.
    I jak jest dziura, to zaraz przyjezdza ekipa ... ustawic znak
    ostrzegawczy i ograniczenie predkosci do 30, od tej chwili to kierowcy
    wina :-)

    J.