  • 1. Data: 2011-10-26 07:49:05
    Temat: Jak długo jest ważny paszport dla noworodka?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    --------
    Art. 21.
    1. Paszport może być wydany małoletniemu, który ukończył 5 lat.
    2. Na żądanie rodziców paszport może być wydany małoletniemu, który
    nie ukończył 5 lat.
    -------
    Art. 32.
    1. Paszport jest ważny przez okres 10 lat od daty jego wydania.
    2. Paszport wydany małoletniemu, który ukończył 5 lat a nie ukończył
    13 lat, jest ważny 5 lat od daty jego wydania.
    -------

    No, to ile jest ważny paszport wydany na żądanie rodziców noworodkowi?

    MJ

  • 2. Data: 2011-10-26 08:00:25
    Temat: Re: Jak długo jest ważny paszport dla noworodka?
    Od: "Estera Sotecka" <Estera .Sotecka@hotmaiil.com>

    <No, to ile jest ważny paszport wydany na żądanie rodziców noworodkowi?

    5 lat. Z tym że jeśli dzicko zmieni wyglond to nie puszczo

    Mecenaska

  • 3. Data: 2011-10-26 10:15:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No, to ile jest ważny paszport wydany na żądanie rodziców noworodkowi?

    Paszport formalnie jest ważny 5 lat, ale mogą być problemy zasygnalizowane
    przez kolegę. Noworodek bardzo szybko zmienia wygląd i paszport może zostać
    uznany nieważnym w trakcie odprawy. Dlatego przeważnie i tak wcześniej
    trzeba ów paszport zmienić.

  • 4. Data: 2011-10-26 11:05:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]

    2. Paszport wydany małoletniemu, który ukończył 5 lat a nie ukończył
    13 lat, jest ważny 5 lat od daty jego wydania.

    Gdzie tu widzisz napisane, że dla noworodka 5 lat?

    MJ
    PS. Co do niezgodności z wyglądem: to w urzędzie paszportowym mają
    większe możliwości sprawdzenia, że to jest to samo dziecko co
    poprzednio?

  • 5. Data: 2011-10-26 12:28:37
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 12:15:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > uznany nieważnym w trakcie odprawy. Dlatego przeważnie i tak wcześniej

    nie prawda.
    Paszport dla dziecka poniżej 5 roku życia jest ważny 12 miesięcy:
    Ustawa z dnia 4 września 2008 r. o zmianie ustawy o dokumentach
    paszportowych oraz ustawy o opłacie skarbowej,

    Paszport może być wydany małoletniemu, który nie ukończył 5 lat (art. 21.2)
    - z okresem ważności na 12 miesięcy od daty jego wydania (art. 32.1a).

  • 6. Data: 2011-10-26 12:49:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/26/2011 2:49 AM, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    > -------
    >
    > No, to ile jest ważny paszport wydany na żądanie rodziców noworodkowi?

    rok

  • 7. Data: 2011-10-26 13:37:35
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.10.2011 14:49, witek pisze:
> [...]

    To się jakoś niedawno zmieniło? bo moje obecnie 5'cio letnie dziecko
    miało paszport wyrobiony w ~3'cim miesiącu życia i był to paszport ważny
    5 lat.

  • 8. Data: 2011-10-26 13:49:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > rok

    Bzdura. Rok jest ważny paszport TYMCZASOWY.

    Natomiast na żądanie rodziców można dziecku wydać paszport. Po prostu
    paszport, bez przymiotnika. I taki paszport jest ważny w zasadzie 10
    lat, dla osoby od 5 do 13 lat: 5 lat, a młodszych osób przepis o
    okresie ważności nie wylicza, pomimo tego, że dopuszcza im wydanie
    paszportu.

    Zapewne zgodnie z duchem prawa to będzie 5 lat, ale zgodnie z literą
    przepisu, którą podawałem dwa razy i do której żaden z odpowiadaczy
    nie raczył się odnieść, wychodzi 10 lat.

    MJ

  • 9. Data: 2011-10-26 14:21:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/26/2011 8:49 AM, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > przepisu, którą podawałem dwa razy i do której żaden z odpowiadaczy
    > nie raczył się odnieść, wychodzi 10 lat.

    a ja bym jednak na twoim miejscu sprawdzil zanim komus napiszesz ze
    pisze bzdury.

    USTAWA
    z dnia 13 lipca 2006 r.
[...]

    art 32. 1a
    Paszport wydany małoletniemu, o którym mowa w art. 21 ust. 2, jest
    ważny przez okres 12 miesięcy od daty jego wydania.

    dla kompletu masz strone mswa

    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/380/31/Informacje_
    paszportowe.html

    - zasad wydawania dokumentów paszportowych dla dzieci do 5 roku życia
    - co do zasady - zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy dzieciom w tym
    wieku wydawane są paszporty tymczasowe; w tym przypadku dzieci nie
    muszą być obecne przy składaniu wniosku paszportowego. Obecność będzie
    obowiązkowa wyłącznie, gdy na życzenie rodziców dziecku do 5 roku życia
    będzie wydawany paszport biometryczny,

    - terminu ważności paszportów biometrycznych wydawanych na żądanie
    rodziców dla dzieci do 5 roku życia - dokumenty te są wydawane z 12
    miesięcznym terminem ważności,

    -----

    jednym słowem
    BZDURA