    From: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: trochę głupia sprawa-czy miałem (mam) powody do obaw?
    Date: 14 Jun 2005 19:25:53 +0200

    Może się to Wam wydawać zabawne, ale proszę o poważne odpowiedzi. Możecie
    uznać, że jestem głupim gnojem, który głupio się zachował, ale osobiste opinie
    na temat mojego postępku zachowajcie dla siebie-skupcie się na konkretach.
    Opiszę całą sytuację: czasami z nudów lubię sobie powchodzić na różne czaty i
    pogawędzić na mniej lub bardziej poważne tematy. Tak się złożyło, że pewnego
    dnia wszedłem pod jakimś głupim nickiem na regionalny czat swojej miejscowości.
    Zacząłem rozmawiać z jakąś dziewczyną, podobno 17-latką (żeby nie było
    wątpliwości-to ona się do mnie odezwała, a nie ja do niej). Nie pamiętam już
    dokładnej treści naszej dyskusji, w każdym razie po pewnym czasie rozmowa
    zeszła na jakieś sprośne tematy. Nawet przez myśl mi nie przeszło, że może z
    tego wyniknąć coś nieoczekiwanego-przecież to normalne, że na czacie gada się
    na różne tematy, niekoniecznie mądre i nikt przy zdrowych zmysłach nie traktuje
    tam ze stuprocentową powagą każdego napisanego słowa. Wyobraźcie sobie więc
    moje zdziwienie po tym, co w pewnym momencie owa "nastolatka" mi napisała. Otóż
    stwierdziła, że jest z...komendy powiatowej policji i że mój komputer został
    namierzony, wkrótce zostaną ustalone moje dane osobowe i że będę odpowiadał za
    namawianie do czynów lubieżnych osoby niepełnoletniej! Coś jej jeszcze
    odpowiedziałem, po czym w lekkim szoku zakończyłem rozmowę-takiego jej finału
    się nie spodziewałem. Miała ona miejsce prawie 2 miesiące temu i od tego czasu
    nie spotkało mnie w związku z nią nic niezwykłego: nie miałem ani żadnego
    podejrzanego telefonu, ani przesyłki, ani też nikt z mundurowych do mnie nie
    zapukał. Obecnie już prawie o tym nie myślę, ale przyznam, że przez pierwszy
    tydzień od tej rozmowy byłem lekko zdenerwowany. W związku z tym mam do Was
    kilka pytań: co mam o tym wszystkim sądzić? Czy fakt, że po 2 miesiącach od
    tamtego zajścia nic się nie dzieje, oznacza, że był to albo żart (choć z
    pewnych powodów przypuszczam, że nie), albo mi "odpuścili" jedynie mnie
    strasząc i mogę całe zajście wyrzucić z pamięci, czy też może się okazać, że
    sprawa jest w toku, a ja po prostu o tym nie wiem? Po jakim czasie będę mógł
    być całkiem spokojny? Może po prostu jestem zbyt przewrażliwiony...a może nie?
    Osobiście nie uważam, że popełniłem jakieś przestępstwo, ale to nie ja o tym
    decyduję. Z prawnego punktu widzenia: co by mi mogło grozić za to, że coś komuś
    napisałem? Mógłbym za to iść do więzienia? Słyszałem o jakichś akcjach
    monitorowania czatów, ale bez przesady: jeśli wejdę na jakikolwiek czat i
    napiszę komuś, że go zamorduję albo zgwałcę mu żonę, to pójdę za to siedzieć?
    To już chyba lekka paranoja.