  • Data: 2005-06-14 22:46:00
    Temat: Re: trochę głupia sprawa-czy miałem (mam) powody do obaw?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5a9f.0000056c.42af4d3b@newsgate.onet.pl...

    > Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, ale chciałbym jeszcze
    wyjaśnić jedną
    > kwestię dotyczącą fragmentu Pana wypowiedzi, który zacytowałem. Otóż
    moim
    > zdaniem tu nie chodzi o to, że ta osoba nie mogła być policjantką, bo
    > była na to za młoda (to byłoby oczywiste). Według mnie jest właśnie
    odwrotnie:
    > jeśli ta osoba była policjantką, to nie mogła mieć tylu lat ile na
    początku
    > podała. Wniosek z tego taki, że jeśli owa Kasia napisała prawdę, to
> [...]

    W tym tkwi wewnętrzna sprzeczność. Dwudziestoletnia czy starsza
    dziewczyna, choćby się nie wiem jak starała i jakie jej szczytne cele
    przyświecały, to nie może skutecznie się stać ofiarą przestępstwa
    zastrzeżonego dla osób do lat 15-tu. Nie ma na to siły ludzkiej. Chyba,
    że wehikuł czasu. Przecież z faktu, że dziewczyna z którą idziesz do
    łóżka powiedziała Ci, że ma 14 lat nie wynika, ze jak ma faktycznie
    16-cię, to i tak odpowiadasz karnie za czyny lubieżne z osoba do lat
    15-tu. Ona ma mieć poniżej 15 lat faktycznie. Dopiero wówczas możemy w
    ogóle się zastanawiać dalej.

    Poza tym prowokowanie popełniane przestępstwa w celu ścigania sprawcy
    zaczyna bardzo brzydko pachnieć. Pomijając, że w tym konkretnym
    przypadku z przyczyn obiektywnych na tej konkretnej osobie przy
    założeniu, że ma powyżej 15-tu lat przestępstwa nie sposób popełnić,
    nawet zakładając, że przez internet można dokonać tych czynów
    lubieżnych. To w dodatku grozi za takie działania odpowiedzialność
    karna:

    Art. 235. kk: Kto, przez tworzenie fałszywych dowodów lub inne podstępne
    zabiegi, kieruje przeciwko określonej osobie ściganie o przestępstwo, w
    tym i przestępstwo skarbowe, wykroczenie, wykroczenie skarbowe lub
    przewinienie dyscyplinarne albo w toku postępowania zabiegi takie
    przedsiębierze, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Taż podawanie się za piętnastolatkę w celu skierowania ścigania o czyny
    lubieżne na daną osobę w sposób oczywisty wyczerpało by przy tych
    założeniach znamiona opisanego czynu zabronionego. Policjantka
    następnego dnia przestała by być policjantką. Tak więc śpij spokojnie.