  • 1. Data: 2002-09-30 14:17:11
    Temat: Clif
    Od: "Dorota" <d...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanko
    moja firma podpisała umowę leasingu na samochód, w warunkach umowy
    leasingowej jest punkt
    mówiący o tym, że leasingobiorca zgadza się na przelanie na rzecz osób
    trzecich wierzytelności
    wynikających z umowy.
    Czy Clif lub bank na rzecz którego dokonano przelewu wierzytelności
    powinien mnie czyli leasingobiorcę o tym przelewie wierzytelności
    zawiadomić?

    pozdrawiam
    Dorota

  • 2. Data: 2002-09-30 15:56:24
    Temat: Re: Clif
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Dorota" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawiadomić?
    >
    > Przyzwoitosc nakazywalaby zawiadomic, ale z umowy nic takiego nie wynika.
    Wynika tylko to ze sie zgadzasz na taki krok. Niestety nie Ty jedna masz
    prawo zadawac tego typu pytania. Wiele osob zostało "przerobionych" przez te
    firme.
    na pewno nie bedzie to pocieszeniem ale wiele odpowiedzi
    znajdziesz na www.stowarzyszenie.org
    pozdrawiam
    WT

  • 3. Data: 2002-09-30 16:14:25
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Dorota <d...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy Clif lub bank na rzecz którego dokonano przelewu wierzytelności
    > powinien mnie czyli leasingobiorcę o tym przelewie wierzytelności

    Tej kwestii nie należy rozpatrywać z punktu widzenia obowiązku spoczywającego
    na cedencie (zbywcy wierzytelności). Kodeks reguluje ten problem od innej
    strony: chroni mianowicie dobrą wiarę dłużnika. Oznacza to, że dopóki cedent
    nie zawiadomi dłużnika o przelewie, dopóty spełnienie świadczenia do rąk
    cedenta ma skutek względem cesjonariusza (nabywcy wierzytelności), chyba, że
    do chwili spełnienia świadczenia dłużnik uzyskał w inny sposób wiarygodną
    wiadomość o przelewie (np. cesjonariusz okazał dłużnikowi odpowiedni kwit).
    Skutkiem tego, jeżeli nie zostanie Pani zawiadomiona przez cedenta lub w inny
    wiarygodny sposób o zmianie wierzyciela przed spłenieniem świadczenia i
    świadczenie Pani spełni do rąk cedenta to zostaje Pani skutecznie zwolniona z
    długu.

  • 4. Data: 2002-09-30 16:35:25
    Od: "Dorota" <d...@w...pl>

    dzięki, włosy mi się zjeżyły na głowie
    pozdrawiam
    Dorota

  • 5. Data: 2002-09-30 17:23:19
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Dorota" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wynika tylko to ze sie zgadzasz na taki krok.

    Ale nawet bez tego wierzyciel może to zrobić - polecam KC.

    Niestety nie Ty jedna masz
    > prawo zadawac tego typu pytania. Wiele osob zostało "przerobionych" przez
    te
    > firme.

    Nie wiem na czym miałoby polegać "przerobienie" w wypadku cesji - przecież
    sytuacja dłużnika jest chroniona, tylko musi inaczj wypełniać przelewy...

    Depi.

  • 6. Data: 2002-09-30 18:56:02
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem na czym miałoby polegać "przerobienie" w wypadku cesji - przecież
    > sytuacja dłużnika jest chroniona, tylko musi inaczj wypełniać przelewy...

    Przelewy zgodnie z umowa wypelnia sie na konto leasingodawcy.
    Leasingodawca powinien splacac zaciagniety kredyt do banku a jesli tego nie
    robi to jest to nic innego jak kradziez tylko ze w prawie bialych
    rekawiczkach.
    Auto o wartosci 100.000 zł splacone z 100% + 5% kaucji a z tego bank dostał
    zaledwie 30.000 zł. Nie dziwie sie wiec ze bank tez chce zatrzymac ten
    samochod jako zabezpieczenie kredytu. A ewentualnym wyrokiem sadu ze Clif ma
    mi zwrocic wplacone pieniadze albo splacic kredyt - moge sobie podetrzec
    cztery litery. Firma siedzi po uszy w dlugach i jesli da sie wyegzekwowac
    jakiekolwiek pieniadze to na pewno syndyk zagospodaruje je jako koszty
    postepowania upadlowsciowego. I czy tego nie moge nazwac "Przekret"??
    WT

  • 7. Data: 2002-09-30 22:34:07
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakiekolwiek pieniadze to na pewno syndyk zagospodaruje je jako koszty
    > postepowania upadlowsciowego. I czy tego nie moge nazwac "Przekret"??

    OIC. W takim wypadku to jasne, ale oryginalny post nie zawierał takich
    informacji. Jesli leasingodawca sie wywiazuje, to wszystko jest ok.

    Depi.

  • 8. Data: 2002-10-01 16:52:27
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy Clif lub bank na rzecz którego dokonano przelewu wierzytelności
    > powinien mnie czyli leasingobiorcę o tym przelewie wierzytelności

    Witaj,
    polecam lekturę KC (Kodeks Cywilny) i przepisów dot. leasingu.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2002-10-01 18:47:53
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    > Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > polecam lekturę KC (Kodeks Cywilny) i przepisów dot. leasingu.

    Jak ktoś już się decyduje udzielić rady (nb. która zbyt odkrywcza nie jest)
    to niech już chociaż zachowa pewną precyzję.
    1. Przepisy regulujące leasing są w kodeksie cywilnym.
    2. Tu w grę wchodzą nie przepisy regulujące leasing lecz przepisy o przelewie
    wierzytelności - z części ogólnej zobowiązań.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 10. Data: 2002-10-02 12:40:38
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > polecam lekturę KC (Kodeks Cywilny) i przepisów dot. leasingu.

    A ja polecam lekturę ostatniego numeru tygodnika NIE. Jest tam artykuł o
    przekrętach Kredyt Banku i Clif-a.

    Zdrówko