  • 1. Data: 2010-02-27 15:22:50
    Temat: transakcja wiazaca?
    Od: Uzytkownik <j...@g...com>

    Witam,

    Chcialem sie dowiedziec jaki status w swietle prawa ma transakcja
    przeprowadzana za pomoca portalu Allegro. Konkretnie chodzi mi o
    sytuacje, w ktorej wygrywa sie licytacje, sprzedajacy mataczy, a w
    koncu odmawia wyslania sprzetu.

    Czy istnieje jakis mechanizm obronny dla kupujacego, ktory pozwolilby
    wyegzekwowac przedmiot, badz ukarac oszusta?

    Dzieki z gory za wskazowki
    Uzytkownik

  • 2. Data: 2010-02-27 16:35:25
    Temat: Re: transakcja wiazaca?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-02-2010 16:22, Uzytkownik pisze:
    > Witam,
    >
    > Chcialem sie dowiedziec jaki status w swietle prawa ma transakcja
    > przeprowadzana za pomoca portalu Allegro.

    Umowa sprzedaży, ewentualnie umowa sprzedaży konsumenckiej.

> [...]
    >
    > Czy istnieje jakis mechanizm obronny dla kupujacego, ktory pozwolilby
    > wyegzekwowac przedmiot, badz ukarac oszusta?

    Żądanie wydania przedmiotu skierowane w ramach pozwu sądowego. Potem
    ewentualnie odszkodowanie za niewykonanie umowy.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-02-28 06:52:22
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-02-27 16:22, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > przeprowadzana za pomoca portalu Allegro. Konkretnie chodzi mi o
    > sytuacje, w ktorej wygrywa sie licytacje, sprzedajacy mataczy, a w

    Jaka wartość przedmiotu?

  • 4. Data: 2010-02-28 07:50:03
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Czy istnieje jakis mechanizm obronny dla kupujacego, ktory pozwolilby
    > wyegzekwowac przedmiot, badz ukarac oszusta?

    Będę przypominał do bólu.

    Kupujcie za pobraniem, płaćcie przy odbiorze osobistym, ewentualnie przez
    escrow.

    Ale NIGDY nie róbcie przedpłaty na konto!

  • 5. Data: 2010-02-28 07:54:59
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-02-28 08:50, r...@p...onet.pl pisze:
    > Będę przypominał do bólu.
    >
    > Kupujcie za pobraniem, płaćcie przy odbiorze osobistym, ewentualnie przez
    > escrow.
    >
    > Ale NIGDY nie róbcie przedpłaty na konto!

    W zasadzie masz rację, tylko mało sprzedawców na allegro godzi się na
    wysłanie towaru za pobraniem. I wcale im się nie dziwię. Wątkotwórca
    poza tym za razie sugeruje, że jednak chce uzyskać przedmiot, który stał
    się przedmiotem umowy kupna sprzedaży. Gdy tu nic nie ugra to może
    zażądać zwrotu pieniędzy od pacjenta;) Na razie nie mamy przesłanek ku
    temu, żeby sądzić, że sprzedawca nie chce mu tych pieniędzy oddać.

  • 6. Data: 2010-02-28 08:27:11
    Od: r...@p...onet.pl

    > W zasadzie masz rację, tylko mało sprzedawców na allegro godzi się na
    > wysłanie towaru za pobraniem.

    Jeśli sprzedawca nie godzi się jednocześnie na pobranie,odbiór osobisty i
    escrow - zmienić sprzedawcę.

  • 7. Data: 2010-02-28 08:45:17
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-02-28 09:27, r...@p...onet.pl pisze:
    > Jeśli sprzedawca nie godzi się jednocześnie na pobranie,odbiór osobisty i
    > escrow - zmienić sprzedawcę.

    Ano jednocześnie to faktycznie coś tu podejrzane jest;) Zawsze staram
    się o odbiór osobisty bo to jak wiadomo wyklucza spieprzenie sprawy
    przez pocztę lub firmę kurierską. Ale czasami się nie da odebrać osobiście;)

  • 8. Data: 2010-02-28 09:33:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-28 08:50, r...@p...onet.pl pisze:

    > Ale NIGDY nie róbcie przedpłaty na konto!

    NIGDY nie kupiłem inaczej jak przedpłata na konto. Nigdy też nie miałem
    problemów. :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-02-28 09:37:25
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 10:33:50 +0100, spp napisał(a):

    > NIGDY nie kupiłem inaczej jak przedpłata na konto. Nigdy też nie miałem
    > problemów. :)

    Jak kupujesz u kogoś z dużymi pozytywami to ma to sens.

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 10. Data: 2010-02-28 13:09:30
    Od: r...@p...onet.pl

    > Jak kupujesz u kogoś z dużymi pozytywami to ma to sens.

    Ma sens, jeśli tą opcję wybieramy u sprzedawcy, który ponadto oferuje np
    odbiór osobisty lub za pobraniem.