  • 1. Data: 2010-02-27 16:06:33
    Temat: Weksel
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Na co się powinno zwrócić uwagę podpisując weksel w banku w celu
    zabezpieczenia spłaty kredytu?

  • 2. Data: 2010-02-27 16:13:14
    Temat: Re: Weksel
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysiek pisze:
    > Na co się powinno zwrócić uwagę podpisując weksel w banku w celu
    > zabezpieczenia spłaty kredytu?

    Na to, aby za 5 lat nie pojawił się kolega prezesa z wypisanym na
    siebie wekslem na 15 milionów złotych

    http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa.html

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-02-27 16:43:27
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Liwiusz pisze:

    > Na to, aby za 5 lat nie pojawił się kolega prezesa z wypisanym na
    > siebie wekslem na 15 milionów złotych
    >
    > http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa.html

    No a czy ma ktoś doświadczenie z wekslami IN BLANCO i bankami?
    Co by się stało, jeśli np. bank by zbankrutował?

  • 4. Data: 2010-02-27 16:51:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysiek pisze:

    > No a czy ma ktoś doświadczenie z wekslami IN BLANCO i bankami?
    > Co by się stało, jeśli np. bank by zbankrutował?

    Doświadczenie jest takie, że takie weksle często się gubią. Jeśli nie
    chcesz, aby przypadkowy znalazca wypełnił weksel na siebie, to zastosuj
    się do rad na stronie.

    A samego bankructwa banku raczej bym się nie obawiał.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-02-27 18:35:42
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    > Na co się powinno zwrócić uwagę podpisując weksel w banku w celu
    > zabezpieczenia spłaty kredytu?

    Przede wszystkim ustalic kwote oraz (BARDZO WAZNE) dodac klauzule "nie na
    zlecenie". Bez tej klauzuli taki weksel to samobojstwo.

  • 6. Data: 2010-02-27 18:42:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    FlashT pisze:
    > Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    >
    > Przede wszystkim ustalic kwote oraz (BARDZO WAZNE) dodac klauzule "nie na
    > zlecenie". Bez tej klauzuli taki weksel to samobojstwo.

    I pamiętać o wpisaniu remitenta, bo bez tego klauzula nie na zlecenie
    niewiele daje.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-02-28 00:12:29
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Liwiusz pisze:

    > I pamiętać o wpisaniu remitenta, bo bez tego klauzula nie na zlecenie
    > niewiele daje.

    Heh http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa/weksel2
    -2.jpg z
    lewej strony weksla jest napisane ze to weksel do 200zl !!!!!

  • 8. Data: 2010-02-28 00:46:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    wirefree pisze:
    > Heh http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa/weksel2
    -2.jpg z
    > lewej strony weksla jest napisane ze to weksel do 200zl !!!!!

    Nie. Jest napisane, że do 200 zł wniesiono opłatę skarbową.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2010-02-28 01:04:44
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Arek pisze:

    > Nie. Jest napisane, że do 200 zł wniesiono opłatę skarbową.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Wybacz ale czytac to ja jeszcze umiem .

    "Urzedowy Blankiet wekslowy do sumy ni8e przekraczajacej 200zl"

  • 10. Data: 2010-02-28 01:18:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    wirefree pisze:
    > "Urzedowy Blankiet wekslowy do sumy ni8e przekraczajacej 200zl"

    Ty może tak.
    Sądy umieją czytać inaczej :)

    Arek

    --