    From: " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: to trochę nie tak
    Date: Sat, 20 Sep 2003 13:25:21 +0000 (UTC)

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > Rozumiem że na film do kina wchodzisz bez biletu? No bo kto Ci zakaże?
    > Pomyśl zanim coś napiszesz.

    Ja myslę. Co wiecej znam ten temat chyba lepiej od Ciebie (orzecznictwo,
    teoria prawa itp). Ty natomiast mylisz pojęcia. Autobusy, sklepy, zakłady
    fryzjerskie, pociagi to miejsca publiczne, otwarte dla wszystkich osób, które
    zyczą sobie wejść tam - dlatego ni mozna mówić o "wtargnięciu" do tego
    pomieszczenia ani też ustanowić zakazu wstępu dla kogoś. Sala kinowa nie jest
    miejscem ogólnodostępnym - żeby tam wejśc trzeba okazać bilet.

    > Oczywizna, Wchodzisz gdzie chcesz na siłę;)

    Miałem na mysli zakazy wchodzenia do hipermarketu, czasami sklepy je
    nakładaja na osoby złapane na kradziezy. Takie zakazy są niewazne, nawet
    jeżeli podpisze się takie zobowiązanie - bo sklep (hala sklepowa) to miejsce
    ogólnodostępne

    przyjazdu policji.

    A jakim prawem? To jest pozbawienie wolności a jazda na gapę nie jest ani
    przestępstwem ani wykroczeniem. Dlatego kanarom NIE WOLNO nikogo zatrzymywać,
    a jeżeli to zrobia powinni odpowiadać za bezprawne pozbawienie wolnosći

    > Musi a nie może.

    Musi? A z czego to wynika? Czy jeżeli złapię Cię na ulicy i zaciągnę na
    komisariat to oni na moje zadanie wylegitymują cię i podadzą mi twoje
    wszystkie dane? Na jakiej podstawie?