  • 1. Data: 2006-10-08 19:40:49
    Temat: testament
    Od: "Bea" <b...@a...pl>

    Witam grupowiczów

    Mój dziadek zmarł w 1997 roku, miał w sumie 4 dzieci, z tym że mój
    tato Henryk (syn dziadka) zmarł dawno temu w 1988 roku. Niemniej
    jednak wyczytałam, że w takim wypadku prawo do spadku przechodzi na
    wnuki czyli mnie i mojego brata. Od 1990 roku mój dziadek ze swoja
    córką wyjechali do Niemiec i tam też zamieszkali. W Niemczech byłam
    tylko raz na zaproszenie dziadka, który już zaczynał chorować i
    mówił, że zostawi coś dla swoich wnuków(czyli mnie i mojego
    brata). Dziadek zawsze opiekował się nami wysyłając paczki i
    upominki dla nas(dopóki żył), nie robił jednak tego sam, tylko za
    pośrednictwem swojej córki -Reginy, z którą mieszkał, i którą
    prawnie obrał jako swojego opiekuna aż do śmierci. Kiedy dziadek
    zmarł nikt tzn. ciocia Regina nie wysłała nam do Polski kopi tego
    testamentu, nie zaprosiła nas też na jego odczytanie. Nie wiem
    właściwie czy powinna to zrobić ale uważam, że tak (jak mogę
    dotrzeć do tego testamentu?). Obecnie mam 21 lat (gdy dziadek zmarł
    miałam 13lat) w przyszłym roku minie 10 lat od śmierci dziadka.
    Chciałabym wiedzieć jak długo jest ważny testament, czy mam jakieś
    szanse aby się o niego starać, czy nie jest już za późno? W
    dodatku jakiś czas po śmierci dziadka, ciocia przestała się z nami
    kontaktować. Moja mama nigdy nie zapytała się jej o ten spadek.
    Jeden z synów dziadka i jego dzieci dostali spadek(pieniądze na
    mieszkanie itd...), ciocia na pewno coś dostała z racji opieki nad
    dziadkiem, natomiast ostatni syn-Stefan stracił z nami kontakt i do
    tej pory nic nie wiemy na jego temat. Nie wiem co powinnam zrobić, czy
    jeszcze mogę coś zrobić? Choćby nawet dla własnego spokoju
    przeczytać dokument..., proszę o radę.

    Dziękuję