  • 1. Data: 2003-10-29 12:26:48
    Temat: testament
    Od: "cytryna" <e...@c...pl>

    jeszcze jedno mi sie przypomniało....czy można w testamencie zaznaczyć, że
    zapisywana część majątku (np. dziecku) ma nie wchodzić do współnowy
    majątkowej danego czy każdego następnego zawartego małżeństwa i czy takie
    "kaprycho spadkodawcy" ma podstawy prawne i czy sie z czyms takim
    spotkaliście? Sprawy majątkowe między dziećmi sa poregulowane! Rozumiem, że
    to też jest troszkę zagmatwane, bo np. jak małżeństwo żyje kopę lat razem i
    mąż czy żona wkłada w dom pieniądze a potem nie ma do tego prawa......to
    pewnie skończy się w sądzie, ale czy ma prawo domagać się tylko zwrotu
    kosztów np. remontu czy istnieje cos takiego jak "zasiedzenie" i ma prawo
    żądac połowy domu
    pozdrawiam
    cytryna
    ps. ludzie, ale namiąchałam :o)

  • 2. Data: 2003-10-29 15:41:00
    Temat: Re: testament
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czy można w testamencie zaznaczyć, że
    > zapisywana część majątku (np. dziecku) ma nie wchodzić do współnowy
    > majątkowej danego czy każdego następnego zawartego małżeństwa

    Ale spadek z definicji nie wchodzi we wspólnotę majątkową, nawet bez tego
    zapisu. (vide art. 33 kro)