  • 1. Data: 2002-05-16 20:40:40
    Temat: sprawa o zapłatę
    Od: "TOOLed" <t...@w...pl>

    Witam.
    Temat dotyczy byłego pracodawcy, z którym wygrałem sprawę w sądzie o
    zapłatę zaległych wypłat (mimo prawomocnego wyroku i komornika i tak
    nie płaci).
    Po prawie roku (!) od rozstania się z firmą przychodzi wezwanie z
    sądu. Tym razem pozywa mnie właśnie ten pracodawca o zapłatę (jego
    pozew mija się z prawdą) za niewykonaną pracę. Dodam jeszcze, że
    pracodawca podpisał ze mną ugodę po moim pozwie o zapłatę, w której w
    jednym z punktów ujął, że "obie strony ustalają, że inne sprawy
    dotyczące zatrudnienia pozostają bez zastrzeżeń i nie wnoszą żadnych
    roszczeń wobec siebie"(ugoda w treści zawierała także kwoty, jakie
    jest mi winien).
    I tu właśnie mam pytanie, jak wygląda to od strony prawnej, czy jego
    pozew ma podstawę, jeśli jest ugoda (część o zapłacie nie dotrzymał,
    teraz nie dotrzymuje drugiej części)?
    Czy sąd weźmie ją pod uwagę i sprawa zostanie umorzona?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    ˙"...wHY cAN'T wE nOT bE sOBER?..."
    ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙TOOLed

  • 2. Data: 2002-05-17 13:19:18
    Temat: Re: sprawa o zapłatę
    Od: "Wojciech Niemira" <a...@z...pl>

    Użytkownik "TOOLed"
> [...]
    > teraz nie dotrzymuje drugiej części)?
    > Czy sąd weźmie ją pod uwagę i sprawa zostanie umorzona?

    Jezeli pracownik pracuje na umowe o prace i kladzie np. laske na swoja
    prace, ale oczywiscie nie chodzi pijany, przychodzi do pracy, nie kradnie,
    nie zdradza tajemnic slubowych itp. to pracodawca NIE MA PRAWA wstrzymac mu
    wyplaty!!
    Co najwyzej zwalnia go z roboty, ale kase i tak musi mu zaplacic.

    Pozdrawiam
    Wojciech Niemira