  • 41. Data: 2007-01-16 11:26:32
    Temat: Re: szyfrowanie danych na dysku
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 15-01-2007 o 18:58:26 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Ktos z Twojego nr IP rozpowszechnial child porn. I.. I tylko tyle. To co
    > oni ustalili to są jedynie poszlaki, nie da się tego udowodnić Tobie. A
    > każdą wątpliwość sąd ma obowiązek rozpatrzyć na Twoją korzyść.

    Ale roznie to bywa ... wynika mi z tego, ze router to takie
    blogoslawienstwo wymigujace od wszelkich przestepstw internetowych.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 42. Data: 2007-01-16 22:09:49
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Ale roznie to bywa ... wynika mi z tego, ze router to takie
    > blogoslawienstwo wymigujace od wszelkich przestepstw internetowych.

    A czegóż więcej żądać od urządzenia, które rozdziela internet na kilka
    komputerów i nie zapisuje logów (potencjalnych dowodów obciążających
    konkretny komputer)? ;)

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 43. Data: 2007-01-17 08:01:40
    Od: "yam" <y...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Robicie tylko problemy i dzielicie włos na czworo. Przecież nie ma uczciwego
    prawa i trzeba się bronić samemu, a żadne prawne wywody nic tu nie pomogą.

    Trzeba szyfrować tak:

    Cały dysk wraz z systemem tym:
    http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=23313

    a następnie bardzo wrażliwe pliki tym:
    www.truecrypt.org

    Czyli szyfrować należy wszystko wraz z systemem tą przelotką, a to o co się
    obawiacie i nie wymaga wielkich transferów danych zaszyfrować dodatkowo
    programowo.

    Nie ma co dyskutować kto z kim wygra, bo nikt nie wygra. można tylko stracić.

  • 44. Data: 2007-01-17 09:02:24
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 17-01-2007 o 09:01:40 yam <y...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Nie ma co dyskutować kto z kim wygra, bo nikt nie wygra. można tylko
    > stracić.

    Glownie komputer ... a na nim jakies cenne dane. Rozumiem - backup trzeba
    robic. Moze najwyzsza pora dopisac gdzies maksymalny czas ekspertyzy ...

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 45. Data: 2007-01-17 10:48:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jasko Bartnik napisał(a) :

    > Glownie komputer ... a na nim jakies cenne dane. Rozumiem - backup
    > trzeba robic. Moze najwyzsza pora dopisac gdzies maksymalny czas
    > ekspertyzy ...

    Już jest w k.p.k. ;-)
    Art. 693
    §2
    Organ kontrolujący jest zobowiązany przeprowadzić ekspertyzę
    niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 3 lat od zatrzymania
    sprzętu wyszczególnionego w §1.
    §3
    W przypadku niemożności dotrzymania terminu z §2, należy
    poinformować właściciela sprzętu w ciągu 12 miesięcy od jego
    przekroczenia.
    §4
    Sprzęt nieodebrany z ekspertyzy w ciągu 5 lat od zatrzymania,
    ulega przepadkowi na rzecz skarbu państwa. Duńskiego :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!

  • 46. Data: 2007-01-17 17:15:07
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 17-01-2007 o 11:48:35 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Sprzęt nieodebrany z ekspertyzy w ciągu 5 lat od zatrzymania, ulega
    > przepadkowi na rzecz skarbu państwa. Duńskiego :-P

    Ale tu nie ma nic o oddaniu tego sprzetu wlascicielowi. Na upartego mozna
    zaczac robic ekspertyze pod koniec czwartego roku i ja zakonczyc po ponad
    roku ... czyli w chwili gdy komputer nalezy juz do skarbu panstwa.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 47. Data: 2007-01-17 18:00:32
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jasko Bartnik napisał(a) :

> [...]
    > mozna zaczac robic ekspertyze pod koniec czwartego roku i ja zakonczyc
    > po ponad roku ... czyli w chwili gdy komputer nalezy juz do skarbu

    Ja sobie zażartowałem. Nie ma takiego artykułu. To był bardzo
    czarny humor. Ale widzę, że nikt nie zwrócił na to uwagi, tak
    bardzo prawdopodobnie to zabrzmiało w naszej wybitnie
    nonsensownej rzeczywistości.

  • 48. Data: 2007-01-17 18:46:22
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 17-01-2007 o 19:00:32 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > humor. Ale widzę, że nikt nie zwrócił na to uwagi, tak bardzo
    > prawdopodobnie to zabrzmiało w naszej wybitnie nonsensownej

    Bo w praktyce stosuje sie te przepisy ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.