  • 1. Data: 2007-01-13 20:02:08
    Temat: Konto bankowe na firme
    Od: "ktos" <k...@q...pl>

    Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji na temat przymusu zakładania kont
    bankowych na firmę. Wyczytałem nie wiem gdzie, że od pewnego czasu nie
    wymagane jest zakładanie tych kont, ale banki zastawiają Sie prawem
    bankowym twierdzą, że takie konta trzeba zakładać. Szukałem w googlach, ale
    nic ciekawego nie znalazłem.
    Pozdrawiam. jomiecz

  • 2. Data: 2007-01-13 20:55:54
    Temat: Re: Konto bankowe na firme
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "ktos" <k...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymagane jest zakładanie tych kont, ale banki zastawiają Sie prawem
    > bankowym twierdzą, że takie konta trzeba zakładać. Szukałem w googlach,

    bylo juz o tym wiele razy....

    nie musisz zakladac konta firmowego,
    mozesz poslugiwac sie prywatnym....
    ...o ile dopuszcza to regulamin prowadzenia rachunkow
    w banku.

  • 3. Data: 2007-01-13 22:11:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotrek. napisał(a):

> [...]
    >
    > nie musisz zakladac konta firmowego,
    > mozesz poslugiwac sie prywatnym....
    > ...o ile dopuszcza to regulamin prowadzenia rachunkow
    Też nie do końca. Bank może wprowadzic ograniczenie dotyczące np.
    przyjmowania należności z tytułu prowadzenia DG (zakładam, że chodzi tu
    o osobę fizyczną prowadzącą DG). Wszelkie należności, w szczególności
    podatki z tytułu prowadzenia DG czy skladki ZUS za siebie możesz bez
    żadnych problemów regulowac z konta osobistego.

    Jedyną istotną różnicą między kontem "prywatnym" a "firmowym" jest
    kwestia odsetek, a dokładniej podatku od odsetek.

    M.

  • 4. Data: 2007-01-13 23:17:26
    Od: "CiepliX" <c...@g...pl>

    > Jedyną istotną różnicą między kontem "prywatnym" a "firmowym" jest
    > kwestia odsetek, a dokładniej podatku od odsetek.

    Co w realiach naszych banków i majętności osób fizycznych prow. DG nie ma od
    czego odliczyć odsetek, bo przy oprocentowaniu 0,1 itp trzeba by na firmówce
    trzymać i obracać setkami tysięcy jeśli nie milionami :) :) :)