  • 1. Data: 2007-01-14 05:23:52
    Temat: Nieoznakowany radiowóz
    Od: Tommy <n...@n...domain.la>

    Witam,

    mam taki mały problemik, dziś jechałem sobie po drodze szybkiego ruchu
    dosyć szybko, nie wiem dokładnie ile ale na 100% przekroczyłem prędkość
    solidnie. Jak dojechałem do domu (miałem może jeszcze minutę
    drogi) usłyszałem że razem zemną lub koło mnie na drodze był
    nieoznakowany radiowóz który oczywiście mnie nie dogonił ani tym
    bardziej nie zatrzymał. Po kolejnej minucie usłyszałem przez radio że
    owy radiów wóz złapał już kogoś innego ale ja jestem ciekawy czy w
    takim wypadku jeżeli by zmierzyli mi prędkość mogą mi wysłać mandacik
    do domu ?

    Spotkałem się już z opinią że taki patrol musi zatrzymać auto aby móc
    wlepić mandat inaczej było by to wbrew prawu.

    ps.
    Uwaga na czarne Vectry które poruszają się po drogach śląska...

    --
    Tommy mailto:<tommy.public(at)gmail.com>
    GG:155998 JID: t...@c...pl

  • 2. Data: 2007-01-14 05:51:20
    Temat: Re: Nieoznakowany radiowóz
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Tommy" <n...@n...domain.la> wrote in message

    >ps.
    >Uwaga na czarne Vectry które poruszają się po drogach śląska...

    Pal licho czarne Vectry.
    Uwaga na kretynów jadących przed czarną Vectrą.

  • 3. Data: 2007-01-14 06:33:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 06:23:52 +0100, Tommy napisał(a):

    > owy radiów wóz złapał już kogoś innego ale ja jestem ciekawy czy w
    > takim wypadku jeżeli by zmierzyli mi prędkość mogą mi wysłać mandacik
    > do domu ?

    tak

    > Spotkałem się już z opinią że taki patrol musi zatrzymać auto aby móc
    > wlepić mandat inaczej było by to wbrew prawu.

    bzdura
    wideorejestrator dokumentuje po prostu Twoje wykroczenie i wcale nie trzeba
    Cie zatrzymywac, mandat moze przyjsc poczta

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2007-01-14 08:09:36
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > bzdura
    > wideorejestrator dokumentuje po prostu Twoje wykroczenie i wcale nie trzeba
    > Cie zatrzymywac, mandat moze przyjsc poczta

    mandat wystawia sie kierowcy a nie samochodowi :-)
    dlatego policja nie wysyła mandatów, tylko wzywa właściciela pojazdu...

  • 5. Data: 2007-01-14 18:28:40
    Od: vigo <v...@p...of.pl>

    gasper wrote:

    > mandat wystawia sie kierowcy a nie samochodowi :-)
    > dlatego policja nie wysyła mandatów, tylko wzywa właściciela pojazdu...

    A czy z nagrania wideorejestratora wynika, kto prowadził pojazd? Bo z na
    fotce z fotoradaru to cokolwiek widać. Policja wzywając (lub wysyłając
    fotkę) prosi właściciela pojazdu o zidentyfikowanie kierowcy.
    Ale jak (hipotetycznie) w pięciu z kumplami robiliśmy rundki po
    obwodnicy, to skąd mam wiedzieć, kogo nagrał wideorejestrator, jeśli
    widać tylko tył pojazdu?
    Jako właściciel nie mam żadej możliwości stwierdzić, kto akurat wtedy
    prowadził, a na licznik też nie patrzyłem i nie wiem, który z nich
    przekroczył prędkość. I co wtedy?

    Pozdrawiam,
    Vigo.

  • 6. Data: 2007-01-14 20:10:31
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

    "vigo" <v...@p...of.pl> wrote in message
    > gasper wrote:
    > przekroczył prędkość. I co wtedy?

    Wtedy pewnikiem właściciel pojazdu popełni wykroczenie i dostanie mandat
    (chyba 100zł) za niewskazanie kierujacego. Nie ma za to punktów karnych :-)

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 7. Data: 2007-01-14 22:38:30
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Wtedy pewnikiem właściciel pojazdu popełni wykroczenie i dostanie mandat
    > (chyba 100zł) za niewskazanie kierujacego. Nie ma za to punktów karnych :-)

    Ale zaraz, własciciel mówi: "wtedy za kierownicą mogli siedzieć: Zdzisiek,
    Zbychu, Lutek i Romek. Bo dałem im samochód, i kazdy mógł go prowadzić. Nie
    wiem, kto konkretnie kierował w tym momencie." Czy to wyczerpuje znamiona
    wykroczenia? W końcu wskazał...

  • 8. Data: 2007-01-14 23:02:23
    Od: "Tomy M." <t...@t...webd.pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiem, kto konkretnie kierował w tym momencie." Czy to wyczerpuje znamiona

    Było coś o tym ostatnio ... wyszło na to
    że Sąd tego oskarżonego uniewinnił.
    Policja to sobie może gadać co chce
    w takich sprawach decyduje sąd.

    Tomy M.

  • 9. Data: 2007-01-16 12:20:05
    Od: Tommy <n...@n...domain.la>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 22:38:30 +0000 (UTC)
    " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> [...]
    > go prowadzić. Nie wiem, kto konkretnie kierował w tym momencie." Czy
    > to wyczerpuje znamiona wykroczenia? W końcu wskazał...
    Też o tym słyszałem, tylko jak takie sprawy się kończą i czy
    opłaca się udać do sądu za mandat w wysokości 100-200zł.

    --
    Portal: http://skyline.ltd.pl
    Weblog: http://nasa.one.pl