  • 41. Data: 2023-10-27 15:55:39
    Temat: Re: Poczekalnia dwu-profesorska Dudy [Was: szczury uciekają]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Walter Żelazny poszedł do sądu i NSA orzekł, że prezydent jest organem
    > administracyjnym i zobowiązał Dudę do reakcji na wniosek Centralnej Komisji
    > ds. Stopni i Tytułów. Maliniak ma to oczywiście w dudzie.
    > https://wiadomosci.onet.pl/kraj/walter-zelazny-i-tyt
    ul-profesora-andrzej-duda-zaskarzyl-wyrok-wsa/lb0c8p
    8

    > Intencja była taka, żeby nadanie tytułu profesora było miłą uroczystością,
    > a nie polegało tylko na przysłaniu informacji o jego przyznaniu.
    > Ustawodawca nie przewidział, że prezydentem może zostać kreatura.

    Nie ma w d. a się odwołał. Ty jesteś ciulem/idiotą który z _prawa_ do
    odwołanie nie skorzysta? [B] Pisz co zdecydował NSA skoro walisz link
    z lutego 2022 o odwołaniu się Dudy od wyroku WSA do NSA.

    Nie liczy się jaka była intencja tylko co zostało zapisane w prawie.
    W praktyce zostało zapisane że bez precedensu prezydent może zwlekać+.
    Być może ustawodawca _chciał_ dać prezydentowi możliwość zwlekania+ skoro
    terminów nie wpisał. Akurat w sprawie Żelaznego "zwlekanie" MOŻE być na
    miejscu [A].

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Walter_%C5%BBelazny

    [B] https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_H._Jackson

    --
    A. Filip

  • 42. Data: 2023-10-27 16:04:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Oct 2023 15:55:39 +0200, A. Filip napisał(a):

    > Nie liczy się jaka była intencja tylko co zostało zapisane w prawie.
    > W praktyce zostało zapisane że bez precedensu prezydent może zwlekać+.

    Jak byś się nie pienił, Maliniak jest żałosnym typem, którego Żulczyk
    przeszacował. Jego naturalnym środowiskiem jest towarzystwo Leśnego
    Ruchadła i osobnika o ksywie Seba Sra do Chleba.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 43. Data: 2023-10-27 16:32:14
    Temat: Re: Poczekalnia dwu-profesorska Dudy
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Jak byś się nie pienił, Maliniak jest żałosnym typem, którego Żulczyk
    > przeszacował. Jego naturalnym środowiskiem jest towarzystwo Leśnego
    > Ruchadła i osobnika o ksywie Seba Sra do Chleba.

    To jest twoja opinia _prawna_ ? Zwala z nóg,

    --
    A. Filip

  • 44. Data: 2023-10-27 17:14:54
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.10.2023 o 15:55, A. Filip pisze:

    > Być może ustawodawca _chciał_ dać prezydentowi możliwość zwlekania+ skoro
    > terminów nie wpisał.

    A być może nikomu normalnemu nie przyszło do głowy, że prezydentem
    będzie osoba p.o.prezydenta, która się ciągle uczy.
    Tak jak nikt normalny sobie nie wyobrażał, że do sejmu ludzie będą
    wybierać osoby wierzące w wodę czytającą w myślach, dlatego nie zapisano
    w prawie, że osoby wierzące w wodę czytającą w myślach nie mogą być posłami.

    Zbyt dużo zaufania pokładali w służbę zdrowia, że dadzą radę wyłapać
    takie przypadki zanim dojdzie do nieszczęścia.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 45. Data: 2023-10-27 17:58:54
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Zbyt dużo zaufania pokładali w służbę zdrowia, że dadzą radę wyłapać
    > takie przypadki zanim dojdzie do nieszczęścia.

    W pierwszym przypadku "trzech recenzentów z jednego uniwerka" mi trudno
    stanąć po stronie Dudy *jeśli nie stosuje tej zasady konsekwentnie*.
    W drugim przypadku "15 lat rejestracji SB" ja się nie rzucę mówić że
    prezydent nie powinien mieć prawa "zwlekać". Ten drugi przypadek
    IMHO "może podpadać" pod to czego ustawodawca wolał nie wykluczyć
    i zostawić uznaniu prezydenta RP.

    A przekładając politycznie: te dwa przypadki to "mieszany" przekaz.
    Cała sprawa (na tej grupie) jest o przełożeniu polityki na prawo.

    --
    A. Filip

  • 46. Data: 2023-10-27 19:43:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.10.2023 o 17:58, A. Filip pisze:

> [...]
    > prezydent nie powinien mieć prawa "zwlekać". Ten drugi przypadek
    > IMHO "może podpadać" pod to czego ustawodawca wolał nie wykluczyć

    Polska języka trudna języka.
    Nie uważałeś na kursie.

    > A przekładając politycznie:

    Ośmieliłeś się wtrącić politykę do grupy o prawie?
    To do ciebie nie podobne!

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 47. Data: 2023-10-27 20:46:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > Polska języka trudna języka.
    > Nie uważałeś na kursie.

    Napisz wprost czego konkretnie się czepiasz albo wal się na drzewo.
    Ja już widziałem _idiotów_ czepiających się szyku słów w zdaniu
    który był gramatycznie poprawny ale archaiczny (z łaciny).
    Ja nie jestem przeciw przywróceniu tradycji usenetowej
    Wiedźmy Orto-faszystki :-)

    > Ośmieliłeś się wtrącić politykę do grupy o prawie?
    > To do ciebie nie podobne!

    Polityka to _dlaczego_ Duda to robi. Prawo to czy ma prawnie dupę krytą
    (raczej ma). Na grupie prawo kluczowe jest to drugie a pierwsze jest tylko
    dodatkiem do tego. Politycznie teraz jest całkiem możliwe że jednego
    mianuje a drugiego podrzuci następcy jako zgniłe jajo.

    --
    A. Filip

  • 48. Data: 2023-10-27 21:44:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.10.2023 o 14:45, A. Filip pisze:
    > Bo nawet TVN napisał że terminów nie ma [A].
    Jeśli terminu nie ma, to należy to uczynić "niezwłocznie". Orzecznictwo
    w sprawie "niezwłocznie" jest bogate i nie jest to synonim "kiedykolwiek".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 49. Data: 2023-10-27 21:51:40
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > Jeśli terminu nie ma, to należy to uczynić
    > "niezwłocznie". Orzecznictwo w sprawie "niezwłocznie" jest bogate i
    > nie jest to synonim "kiedykolwiek".

    A jest to uznana/przyjęta praktyka czy jest to gdzieś zapisane wprost w
    prawie albo orzeczeniach SN/NSA?

    Gdyby sprawa była aż tak oczywista jak przedstawiasz/sugerujesz to sądy
    by już nie potwierdziły?

    --
    A. Filip

  • 50. Data: 2023-10-28 01:56:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.10.2023 o 20:46, A. Filip pisze:

    > Napisz wprost czego konkretnie się czepiasz

    Czepiam się, że jesteś niedouczonym fiutinowskim trollem po szybkim
    kursie języka polskiego w jakimś zamkniętym ośrodku.
    W Polsce nawet żule po pijaku potrafią pisać bardziej gramatycznie i z
    lepszą interpunkcją od ciebie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr