  • 1. Data: 2003-04-13 20:03:48
    Temat: sytuacja prawna mp3 w Polsce
    Od: "bartcich" <b...@p...onet.pl>

    Witajcie!
    Pytanie jest lamerskie ale nie każdy się zna na prawie, chodzi mi o sytuacje
    prawną dotyczącą mp3 i formatów pokrewnych w Polsce, chodzi mi o ripowanie
    płyt, przegrywanie itd. Pytałem na grupie alt.pl.mp3 i właśnie polecono mi
    tą grupę. Proszę o przystępną odpowiedź, taką jak dla laika w dziedzinie
    prawa.
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-04-14 21:49:29
    Temat: Odp: sytuacja prawna mp3 w Polsce
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik bartcich <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b7cf65$82q$...@l...my.domain...
> [...]
    > tą grupę. Proszę o przystępną odpowiedź, taką jak dla laika w dziedzinie

    mp3 to algorytm kompresji stratnej i jako taki nijak ma sie do prawa , w
    szczegolnosci autorskiego. Jesli masz prawa do danego utworu, to w granicach
    tych praw mozesz sobie zgrac go na mp3 jak chcesz. Czyli w typowej sytuacji,
    tzn. kupiles w sklepie plyte, to mozesz sobie zgrac do biblioteczki winampa
    z niej kawalki - to jest jescze dozwolony prywatny uzytek, mozesz tez
    pozyczyc to znajomym, czy ew. zrobic kompilacje ( moze nawet bedziesz mogl
    prawa autorskie niej uzyskac ;-) ), ale rozpowszechnianie dalej jest juz
    karane, bez wzgledu na format zapisu : analogowy, cyfrowy, mp3. wma czy
    jakikolwiek inny. No chyba oczywiscie, ze jestes autorem ;-)

    Depi.