  • 1. Data: 2003-04-13 20:13:27
    Temat: wydanie ksiazki a prawa autorskie
    Od: "Marcin" <jawa_(-at-)_@hm.pl>

    Witam,
    Stanalem przed deczja wydania ksiazki. Tzn chcialbym zrobic przedruk albo
    cos podobnego istniejacej ksiazki (powod: ta ktora mam juz nie wychodzi od
    10 lat, a mysle ze bylby na nia popyt jakby byla).
    Z autorami ciezko bedzie sie skontaktowac bo jest to praca zbiorowa. W
    ksiazce jest tylko adres drukarni i chyba tam zadzwonie.
    Zastanawiam sie czy nie zrobic tak ze dodac cos od siebie, ale nie wiem co
    jest uwazane za plagiat, gdyz nie wiem czy musze kazde zdanie zmieniac czy
    tylko czesc wystarczy.
    Moze ktos ma inne pomysly ?
    A moze ktos zna tez tania drukarnie ?
    Od jakiej ilosci egzemplarzy warto sie zabierac za drukowanie ?
    Wszelkie pomysly mile widziane.

    --
    UWAGA:
    Adres antyspamowy... przy odpowiedzi bezposrednio

    Marcin.

  • 2. Data: 2003-04-14 21:45:37
    Temat: Odp: wydanie ksiazki a prawa autorskie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Marcin <jawa_(-at-)_@hm.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7cgbp$ooi$...@n...news.tpi.pl...
    > Zastanawiam sie czy nie zrobic tak ze dodac cos od siebie, ale nie wiem co
    > jest uwazane za plagiat, gdyz nie wiem czy musze kazde zdanie zmieniac czy
    > tylko czesc wystarczy.

    Nie wystarczy. Naruszysz prawa autorskie do tej czesci. W skrajnym
    przypadku, mozna naruszyc te prawa publikujac jedno zdanie, wiec albo
    piszesz nowa ksiazke, albo starasz sie o zgode autorow.

    Depi.