  • 1. Data: 2003-04-13 19:18:50
    Temat: Czy możliwe jest uniknięcie rozprawy sądowej
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Zastanawiam się czy można uniknąć rozprawy sądowej, jeśli zostało się
    złapanym na przestępstwie z art.:

    Art. 270. § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia
    dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat
    5.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wypełnia blankiet, opatrzony cudzym
    podpisem, niezgodnie z wolą podpisanego i na jego szkodę albo takiego
    dokumentu używa.
    § 3. Kto czyni przygotowania do przestępstwa określonego w § 1, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Chodzi o to, że osoba została złapana w pociągu z fałszywą legitymacją.
    Konduktor rewizyjny spisał protokół, zatrzymał legitymację, wypisał opłatę
    specjalną za przejazd bez ważnego biletu. Przekazał sprawę odpowiedniej
    komórce PKP, sprawa trafiła do prokuratury i na tym koniec.
    Inne takie sprawy kończą się w sądzie. Zapadają wyroki 2 lub 3 lata
    pozbawienia wolności w zawieszeniu na 1-3 lata, a ta sprawa jakoś do sądu
    nie trafiła. Jak to możliwe ?
    Osoba oskarżona z art. 270 była na przesłuchaniu w komisariacie właściwym ze
    względu na miejsce swojego zamieszkania.
    Od czego to zależy, że niektóre sprawy kończą się w sądzie, a niektóre nie i
    jaki jest na to paragraf jesli jest ???

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 2. Data: 2003-04-13 19:25:10
    Temat: Re: Czy możliwe jest uniknięcie rozprawy sadowej
    Od: "<== Nedved ==>" <r...@m...pl>

> [...]
    > względu na miejsce swojego zamieszkania.
    > Od czego to zależy, że niektóre sprawy kończą się w sądzie, a niektóre nie

    No wlasnie, taka jest procedura i takie normalnie zapadaja wyroki.
    Natomiast jedyna regula, ktora pozwala sadzic dlaczego sady niekiedy tylko
    orzekaja jest chyba zwykly balagan, ktory zaczyna sie w PKP a konczy w
    sadach.

  • 3. Data: 2003-04-13 19:30:57
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "<== Nedved ==>" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
    (...)

> [...]
    > Natomiast jedyna regula, ktora pozwala sadzic dlaczego sady niekiedy tylko
    > orzekaja jest chyba zwykly balagan, ktory zaczyna sie w PKP a konczy w

    Ale bardzo dużo takich spraw kończy się w sądzie. Konduktor rewizyjny
    zatrzymuje kilka legitek miesięcznie i własnie ok. 5% przypadków nie trafia
    się sądu, kończą się na jakimś etapie postepowania przygotowawczego.
    Dlaczego się kończą ? Staram się znaleźć paragraf na to w kpk i nie mogę
    znaleźć ! proszę o pomoc grupowiczów. Przypadek o który mi chodzi raczej
    nie jest spowodowany bałaganem. Oskarzony cos musiał zrobić, wykonać jakiś
    ruch, który pozwala na zakończenie sprawy przed rozprawą. Jaki ?????

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 4. Data: 2003-04-13 19:40:39
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:RVima.2038$UR.42308@news.chello.at...

> [...]
    > nie jest spowodowany bałaganem. Oskarzony cos musiał zrobić, wykonać jakiś
    > ruch, który pozwala na zakończenie sprawy przed rozprawą. Jaki ?????

    Już mam znalazłem w kpk:

    Art. 335. § 1. Prokurator może, za zgodą oskarżonego, dołączyć do aktu
    oskarżenia wniosek o skazanie oskarżonego za zarzucany mu występek zagrożony
    karą nie przekraczającą 5 lat pozbawienia wolności, bez przeprowadzenia
    rozprawy, i wymierzenie mu kary z zastosowaniem nadzwyczajnego jej
    złagodzenia, orzeczenie środka karnego wymienionego w art. 39 pkt. 1-3, 5-8
    Kodeksu karnego, odstąpienie od wymierzenia kary lub warunkowe zawieszenie
    wykonania kary - jeżeli okoliczności popełnienia przestępstwa nie budzą
    wątpliwości, a postawa oskarżonego wskazuje, że cele postępowania zostaną
    osiągnięte mimo nieprzeprowadzenia rozprawy.

    § 2. Jeżeli zachodzą warunki do wystąpienia z wnioskiem, o którym mowa w §
    1, a w świetle zebranych dowodów wyjaśnienia podejrzanego nie budzą
    wątpliwości, dalszych czynności dowodowych w postępowaniu przygotowawczym
    można nie przeprowadzać.

  • 5. Data: 2003-04-13 20:18:14
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof z Warszawy kw1618 wrote:
    > Już mam znalazłem w kpk:
    >
    > Art. 335. § 1.

    albo warunkowe umorzenie

    KG

  • 6. Data: 2003-04-13 22:15:07
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > albo warunkowe umorzenie

    Nie przy art. 270 kk (do 5 lat).

    Jest jeszcze uproszczenie wynikające z art. 387 kpk.

    No i art. 1 § 2 kk, ale to mało prawdopodobne.

  • 7. Data: 2003-04-14 07:02:06
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcyś wrote:
    > Nie przy art. 270 kk (do 5 lat).

    A pokrzywdzony?

    KG

  • 8. Data: 2003-04-14 21:52:00
    Temat: Odp: Czy możliwe jest uniknięcie rozprawy sadowej
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych > >

    > albo warunkowe umorzenie

    Albo poprostu umorzenie ( znajomi w porkuraturze :-)))

    Depi.

  • 9. Data: 2003-04-15 21:57:48
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości