  • 1. Data: 2005-08-04 13:59:54
    Temat: studentka a zus
    Od: marta <m...@a...pl>

    pytanie kompletnego laika, ale najpierw przeszukałam grupę, niestety
    odpowiedzi nie znalazłam.

    studiuję zaocznie, czy szkoła płaci za mnie zus??czy może to zalezy od
    szkoły, bo niektóre płaca a inne nie?
    oprócz tego pracuje na umowe zlecenie, gdzie chyba zus nie jest
    opłacany, to prawda??

    czy jesli ani szkoła, ani praca nie płaci za mnie zus co mam zrobić na
    wypadek jakiejś szkody na mojej osobie?bulić ze swoich pieniazków?

    a moze powinnam sama płaciś składki? ale jak to wygląda, ile to kosztuje
    i gdzie to wpłacam?

    moze i głupie pytania, ale proszę o wyrozumiałość, bo to kompletnie nie
    moja dziedzina:/

  • 2. Data: 2005-08-04 14:45:30
    Temat: Re: studentka a zus
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    marta <m...@a...pl> napisał:

    >studiuję zaocznie, czy szkoła płaci za mnie zus?
    Za studiowanie nie ;-)

    >oprócz tego pracuje na umowe zlecenie, gdzie chyba zus nie jest
    >opłacany, to prawda??
    Jeśli nie ukończyła 26 roku życia, to jesteś zwolniona.

    >bulić ze swoich pieniazków?
    Dokładnie tak.

    >ale jak to wygląda, ile to kosztuje i gdzie to wpłacam?
    Zależy co chcesz uzyskać. Ubezpieczyć się od wypadku można w dowolnym
    TU.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-08-04 17:24:56
    Od: marta <m...@a...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Zależy co chcesz uzyskać. Ubezpieczyć się od wypadku można w dowolnym
    > TU.

    chciałabym się ubezpieczyc od zwykłego wypadku, tego ze przewróce się na
    rowerze i np złamie noge. Jak to wygląda?płace miesiecznie ileś tam, czy
    raz na rok, jakie to sa sumy?

    bo rozumiem ze jesli teraz złamałabym noge, to za zdjecia, gips i całe
    leczenie musze płacic z własnej kieszeni?

  • 4. Data: 2005-08-04 17:47:35
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    marta wrote:

    > bo rozumiem ze jesli teraz złamałabym noge, to za zdjecia, gips i całe
    > leczenie musze płacic z własnej kieszeni?

    Nie!
    Skoro studiujesz, to masz prawo do opieki medycznej.
    Ubezpieczenie umozliwi CI wziecie dodatkowej kasy (za uszczerbek na
    zdrowiu), ktora mozesz wspomoc rehabilitacje, lub ktora mozesz przebalowac
    (w ramach wspomozenia rehabilitacji) of course.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-08-04 18:11:02
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    marta <m...@a...pl> napisał:

    >chciałabym się ubezpieczyc od zwykłego wypadku,
    Czyli idz do towarzystwa ubezpieczeniowego (nawet do kilku) i tam
    dowiesz się szczegółów co i za ile.
    ZTCW studenci są ubezpieczania przez uczelnię. Na pewno nie płaciłaś
    składki na ubezpieczenie.

    > czy raz na rok, jakie to sa sumy?
    Nie żądaj, aby ktoś wiedział takie rzeczy (musiałby byc agentem
    ubezpieczeniowym i to konkretnego TU)

    Artur Golański

  • 6. Data: 2005-08-05 07:02:29
    Od: marta <m...@a...pl>

    SDD napisał(a):

> [...]
    > zdrowiu), ktora mozesz wspomoc rehabilitacje, lub ktora mozesz przebalowac
    > (w ramach wspomozenia rehabilitacji) of course.

    ale gdzie mam się udac po ta kasę? do uczelni?

  • 7. Data: 2005-08-05 12:28:48
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    marta napisał(a):
    > ale gdzie mam się udac po ta kasę? do uczelni?
    To nie tak. Oplacanie ZUSu nie daje Ci prawa do ubezpieczenia. ZUS to np
    emerytura, renta, darmowa sluzba zdrowia itp
    Natomiast jesli chcesz byc ubezpieczona zeby ew dostac odzskodowanie np
    za zlamana reke, to musisz sie ubezpieczyc w jakis towarzystwie
    ubezpiezceniowym (typu pzu, alianz itp). Dowiedz sie na uczelni -
    zazwyczaj uczelni podpisuja umowe z jakis TU i studenci maja wtedy znizke
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-08-05 14:12:41
    Od: marta <m...@a...pl>

    badzio napisał(a):

> [...]
    > ubezpiezceniowym (typu pzu, alianz itp). Dowiedz sie na uczelni -
    > zazwyczaj uczelni podpisuja umowe z jakis TU i studenci maja wtedy znizke
    ale mi nie chodzi o odszkodowanie. chodzi mi o to że np łamie noge a
    przecież ktoś musi złapacic za pomoc medyczną, choćby za prześwietlenie
    nogi, zalozenie gipsu itp. o takie cos mi chodzi. bo odszkodowanie to
    swoja drogą;)

  • 9. Data: 2005-08-05 21:20:07
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "marta" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prześwietlenie
    > nogi, zalozenie gipsu itp. o takie cos mi chodzi. bo odszkodowanie

    Bezpłatna opieka medyczna przysługuje w ramach ubezpieczenia
    zdrowotnego.
    Student do 26 lat (studia dzienne i zaoczne), nie uzyskujący dochodu,
    może zostać zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego jako członek
    rodziny przez jednego z rodziców (ubezpieczonego) na druku ZUS ZCZA
    lub ZUS ZCNA.
    Przez ubezpieczonego małżonka może być zgłoszony bez względu na wiek.
    Jeżeli brak powyższych możliwości lub jeżeli student uzyskuje dochody,
    to może być zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego przez uczelnię i
    uczelnia opłaca składkę zdrowotną (należy zgłosić sprawę w
    dziekanacie, dziale nauczania itp.).
    Student nie uzyskujący dochodów może również zarejestrować się w
    urzędzie pracy jako bezrobotny i z tego tytułu mieć ubezpieczenie
    zdrowotne, jeżeli brak możliwości korzystania z ubezpieczenia
    zdrowotnego jako członek rodziny ubezpieczonego.
    Każda osoba może zawrzeć z NFZ umowę na korzystanie ze społecznej
    służby zdrowia (składka miesięczna około 200 zł).

    We wstępnym poście piszesz, że uzyskujesz dochód z umowy zlecenia,
    więc w uczelni złóż wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego
    i ewentualnie poproś o udzielenie dodatkowych informacji.

    wa