  • 1. Data: 2005-08-04 14:08:52
    Temat: Zwolnienie z opłaty sądowej za wpis hipoteki ... kredyt 100% na działkę i budowę domu
    Od: "Yazz" <y...@n...autograf.pl>

    Witam,
    potrzebuję porady, bank udzielił mi kredytu 100% na zakup działki i budowę
    domu. Do wniosku dołączyłem wszystkie oświadczenia banku w tym
    zaświadczenie, że kredyt jest na cele budownictwa mieszkaniowego.

    W pierwszym piśmie Sąd wezwał mnie do zapłaty za wpis hipoteki (czyli 1/20
    wpisu), odwołałem się zgodnie z rozp. min. spraw. z 30.6.1998 r. i wniosłem
    o zwolnienie z tej opłaty. Po kilku dniach dostałem pismo cyt:
    "Na podst. art 208 par. 1 pkt 5 kpc w zw. z art 13 par 2 kpc Sąd Rejonowy
    wzywa do przedłożenia odpisu umowy kredytowej obejmującej wierzytelność
    hipoteczną i wskazanie, w jakiej części kredyt został przeznaczony na zakup
    działki /co wynika z oświadczenia banku kredytującego/ - w terminie 7 dni od
    daty otrzymania niniejszego wezwania, pod rygorem przyjęcia, iż całość
    kredytu przeznaczono na zakup działki"

    Ręce opadają, kompletnie tego nie rozumiem. Po co im jakieś części skoro
    hipoteka jest zabepieczeniem całości nieruchomości (działki i przyszłego
    domu). W w/w rozporządzeniu nie ma żadnych części - i co ma do tego
    działka - przecież nie wybuduję się w powietrzu ....

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    Pozdr.
    Yazz

  • 2. Data: 2005-08-05 20:34:10
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Yazz" <y...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > domu). W w/w rozporządzeniu nie ma żadnych części - i co ma do tego
    > działka - przecież nie wybuduję się w powietrzu ....

    Może sąd chce Cię zwolnić z części jaka ma być przeznaczona na budowę (vide
    par. 2 rozporządzenia na które się powołujesz) i chce się dowiedzieć w jakim
    zakresie kredyt pokrywa koszt zakupu działki, a w jakim na budownictwo
    mieszkaniowe?

    JK

  • 3. Data: 2005-08-06 07:04:45
    Od: "Yazz" <y...@n...autograf.pl>

    "Jan Kowalski" <n...@m...com> wrote in message
> [...]
    > (vide par. 2 rozporządzenia na które się powołujesz) i chce się dowiedzieć
    > w jakim zakresie kredyt pokrywa koszt zakupu działki, a w jakim na

    Zgadzam się, że chcą opłatę za wpis hipoteki w części odpowiadającej
    działce. Ale owo rozporządzenie min. spraw. zwalnia z opłaty jeżeli hipoteka
    zabezpiecza kredyt udzielony na budownictwo mieszkaniowe - nie jest napisane
    budowę domu tylko budownictwo. Moim zdaniem budownictwo mieszkaniowe
    obejmuje również wykup gruntu. Ale to moja interpretacja i nie mogę dotrzeć
    do innej :(

    Pozdr.
    Yazz

  • 4. Data: 2005-08-06 07:36:06
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Moim zdaniem budownictwo mieszkaniowe obejmuje również wykup gruntu. Ale
    > to moja interpretacja i nie mogę dotrzeć do innej :(

    Budownictwo to budownictwo (i to ma preferencje) a nabycie nieruchomości to
    nabycie nieruchomosci. Przynajmniej taka interpretacja panuje w krakowskim
    sądzie, a z treści wezwanie które dostałeś wynika, że u Ciebie również.

    JK