  • 11. Data: 2002-08-20 14:40:23
    Temat: Re: student płaci alimenty?( z innej "beczki" )
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Jeśli kredyt uzyskałeś zgodnie z prawem
    (żadnych fałszywych zaświadczeń itp.)
    i nikt Ci nie udowodni, że z chwilą zawierania
    umowy kredytowej nie miałeś zamiaru spłacać kredytu,
    (zaległości powstały z przyczyn niezależnych od Ciebie,
    których nie mogłeś wcześniej przewidzieć),
    to nie popełniasz żadnego przestępstwa.
    Sposób spłaty zaległości to inna kwestia, do ustalenia
    między Tobą i bankiem lub do postępowania
    egzekucyjnego wszczętego przez bank
    (postępowanie cywilne, nie karne).

  • 12. Data: 2002-08-20 17:07:05
    Temat: Odp: student płaci alimenty?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Buker <n...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajtsid$kne$...@n...tpi.pl...
    > Ludzie! Przestancie chlopaka straszyc wiezieniem i powtarzac mity o
    > wiezieniu za nieplacenie alimentow. Kodeks karny penalizuje w art 209
    > jedynie uporczywe uchylanie się od nalozonego na dana osobe obowiazku
    > alimentacyjnego. Przy czym skazanie mozliwe jest jedynie wowczas (polecam
    > jakiekolwiek komentarze i orzecznictwo SN) gdy dana osoba ma obiektywna
    > mozliwosc placenia alimentow a nie czyni tego z wlasnej woli np.
    zlosliwie,
    > chcac utrudnic zycie uprawnionemu, specjalnie nie pracujac. Tak wiec
    > calkowita nieprawda jest, iz osoba, ktorej po prostu mimo staran, nie stac
    > naplacnie alimentow jest zamykana w wiezieniu.

    zgadza sie ...

  • 13. Data: 2002-08-20 18:43:20
    Temat: Re: student płaci alimenty?
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Buker" <n...@d...pl> niebacznie popelnil

    > Ludzie! Przestancie chlopaka straszyc wiezieniem i powtarzac
    Gdzie napisalem cokolwiek o wiezieniu?
    I gdzie straszylem czymkolwiek?
    A moze post Ci sie po prostu zle zaczepil?

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2002-08-20 20:27:39
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Buker" <n...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > calkowita nieprawda jest, iz osoba, ktorej po prostu mimo staran, nie stac
    > naplacnie alimentow jest zamykana w wiezieniu.

    Obiektywna możliwość płacenia alimentów też nie wystarczy
    do skazania z art. 209 kk. Musi jeszcze wystąpić narażenie
    dziecka na niemożność zaspokojenia podstawowych potrzeb
    życiowych. Tak więc jeśli jestem bogaty, a dziecko też opiewa
    w luksusy, bo osoba, która je wychowuje też jest bogata, to
    nie płacąc alimentów nie popełniam przestępstwa.

    Piszę o dziecku, bo to typowy przypadek, ale dotyczy to
    wszystkich osób, na które przyznano alimenty.

  • 15. Data: 2002-08-20 20:34:42
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > A na jakiej podstawie _domyslasz_ sie że chodzi o obowiazek
    > alimentacyjny wobec dziecka?
    > A moze o rodzicow studenta? A moze o rodzenstwo? A moze...
    Napisalam wyraznie: "Normalnie student moze zajac sie nauka, a jego rodzice
    maja obowiazek mu
    pomagac, ale student, ktory ma wlasne
    dziecko nie moze sobie pozwolic na taki luksus."
    Oczywiscie statystycznie najczesciej problem alimentacji dotyczy obowiazku
    wobec dzieci.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 16. Data: 2002-08-20 20:38:01
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > calkowita nieprawda jest, iz osoba, ktorej po prostu mimo staran, nie stac
    > naplacnie alimentow jest zamykana w wiezieniu.

    Natomiast czym innym jest sytucja, kiedy "ktos mimo staran", a czynm innym,
    kiedy ktos uznaje, ze skoro jest studentem, to placenie alimentow go nie
    dotyczy.
    A w dzisiejszych czasach akurat studenci maja stosunkowo niezle mozliwosci
    dorobienia (w odroznieniu od gorzej wykształconych, czy tylko starszych,
    bezrobotnych)
    Pozdrawiam,
    MArta