  • 1. Data: 2002-06-06 11:25:55
    Temat: straz miejska-blokady itp
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

    witam
    Kiedys slyszalem, ze pewien prawnik zaskarzyl Straz Miejska po tym jak
    dostal blokade. Sprawa sie walkowala przez dluzszy czas, apelacje itp, po
    czym trafila do Sadu Najwyższego, który prawnikowi racje przyznal. Ale SM
    pisze odwolanie i na razi ejest ono w toku.
    I teraz moje pytania:
    1). Czy to prawda co napisalem, czy poprzekrecalem fakty?
    2). Czy mozna sie odwolywac od wyroku Sadu Najwyzszego?
    3). Jesli wydany zostal wyrok, ze SM nie moze nakladac blokad, to czemu oni
    sie tym nie przejmuja (bo jest odwolanie od wyroku)!?
    4). Jak mi SM udowodni, ze nie zaplacilem, wystawiajac mi TYLKO kwitek?
    Mam na mysli, ze jak mi przyjdzie wezwanie do zapalcenia mandatu (nie za
    blokade, ale za brak swistka za szyba) to czy ja musze im udowadniac, ze
    zaplacilem, czy oni mi ze NIE zaplacilem? Bo z tego co wiem, to zyjemy w
    panstwie prawa, gdzie wine trzeba udowodnic, a nie udowadniac, ze sie jest
    niewinnym....
    5). JAK TO WOGOLE Z TA STRAZA JEST!?
    Pozdrawiam
    Koju

  • 2. Data: 2002-06-06 14:14:52
    Temat: Re: straz miejska-blokady itp
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Koju" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pisze odwolanie i na razi ejest ono w toku.
    > I teraz moje pytania:
    > 1). Czy to prawda co napisalem, czy poprzekrecalem fakty?

    Prawda, dodaj jednak, że blokadę założono za brak opłaty w strefie
    parkowania - tego dotyczyła sprawa, nie blokad zakładanych za inne
    wykroczenia.

    > 2). Czy mozna sie odwolywac od wyroku Sadu Najwyzszego?

    Tego to nie wiem.

    > 3). Jesli wydany zostal wyrok, ze SM nie moze nakladac blokad, to
    czemu oni
    > sie tym nie przejmuja (bo jest odwolanie od wyroku)!?

    Patrz p. 1 - nie wiem ja w stolicy, w Poznaniu za to nie zakładali (i
    nIe zakładają)

> [...]
    zyjemy w
    > panstwie prawa, gdzie wine trzeba udowodnic, a nie udowadniac, ze

    No właśnie to jest podstawą wystawienia opłaty dodatkowej. Jeżeli nie
    przekonasz Sądu że zapłaciłeś to przegrałeś. Są też lepsze kwiatki np.
    znak opłaty musi być czytelny i WIDOCZNY dla kontrolerów, za coś
    takiego też można zostać skasowany.

    > 5). JAK TO WOGOLE Z TA STRAZA JEST!?

    W każdym mieście ineczej;-)))

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-06-06 17:40:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, Koju wrote:

> [...]
    >+ pisze odwolanie i na razi ejest ono w toku.
    >+ I teraz moje pytania:
    >+ 1). Czy to prawda co napisalem, czy poprzekrecalem fakty?

    http://groups.google.com.pl/groups?as_q=zakaz%20park
    owania&as_ugroup=*.prawo&as_drrb=q&as_qdr=y&lr=&num=
    100&hl=pl
    (po kliknięciu z:
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    zakaz+parkowania+group:*.prawo&num=100&hl=pl&lr=&as_
    qdr=y
    ...dla jasności)

    [...]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-06-06 20:56:20
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przekonasz Sądu że zapłaciłeś to przegrałeś. Są też lepsze kwiatki np.
    > znak opłaty musi być czytelny i WIDOCZNY dla kontrolerów, za coś

    a prawo domniemania niewinnosci czy jakos tak!?
    Wyobrazmy sobie sytuacje: pani X ze Strazy Miejskiej, albo lepiej z Waparku,
    czyli firmy ktora czerpie zyski z parkomatow (chyba tak-mam racje?) z jakis
    wzgledow mnie nie lubi, albo jako pracownica wyzej wymienionej firmy, w
    poczuciu checi wzbogacenia firmy, wystawia mi kwitki-moze, czemu nie? Nie
    wola po panow z blokadami, ale wystawia kwitki-wstukuje na tej swojej
    maszynce po kwitku na dzien. Od tak sobie. I ja teraz mam niby udowadniac,
    ze zaplacilem? Ze moj samochod byl gdzies indziej? Nie wieze.......
    Niech mi zdjecie Polaroidem (jedyny apart, ktorego zdjecia sa dopuszczane
    przez Sad jako dowod rzeczowy) zrobia, ze stalem tu i tu i nie
    zaplacilem........
    Pozdrawiam
    Koju

  • 5. Data: 2002-06-06 21:32:32
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    > Ze moj samochod byl gdzies indziej? Nie wieze.......

    Jak potrafisz podważyć prawdziwość tego faktu - wygrałeś, jeżeli nie -
    przegrałeś. Tak to dzisiaj wygląda.

    Kotewka
    k...@w...pl