  • 1. Data: 2002-06-06 09:35:28
    Temat: Gwarancja - wymiana na nowy
    Od: Luksoft <w...@n...uksoft.torun.net.pl.niespam>

    Witam

    Dwa tygonie temu oddalem telefon do naprawy. Bezposrednio do serwisu nie do
    sprzedawcy.

    Po jakim czasie naprawy mam prawo domagac sie nowego telefonu? Przez dwa
    tygodnie (od 23.V) juz mnie zwodza, a dzisiaj stwierdzili, ze wlasnie sie
    dowiedzieli, ze plyta glowna nie zostanie im przyslana, wiec dzisiaj (sic!)
    wyslali moj telefon do serwisu centralnego. Dodam tylko, ze od samego
    poczatku twierdza, ze na nastepny dzien prawdopodobnie naprawiony i tak
    codzien...

    Slyszalem cos o 14 lub 21 dniach. Czy roboczych?

    --
    dziekuje, przepraszam, pozdrawiam, pozostanmy w kontakcie (lub GG)

    Luksoft, the best

  • 2. Data: 2002-06-06 09:51:02
    Temat: Re: Gwarancja - wymiana na nowy
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Luksoft" <w...@n...uksoft.torun.net.pl.niespam> napisał w
    wiadomości news:Xns922575F53C6F4matuni@158.75.2.120...
    > Po jakim czasie naprawy mam prawo domagac sie nowego telefonu? Przez dwa

    Wszelkie warunki powienieś mieć w umowie gwarancyjnej.
    Jeżeli natomiast skorzystasz z rękojmi, to w określonych sytuacjach
    sprzedawca ma obowiązek wymienić towar na wolny od wad (nigdzie nie jest
    powiedziane, że ma być nowy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-06-06 09:56:09
    Od: Luksoft <w...@n...luksoft.torun.net.pl.niespam>

    Niejaki(a) Kaizen byl(a) ?askaw(a) nastuka?:

    > Wszelkie warunki powienieś mie? w umowie gwarancyjnej.

    Tak, problem w tym, ze gwaracja wraz z telefonem jest w serwisie.

    Jeszcze jedno pytanie. Czy do dni roboczych wliczaja sie tez soboty? Jezeli
    tak to ktore od 23.V byly robocze?

  • 4. Data: 2002-06-06 17:20:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, Kaizen wrote:

    >+ Użytkownik "Luksoft" [...]
    [...]
> [...]
    >+ Jeżeli natomiast skorzystasz z rękojmi, to w określonych sytuacjach
    >+ sprzedawca ma obowiązek wymienić towar na wolny od wad (nigdzie nie jest

    W kwestii formalnej: zaczął korzystać z gwarancji, a telefonu
    fizycznie nie ma (więc nawet jakby się powoływać na nieskuteczność
    - to się nie da wyegzekwować rękojmi !
    Sprzedawca na razie nie wziął udziału w postępowaniu, więc
    "atak" o wymianę IMHO jest zbyt szybki.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-06 20:10:39
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    | Jeżeli natomiast skorzystasz z rękojmi, to w określonych sytuacjach
    | sprzedawca ma obowiązek wymienić towar na wolny od wad (nigdzie nie
    | jest powiedziane, że ma być nowy).

    musle, ze jednak jest powiedziane!

    Rozporzadzenie Rady Ministrow z dnia 30 maja 1995 r. w sprawie szczegółowych
    warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem
    konsumentów.

    (...)

    § 21. 1. Do wymiany za towar wadliwy może być użyty przez sprzedawcę
    wyłącznie towar wolny od wad, fabrycznie nowy. Przepis ten nie dotyczy
    wypadku, gdy przedmiotem sprzedaży była rzecz używana.

    (...)

    ->piotr

  • 6. Data: 2002-06-07 08:02:59
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "[ piotr sut ]" <p...@t...pl> napisał
    w wiadomości news:adofdp$gi1$1@news.tpi.pl...
> [...]
    szczegółowych
    > warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z

    Faktycznie nie znałem tego rozporządzenia. Ale w KP zaktualizowanym ostatnio
    AFAIK w 2002r nie ma wymagu, by rzecz była nowa.

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
    odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
    wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-06-07 14:03:56
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    | Faktycznie nie znałem tego rozporządzenia. Ale w KP zaktualizowanym
    | ostatnio AFAIK w 2002r nie ma wymagu, by rzecz była nowa.

    Tyle, ze nowelizacja KC nie dotyczyla tej kwestii.

    Ostatnia (i jedyna) zmiana art. 560 KC miala miejsce 28 grudnia 1996 r. (3
    miesieczne vacatio legis ustawy z dnia 23 sierpnia 1996 r. o zmianie
    ustawy - Kodeks cywilny - ogloszona 27 wrzesnia 1996 r.).

    Mimo zmiany art. 384 KC (delegacja dla Rozporzadzenia RM z 1995 r.), to
    rozporzadzenie nadal obowiazuje (choc szykowane sa zmiany AFAIK na korzysc
    klientow).

    ->piotr