  • 1. Data: 2002-06-06 10:14:49
    Temat: Paszport dla dziecka - sad??
    Od: "666" <p...@p...com>

    Mam sześcioletnią córkę.
    Od paru lat nie mogę się dogadać z matką dziecka, żeby małej wyrobić paszport (albo
    wpisać do mojego - ale tego już chyba nie ma).
    Nie ma czasu, nie ma ochoty, nie ma zamiaru itp. - nie bo nie, znacie to chyba.
    Często wyjeżdżam za granicę na wakacje i chciałbym zacząć brać dziecko ze sobą.
    Mam zamiar zwrócić się w tej sprawie do sądu - jakiego: rodzinnego, opiekuńczego czy
    jeszcze jakiegoś?
    Znajdę gdzieś wzór podania, opłaty, przybliżony czas trwania postępowania, możliwości
    przedłużania go przez matkę w nieskończoność??
    Dzek

  • 2. Data: 2002-06-06 11:55:52
    Temat: Odp: Paszport dla dziecka - sad??
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik 666 <p...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adncna$14b$...@n...tpi.pl...
[...]

    Nie ma wzroru :-) na A4 zwracasz się do sądu rodzinnego o zezwolenie na
    wydanie paszportu motywując powyższym. Podając dokładnie adresy twój czyli
    wnioskodawcy i dziecka i uczestnika czyli matki. Wpis stały w kw. 30 zł . to
    cały koszt tej całej sprawy,doł.akt ur.małoletniego ,wniosek piszesz w 3
    egz. tj.2 do sądu jeden dla Ciebie na potwierdzenie złozenia w biurze
    podawczym .
    Sandra

  • 3. Data: 2002-06-06 17:50:38
    Temat: Re: Paszport dla dziecka - sad??
    Od: "defric" <d...@w...pl>

    czy sąd na świadka będzie wzywał druga stronę, czyli matkę dziecka?
    czy jest to tylko formalnośc - skłąda się wniosek i po 3 m-cach dostaje się
    odpowiedź - zgodę
    na jakiej zasadzie sąd może odmówić?

    defric

  • 4. Data: 2002-06-06 18:23:50
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik defric <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ado7bf$9jn$...@p...acn.pl...
    > czy sąd na świadka będzie wzywał druga stronę, czyli matkę dziecka?

    Na jakiego świadka? Matka będzie uczestnikiem postępowania tzn.
    piszesz wniosek przez kalke np.lub na kompie i drukarka wydrukuje go w 3
    egz.
    i 2 egz. złożysz do sądu rodzinnego dla miejsca zam.małoletniego.
    np. Katowice,dnia

    adres sądu

    wnioskodawca: Jan Kowalski w imieniu małol. .............. zam.............
    itd.
    uczestnik : Joanna Kowalska zam. ..................

    O zezwolenie na wydanie paszportu małoletniemu

    Wnosze o wydanie paszportu mał............... ur....... zam...........

    Uzasadnienie
    Tu uzasadniasz dlaczego wnosisz o taką sprawe pisząc,ze wydanie paszportu
    małol.ma na celu np. wycieczka do ....... i chciałbyś,żeby syn czy córka
    uczestniczyła w tej wycieczce wraz z tobą . Nie wiem , powód musisz podać
    sam .Tak jak pisałes w pierwszym poscie.

    > czy jest to tylko formalnośc - skłąda się wniosek i po 3 m-cach dostaje
    się
    > odpowiedź - zgodę

    Nie po trzech kto ci naopowiadał takich rzeczy? składasz wniosek i uiszczasz
    wpis w wysokości 30zł.Sad wysyła wezwania do stron. Zgoda sądu zastępuje
    brak zgody jednego z rodziców. Sąd może ustanowić kuratora dla nieznanego z
    miejsca pobytu uczestnika i wezwanie doręczyć kuratorowi reprezentującemu w
    tym momencie uczestnika. Tak,że spokojnie. Jeśli jesteś zdecydowany to złóż
    wniosek.

    > na jakiej zasadzie sąd może odmówić?

    W przypadku gdy dowody będą wskazywały na to,że chcesz np. emigrowac z
    dzieckiem na stałe lub jakaś sprawa karna w toku, ale raczej bardzo
    sporadyczne wypadki w sądzie brak zezwolenia jest niekiedy jeden na okres
    sprawozdawczy.
    Sandra