  • 1. Data: 2004-10-18 06:50:39
    Temat: (srednio dlugie) Parkingi - mandaty(wezwania) - upomnienie ZDM
    Od: "Piotr" <g...@g...pl>

    Witam,

    Jeżdżę samochodem zarejestrowanym na żonę, "nazbierałem" trochę kwitków
    (Wawa) za nieopłacenie parkingu tzn zawsze wyrzucałem a jak miałem raz
    blokade to kazałem sprawe kierować do sądu. No i teraz właścicielka dostaje
    pismo z ZDM z listą kilkunastu jak to piszą numerów wezwania wraz z miejscem
    wykroczenia i wezwaniem do zapłaty po 50PLN za kazde - żona ma prawko ale
    nie korzysta i napewno żadnego z tych wykroczeń nie popełniła, żadne z tych
    wykroczeń nie zostało ukarane podpisanym przez kierowcę mandatem ani o ile
    mi wiadomo wyrokiem sądu. ZDM podaje podstawę art. 15 par1 ust z dnia 17 06
    1966 o pst. egz. w adm. itd a w przypadku niezapłacenia zostanie wszczęte
    postępowanie egzekucyjne w trybie egzekucji administracyjnej.

    Zawsze wydawało mi się że grzywny, kary nadawane są mandatem,
    postanowieniem, wyrokiem od których można sie odwołać zająć stanowisko, a
    nie wezwaniem pozostawionym za wycieraczką.

    Czy powiniśmy jakoś reagować na to pismo?, czy nie powinno przyjść
    jakieś zawiadomienie o nałożeniu kary i możliwości odwołania?.

    Może trzeba napisać jakieś pismo, na jakie paragrafy się powołać?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-10-18 09:25:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Piotr wrote:
> [...]
    > wykroczeń nie zostało ukarane podpisanym przez kierowcę mandatem ani o ile

    a to na pewno mandaty za wykroczenie?

    > ZDM podaje podstawę art. 15 par1 ust z dnia 17 06
    > 1966 o pst. egz. w adm. itd a w przypadku niezapłacenia zostanie wszczęte
    > postępowanie egzekucyjne w trybie egzekucji administracyjnej.

    KG

  • 3. Data: 2004-10-18 09:31:37
    Od: "Piotr" <g...@g...pl>

    > a to na pewno mandaty za wykroczenie?

    Jest tabelka z kolumnami Lp. Numer wezwania i miejsce wykroczenia, data i
    godzina wykroczenia kwota należności głównej itd.
    Z tego wnioskuję żto za wykroczenie.

    piotrek

  • 4. Data: 2004-10-18 18:52:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jest tabelka z kolumnami Lp. Numer wezwania i miejsce wykroczenia, data
    > godzina wykroczenia kwota należności głównej itd.
    > Z tego wnioskuję żto za wykroczenie.

    To nie są wykroczenia. To są opłaty parkingowe. Jak żona nie zapłaci, to
    będą dochodzić tych opłat przed sądem cywilnym. Jak zapłaty za fakturę - w
    uproszczeniu, a obrazowo.

  • 5. Data: 2004-10-19 13:26:36
    Od: "Piotr" <g...@g...pl>

    > To nie są wykroczenia. To są opłaty parkingowe. Jak żona nie zapłaci, to
    > będą dochodzić tych opłat przed sądem cywilnym. Jak zapłaty za fakturę - w
    > uproszczeniu, a obrazowo.

    Oni w kazdym razie powolują sie na wykroczenia tak jak to napisałem w
    poprzednich postach.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 6. Data: 2004-10-19 18:58:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    To się głupio powołują. nawet Sad Najwyższy się w tej sprawie o ile się nie
    mylę wypowiedział jednoznacznie. parkowanie na parkingu nie jest
    wykroczeniem. A brak opłaty, to po prostu sprawa cywilna.