  • 11. Data: 2005-03-31 17:50:55
    Temat: Re: sprzedaz urlopu
    Od: "pawelo" <p...@m...pl>

    Użytkownik "Sate" napisał :
> [...]
    > (uwaga, bez sobót. To w Polsce dzień wolny od pracy) i mnożymy przez ilość
    dni
    > urlopu. Nie zaszkodzi jeśli pracodawca dołoży cos ekstra od siebie. I
    zwykle
    > to robi, jeśli bardzo mu zależy na kupnie w ten sposób urlopu. No bo sporo
    > oszczędzą (np. koszty zastępstwa które często sa sporo wyższe, spadek
    > wydajności pracy itp.).Jak już wyjdzie jakaś sumka to po prostu wystarczy
    > wyjechać gdzieś w Polskę, prywatnym autem ( niekoniecznie swoim, byle nie
    > firmowym) w celach naturalnie służbowych.

    Dzieki o to mi chodzilo bo gdzies o uszy obił mi sie ten "wzór" :)
    pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2005-03-31 17:50:58
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Szef to moj "kolega" i chce na stopie kolezenskiej ustalic jakies zasady.
    > Czy brutto czy netto wołac kwote za dzien, tak? jak bym zarobil pracuj?c.

    Jesli to kolega, to wyplaca ci netto srednia za dzien z ostatniego 0.5
    roku i jestescie kwita. Oczywiscie to kasa z szarej strefy, ale to juz
    sprawa waszego zaufania do siebie.

  • 13. Data: 2005-03-31 17:51:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Johnson wrote:

    > Musiałbym być głupim pracodawcą by na to pójść. Po ustaniu stosunku
    > pracy pracownik spokojnie wygrałbym ze mną ekwiwalent za urlop
    > wypoczynkowy.

    właśnie dokładnie to samo twierdze.

  • 14. Data: 2005-03-31 17:55:05
    Od: "pawelo" <p...@m...pl>

    Użytkownik "Johnson"
    > Musiałbym być głupim pracodawcą by na to pójść. Po ustaniu stosunku
    > pracy pracownik spokojnie wygrałbym ze mną ekwiwalent za urlop
    wypoczynkowy.

    Czy on jest głupi to nie wiem .
    Znamy sie juz jakis czas, to jest malutka firma i chcialem byc z nim tylko
    na zero.

    Za wszystkie i wręcz natychmiastowe odpowiedzi serdeczne dzieki
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2005-03-31 19:47:18
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawelo" <p...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Na poczatek witam serdecznie.
    >
    > Chce swojemu pracodawcy sprzedac 10 dni mojego urlopu za ubiegly rok.
    > Nie wykozystalem i nie wykozystam go bo sie zwalniam.
    > W jaki sposob obliczyc kwotę , ktorą powinien mi zaplacic za te wolne dni?
    >
    > Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    > Paweł

    Witam
    Mam wrażenie, że nie ma tu miejsca na targi (Kodeks Pracy):

    Art. 168. [Urlop niewykorzystany] Urlopu niewykorzystanego w terminie
    ustalonym zgodnie z art. 163 należy pracownikowi udzielić najpóźniej do
    końca pierwszego kwartału następnego roku kalendarzowego;
    nie dotyczy to części urlopu udzielanego zgodnie z art. 167 2.
    Art. 169. (skreślony).
    Art. 170. (skreślony).
    Art. 171. [Ekwiwalent pieniężny] § 1. W przypadku niewykorzystania
    przysługującego urlopu w całości lub w części z powodu rozwiązania lub
    wygaśnięcia stosunku pracy pracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny.
    § 2. (uchylony).
    § 3. Pracodawca nie ma obowiązku wypłacenia ekwiwalentu pieniężnego, o
    którym mowa w § 1, w przypadku gdy strony postanowią o wykorzystaniu urlopu
    w czasie pozostawania pracownika w stosunku pracy na podstawie kolejnej
    umowy o pracę zawartej z tym samym pracodawcą bezpośrednio po rozwiązaniu
    lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę z tym pracodawcą.
    Art. 172. [Wynagrodzenie za czas urlopu] Za czas urlopu pracownikowi
    przysługuje wynagrodzenie, jakie by otrzymał, gdyby w tym czasie pracował.
    Zmienne składniki wynagrodzenia mogą być obliczane na podstawie przeciętnego
    wynagrodzenia z okresu 3 miesięcy poprzedzających miesiąc rozpoczęcia
    urlopu; w przypadkach znacznego wahania wysokości wynagrodzenia okres ten
    może być przedłużony do 12 miesięcy.

    Pozdrawiam
    PawelT