  • 1. Data: 2006-01-18 16:36:14
    Temat: Regulamin poczty listowej
    Od: Tomek <0...@o...pl>

    Witam

    Szukam treści Regulaminu poczty listowej. Czy ktoś z szanownych grupowiczów
    wie może gdzie znaleść ten dokument?

    Ps. Jeśli nie po polsku to chociaż po angielsku

    Pozdrawiam i dziękuje bardzo za pomoc!

    Tomek.

  • 2. Data: 2006-01-18 17:34:51
    Temat: Re: Regulamin poczty listowej
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tomek napisał(a):
    > Szukam treści Regulaminu poczty listowej. Czy ktoś z szanownych grupowiczów
    > wie może gdzie znaleść ten dokument?
    >
    > Ps. Jeśli nie po polsku to chociaż po angielsku

    Co to poczta listowa? Jesli chodzi o Poczte Polska z trabka to regulamin
    wisi na ich stronie.

    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 3. Data: 2006-01-18 22:25:54
    Od: Tomek <0...@o...pl>

    Dnia Wed, 18 Jan 2006 18:34:51 +0100, Kocureq napisał(a):

    > Co to poczta listowa? Jesli chodzi o Poczte Polska z trabka to regulamin
    > wisi na ich stronie.

    Nie chodzi o regulamin poczty a o "Regulamin poczty listowej" wspomniany w
    Konstytucji Światowego Związku Pocztowego:TYTUŁ II, AKTY ZWIĄZKU,Rozdział I
    POSTANOWIENIA OGÓLNE - i tu w punkcie 3 mamy:

    3. Światowa Konwencja Pocztowa, Regulamin poczty listowej oraz Regulamin
    dotyczący paczek pocztowych zawierają wspólne przepisy dotyczące
    międzynarodowej służby pocztowej, jak również postanowienia dotyczące usług
    przesyłek listowych i usług paczek pocztowych. Akty te obowiązują wszystkie
    kraje członkowskie.

    ... i gdzie ja moge znaleść ten magiczny Regulamin poczty listowej ???

    Ps. To jest link do tej całej Konstytucji

    http://prawo.3it.pl/mod-subjects-printpage-pageid-80
    -scope-all.html

    Dziękuje za pomoc!

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-16 14:59:59
    Od: p...@p...onet.pl

    > Szukam treści Regulaminu poczty listowej. Czy ktoś z szanownych grupowiczów
    > wie może gdzie znaleść ten dokument?
    Witam!

    Tekst Regulaminu poczty listowej (aktu wykonawczego do Światowej Konwencji
    Pocztowej) ukazał się w Dzienniku Urzędowym Ministra Infrastruktury z 2003 r.
    Nr 19, poz. 33.
    Został on tam opublikowany "na podstawie uchwały Rady Ministrów Nr 270/2002 z
    dnia 27 października 2003 r.".
    W związku z tym rodzą się pytania:

    1) kto upoważnił Radę Ministrów do podejmowania uchwał w sprawie publikowania w
    niewłaściwym organie promulgacyjnym aktów wykonawczych do umów
    międzynarodowych - niezgodnie z ustawą z dnia 14 kwietnia 2000 r. o umowach
    międzynarodowych (Dz.U. Nr 39, poz. 443 ze zm.) oraz rozporządzeniem Rady
    Ministrów z dnia 28 sierpnia 2000 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
    ustawy o umowach międzynarodowych (Dz.U. Nr 79, poz. 891)?
    Dziennik urzędowy ministra nie może zawierać przepisów prawa powszechnie
    obowiązującego, a w szczególności treści załącznika do umowy międzynarodowej,
    ustalającego wysokość odszkodowań za zaginione i okradzione przez pocztę
    przesyłki!

    2) jakim cudem Rada Ministrów mogła podjąć jakąkolwiek uchwałę 27 października
    2003 albo 2002 r., skoro w tych dniach nie odbywało się żadne posiedzenie Rady
    Ministrów? Kto wobec tego sfałszował uchwałę RM??

    Uważam, że Regulamin poczty listowej nie jest powszechnie obowiązującym w RP,
    gdyż brak informacji o jego ratfikacji (oświadczenie rządowe z dnia 26 lipca
    2002 r. w sprawie mocy obowiązującej Regulaminu Generalnego Światowego Związku
    Pocztowego, Światowej Konwencji Pocztowej oraz Porozumienia dotyczącego
    pocztowych usług płatniczych, sporządzonych w Pekinie dnia 15 września 1999 r.
    nie zawiera żadnych informacji o tym, by przyjęto wraz z nim jakiekolwiek
    załączniki, zob. Dz.U. Nr 123, poz. 1150).

    Pozdrawiam
    Wściekły Klient Poczty Polskiej