  • 1. Data: 2006-05-26 17:23:13
    Temat: sprzedaz mieszkania/podatek - nierezydent
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Prosze o wskazowke w nastepujacej kwesti. Chce sprzedac mieszkanie
    kupione w PL przed uplywem 5 lat od daty zakupu. Niestety ciazy na mnie
    obowiazek zaplacenia 10% podatku, czyli jak dobrze rozumiem sumy za
    ktora sprzedam to mieszkanie, nie zas roznicy pomiedzy wartoscia zakupu
    a sprzedazy. Nieszczesne 10% mam wplacic do wlasciwego dla mojego
    miejsca zamieszkania urzedu skarbowego. Tutaj rodza sie nastepujace pytania:

    1) Czy moge sprzedac mieszkanie (chodzi o kwestie notarialne) nie bedac
    zameldowanym w PL? Czy podaje wowczas adres i kraj wlasciwy dla mojego
    miejsca zamieszkania?
    2) Skoro nie jestem redydentem RP i juz nim nie bede, gdzie mam wplacic
    ow podatek?
    3) Skad wlasciwy urzad skarbowy bedzie wiedzial ze mnie ma scigac za to,
    ze nie zaplacilem podatku?
    4) Co sie stanie jak nie zaplace tego podatku? Polowanie na granicy?
    Przedawnienie?

    Dziekuje,
    Jacek

  • 2. Data: 2006-05-26 17:30:17
    Temat: Re: sprzedaz mieszkania/podatek - nierezydent
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Jasek wrote:

    > 1) Czy moge sprzedac mieszkanie (chodzi o kwestie notarialne) nie bedac
    > zameldowanym w PL?
    tak

    Czy podaje wowczas adres i kraj wlasciwy dla mojego
    > miejsca zamieszkania?
    tak, podajesz twoj akutalny adres gdzie by on nie byl
    > 2) Skoro nie jestem redydentem RP i juz nim nie bede, gdzie mam wplacic
    > ow podatek?
    US odpowiedni dla nierezydentow. Z tego co pamietam II US Warszawa.
    Zadzwon i sie upewnij.

    > 3) Skad wlasciwy urzad skarbowy bedzie wiedzial ze mnie ma scigac za to,
    > ze nie zaplacilem podatku?
    > 4) Co sie stanie jak nie zaplace tego podatku? Polowanie na granicy?

    nie martw sie, jakos cie zawsze dorwa.